Skip to main content

Internet valt regelmatig weg. Opnieuw verbinding maken lukt met de ene tablet soms beter al de anderen ook als je naast de ontvanger staat. ik heb het “Problemen & storingen met Internet / wifi“ stappenplan al doorlopen zonder succes.

Mij ontvangers zijn de: Experia Box v10 en de Arcadyan wifi versterker

Welkom op ons Forum @C. van Lonkhuyzen. En excuses voor de late reactie . Het is helaas erg druk de laatste tijd. Mocht je nog niet via een andere weg geholpen zijn, dan help ik je hier alsnog graag verder. Goed dat je trouwens al het stappenplan doorlopen hebt! 

  • Ik begrijp dat je problemen hebt met je WiFi. Heb je dit probleem met verbinden alleen met je tablet? Of ook met andere apparaten zoals je mobiele telefoon of laptop?
  • En ben je op die momenten dat verbinding maken niet lukt verbonden met de versterker, of met je modem? 
  • En is de verbinding via de internetkabel wel helemaal in orde? 
  • Een reset van de Experia Box helpt ook niet? 
     

Wil je dat ik met je meekijk, vul dan ook alvast jouw forumprofiel aan met jouw 06-nummer, postcode + huisnummer, naam, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het rekeningnummer van de contractant. Dan kan ik je beter helpen. 


Hallo,

Bedankt voor je reactie.

Ik heb mijn Experia box gereset momenteel zijn de verbindingen stabieler. Vreemd genoeg begon de box na de reset te updaten. 

Op de zolder heb ik met en WiFi versterker van KPN, hier is de download snelheid +/- 25Mbit/s Deze heb ik nu voorzien van  TP-link AV600. Momenteel is mijn download snelheid +.- 32Mbit/s.

Dit is wel een verbetering maar Video bellen via Microsoft Teams gaat niet stabiel.

Ik weet alleen niet hoe goed zo een TP-link werkt i.c.m. een WiFi versterker. de Wifi versterker geeft nu wel aan dat het signaal via een kabel binnen komt maar de beide TP-link apparaten zitten wel om een verschillende groep. 

Als u nog ideeën heeft hoe ik de internet snelheid op zolder beter zou kunnen krijgen dan hoor ik het graag. Alvast bedankt voor uw reactie.

Mvg, Christiaan.


Goed om te horen dat het stabieler is geworden na de reset Christiaan. Wat betreft videobellen in Microsoft Teams, dat kan ook heel goed aan Teams zelf liggen. Ikzelf heb daar ook wel eens last van. Wanneer andere zaken op het internet het verder goed doen, dan zou ik me daar niet al te druk over maken. 

Wat betreft je WiFi op zolder, wanneer je hier rond de 30 Mbits haalt dan is dat op zich niet heel slecht. Het beste is om de versterkers waar mogelijk bekabeld aan te sluiten voor het beste resultaat, mocht je dat nog niet gedaan hebben. Daarnaast kun je de WiFi Manager doorlopen (handigst is op je telefoon) om te kijken wat je zelf nog kunt doen om de WiFi te verbeteren in huis. Je krijgt dan als het goed is een oplossing op maat.  


Reageer