Skip to main content

Ik heb gisteren mijn internetsnelheid laten verhogen van 200 mb/s naar 1 Gb/s.

Vandaag meet ik snelheden die niet boven de 100 mb uitkomen in soms de 35 mb niet eens halen. 

Dat is teleurstellend dat ik sneller internet had verwacht en het nu enkel maar trager is geworden. Is dit een storing?

Hallo @HenryvanderBurgh 

 

Heb je nog steeds een trage verbinding of is het ondertussen opgelost?

Wat zou kunnen helpen is om de modem/router uit te zetten en het glasvezelkastje minimaal 2 minuten van de stroom te halen.
Na weer aansluiten van het glasvezelmodem wachten tot die weer helemaal is opgestart en dan de modem/router weer aanzetten.

Hoe meet je die snelheid, via WiFi zal je die snelheid niet halen, bedraad zou je ruim 900Mbit/s moeten kunnen halen.
Het beste kan je dat via de Ookla app op een PC meten, dat geeft het meest betrouwbare resultaat.


Hoi @HenryvanderBurgh, welkom! Is de wijziging ook gelijk op dezelfde dag doorgevoerd? Het kan bij wijzigingen naar een hogere snelheid zo zijn dat het een dag of wat duurt voor dit klaar is. Dit wordt dan vermeld in de bevestiging die je per mail hebt gekregen. In dat geval, wacht even tot die datum.

Als het wel gelijk ook op dezelfde dag is doorgevoerd, neem dan vooral de tips die GeSp geeft even door. 


Hier hetzelfde issue. Morgen komt er een monteur langs…. 


Ja, de wijziging was dezelfde dag ingegaan en bevestiging ontvangen per email

 


Hoe is het nu, @HenryvanderBurgh? Heb je de tips van GeSp geprobeerd?

Als het nog steeds lager is, wil je dan je forumprofiel invullen? Dan kijk ik vanaf hier mee. 


Gedaan!


Er komt vanmiddag een monteur omdat bedraad de snelheid nog steeds erg laag is. Ook wisselt de snelheid constant en deze week een vergadering gemist vanwege de storing. 


Hoe is het monteurbezoek afgelopen? Ik heb namelijk hetzelfde probleem.


Het probleem is opgelost met het doortrekken van de kabel. Had alleen liever gehad dat de eerste monteur gelijk de kabel had doorgetrokken. 


@HenryvanderBurgh fijn dat het opgelost is!

 

@DannyPeters123 heb je iets aan de tips die hierboven gegeven zijn? Zo niet, kan je het beste even bellen met 0800-0402. Mijn collega's helpen je er graag verder mee. Mocht je liever contact via het forum willen, maak dan even een eigen topic aan. We helpen graag!


Ik heb alleen nog het probleem dat bij het afsluiten van mijn abonnement ik kon kiezen tussen de superwifi of het aanleggen van een kabel voor bedraad internet. Toen ik mijn fritz extender liet zien zei de monteur dat ik hier geen recht op had, omdat ik toch al de fritz had en de superwifi of bedraad internet niet nodig zou hebben. 

 

Nu vertelt de andere monteur mij dat ik niets heb aan de fritz extender en dat ik zowel superwifi, als ook bedraad internet nodig heb. En nu moet ik de kosten ook nog eens volledig zelf betalen. En de draad ligt los door het huis. Een kabel die ook niet hoger komt dan 5e en dus niet toekomstbestendig is. 

Ik vind het eigenlijk best moeilijk te accepteren dat ik nu alsnog moet betalen voor keuzes die ik in het begin gratis kon krijgen, zoals in de voorwaarden stond bij het aangaan van mijn abonnement. Ik had in het begin zelfs al kabelgoten laten aanleggen voor de internetkabel. De eerste monteur vertelde dat ik door mijn fritz geen recht had op de superwifi of het aanleggen van de kabels omdat ik alleen de fritz nodig zou hebben. Daarom heb ik de kabelgoten weer weggehaald en nu zit ik met trager internet. Wordt mij door de andere monteur alsnog vertelt dat ik bedraad internet en superwifi nodig heb. En nu moet ik alles ook opeens zelf betalen, heb ik mijn aangeschafte kabelgoten al weggehaald, en zit ik met een lossen kabel door het huis.

Ik ben hier niet blij mee. En ik had ook een betere klantvriendelijkheid verwacht van KPN. 


