Skip to main content
Antwoord

Mijn IP adres is ineens gewijzigd

• June 24, 2025
  • 7 reacties
  • 186 keer bekeken

MrMarcie
Slimmerik
Forum|alt.badge.img

Ik heb al bijna een jaar een 2 jarig abonnement. Nu ben ik met wat zaken online bezig en opeens zie ik dat mijn IP adres veranderd is. Dat is lastig omdat mijn IP o.a. hier en daar als veilig staat aangemeld en dat moet ik nu allemaal wijzigen. Ik heb intern en op mijn eigen modem/router niks gewijzigd laatste maanden.

Waarom heb ik dan nu opeens een nieuw IP adres?

Beste antwoord door Alexandra van KPN

@MrMarcie Even een dubbele check: Je zou een e-mail gekregen moeten hebben, aangezien je het seintje aan hebt staan. Heb je ook niks in je spam map zitten?

En het punt van ​@AriënC kan ook een goede zijn om even te controleren :)

@MrMarcie Heb je al gekeken of het nieuwe IP ook bij KPN behoort? Voor hetzelfde geldt heb je een VPN draaien waarmee je een ander IP hebt.  

7 reacties

• June 24, 2025

Tja normaal gebeurt dat inderdaad niet zomaar. Ben je misschien overgezet naar glasvezel? 

MrMarcie
Slimmerik
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • June 24, 2025

Tja normaal gebeurt dat inderdaad niet zomaar. Ben je misschien overgezet naar glasvezel? 

Zoals ik al zei, er is NIKS veranderd afgelopen jaar.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • June 24, 2025

Beste ​@MrMarcie als consument heb je een dynamisch IP-adres, dat KPN elk moment zonder voorafgaande aankondiging kan en mag wijzigen als dat om technische redenen noodzakelijk is.

In MijnKPN kun je wel activeren dat je een seintje krijgt als je een ander IP-adres krijgt.

MrMarcie
Slimmerik
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • June 24, 2025

Beste ​@MrMarcie als consument heb je een dynamisch IP-adres, dat KPN elk moment zonder voorafgaande aankondiging kan en mag wijzigen als dat om technische redenen noodzakelijk is.

In MijnKPN kun je wel activeren dat je een seintje krijgt als je een ander IP-adres krijgt.

Beste ​@JanD ,

Bericht bij nieuw IP staat AAN!! Geen mail gehad, dus ben behoorlijk chagerijnig.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hoi ​@MrMarcie, interessant (en lastig) dat jouw IP adres zomaar gewijzigd is en je daar geen melding van gehad hebt.

Vaak hou je wel lange tijd hetzelfde IP adres, maar we kunnen inderdaad niet garanderen (in elk geval op particuliere aansluitingen) dat het altijd hetzelfde zal blijven. De tip van ​@JanD is een goede: die heb je aan staan begrijp ik. Dan had je inderdaad een seintje moeten hebben. Ik ga op onderzoek uit, ik kom er nog bij je op terug.

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • June 26, 2025

@MrMarcie Heb je al gekeken of het nieuwe IP ook bij KPN behoort? Voor hetzelfde geldt heb je een VPN draaien waarmee je een ander IP hebt.  

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

@MrMarcie Even een dubbele check: Je zou een e-mail gekregen moeten hebben, aangezien je het seintje aan hebt staan. Heb je ook niks in je spam map zitten?

En het punt van ​@AriënC kan ook een goede zijn om even te controleren :)