Ik heb alleen nog het probleem dat bij het afsluiten van mijn abonnement ik kon kiezen tussen de superwifi of het aanleggen van een kabel voor bedraad internet. Toen ik mijn fritz extender liet zien zei de monteur dat ik hier geen recht op had, omdat ik toch al de fritz had en de superwifi of bedraad internet niet nodig zou hebben. 

 

Op het moment dat je een abonnement bij ons afsluit kun je kiezen van welke actie je gebruik kunt maken. Over het algemeen is dat kiezen tussen een gratis set SuperWifi, of een korting. Ik zie in de bevestiging van jouw bestelling terug dat jij hebt gekozen voor de korting. Waarbij je het abonnement dan zes maanden voor €35 hebt gehad. Gratis SuperWifi is dan niet meer aan de orde. 

Wat betreft kabels, een monteur kan (en zal ook als je dat wilt) met de kabels uit het installatiepakket zeker apparaten bekabeld kunnen aansluiten. Als die kabels echter niet lang genoeg zijn, of het is veel werk, dan wordt het meerwerk. In dat geval betaal je per meter voor de kabel, en eventueel wat als het de monteur extra tijd kost. Als je daar echter niet mee akkoord gaat, dan doet de monteur het ook niet. Daarnaast kan de monteur tijdens de installatie ook betaalde SuperWifi plaatsen als je dat zou willen. 

Met wat je beschrijft klinkt het mij toe alsof er wat miscommunicatie is ontstaan over wat wel en niet kan. Dat vind ik jammer om te horen. Maar kan ik op dit moment ook niets meer aan doen.

 

Nu vertelt de andere monteur mij dat ik niets heb aan de fritz extender en dat ik zowel superwifi, als ook bedraad internet nodig heb. En nu moet ik de kosten ook nog eens volledig zelf betalen. En de draad ligt los door het huis. Een kabel die ook niet hoger komt dan 5e en dus niet toekomstbestendig is.

 

Als jij op dit moment geen FRITZ!Box in gebruik hebt, dan zijn de FRITZ!Repeaters inderdaad minder handig. Deze vormen namelijk geen mesh met ons modem, wat de SuperWifi wel doet. Maar als je nog een FRIT!Box hebt liggen, dan kun je die ook weer aansluiten en vormt die samen met je FRITZ!Repeaters een mesh. Maar het is ook weer niet zo dat je nu helemaal niets meer aan die Repeaters hebt. Ze kunnen je nog steeds voorzien van wifi. Alleen heb je dan twee wifinetwerken naast elkaar, als je de wifi op de KPN Box aan laat. Niet per sé een probleem, maar kan dan zijn dat je apparaten er wat langer over doen om te wisselen van de FRITZ! wifi naar de KPN wifi.


Het gaat mij om de service die KPN aan de klant levert. Even voor de duidelijkheid. Jullie laten mij wel achter met de fritz. Intussen laten jullie mij een verhoogd internetabonnement afsluiten. Vervolgens geeft de monteur aan dat de fritz bij lange na die internetsnelheid niet kan halen. En dan zeggen jullie eigen schuld dikke bult? Is dat hoe jullie met je klanten omgaan?

Ik heb toch echt contact gehad met de klantenservice en ook met de monteur. De kabel kon aangelegd worden tot de eerste pc. Die had ik ook nodig voor mijn werk en om die reden was ik ook overgestapt naar KPN. Maar omdat ik een fritz repeater had hoefde de eerste monteur bedraad niet aan te sluiten vertelde hij. Daar was ik dus op zijn minst niet goed voorgelicht en kreeg ik geen eenduidige informatie.

Snel en betrouwbaar internet heb ik wel nodig voor mijn werk. Dat was tevens de reden dat ik het verhoogde internet abonnement had afgesloten, waarna mijn internetsnelheid naar beneden kelderde…. typisch. 

Al met al had ik toch beter voorgelicht willen worden vóór de aanschaf en overstap. En had ik ook wat meer gehoopt dat KPN met mij meedacht in oplossingen. 
Afijn de kabel ligt er nu (los door het huis) en de superwifi heb ik niet nodig, ook helemaal niet nodig gehad. Die mogen jullie terug hebben.

Ik zal KPN in ieder geval niet snel aanbevelen met deze service. Dat is voor mij wel duidelijk geworden. 


Hoe is het monteurbezoek afgelopen? Ik heb namelijk hetzelfde probleem.

Hoe is het bij jou afgelopen?


Hier hetzelfde issue. Morgen komt er een monteur langs…. 

Hoe is het bij jou afgelopen?


Probleem verholpen