Skip to main content

PC en smartphone loggen wel automatisch in. Laptop vraagt om invoeren netwerkbeveiligingssleutel. Nadat ik dat gedaan heb volgt er een foutmelding.

Hallo @Willem S. 

 

Welk KPN modem heb je, witte Experiabox en welk type? Of een zwarte Box 12?

Heb je ook extra WiFi versterkers in huis zoals Experia WiFi of SuperWiFi en zo ja, welke?

 

Welke foutmelding krijg je precies?


Hallo,

Ik heb een witte Experiabox v10 zonder extra WiFi versterkers. 

Als ik met mijn Laptop inlog op mijn netwerk SSID vraagt de laptop om de netwerkbeveiligingssleutel. 

Achterop de Experiabox staat het SSID wachtwoord en achter WAP de securitykey. Deze key vul ik in , maar dan volgt de melding foutief. Op internet wordt gesproken over een WPA2 key. Als dat een reden is voor het weigeren van de WAP key, hoe vind ik dan de eventueel gewijzigde key. Mijn PC en Smartphone hebben nooit aangegeven dat de key gewijzigd is.  


Ik heb hetzelfde probleem, telefoon , tablet en andere laptop zijn allemaal verbonden. maar de laptop van school van onze dochter niet. Melding geen internet, beveiligd

 


Hallo @Willem S. 

 

Als je inlogt in de V10 kan je daar de ingestelde WiFi wachtwoorden vinden, dat kan voor 2.4GHz en 5GHz verschillend zijn als dat ooit is ingesteld bij Geavanceerde instellingen, dus misschien zijn 1 of beide wachtwoorden toch wat anders dan op die sticker staat?

Zie hier hoe je dat kan vinden en eventueel wijzigen:

 


Beste GeSp,

Wanneer ik de procedure start krijg ik Admin te zien . Mijn security key geeft dan een foutmelding. Vul ik geen wachtwoord in dan staat er dat ik de Experiabox moet resetten totdat de powerknop rood aangeeft. Daarna weer opstarten en de Experiabox staat op de fabriekswaarden (tekst) In mij geval echter geen rode powerknop maar een knipperend service licht. Na de box van het stroomnet gehaald te hebben en vervolgens  weer in het stroomnet gezet te hebben start de Eperiabox weer en heb ik weer internet. Herhaal ik nu de procedure krijg ik weer een foutmelding enz enz 


Beste @Willem S. 

 

Je kan proberen of het via de Servicetool wel lukt om hem te resetten:

https://www.kpn.com/service/internet/wifi-en-modems/herstart-reset-experia-box.htm


Beste @Willem S. (en @Claudia-T), welkom! Wat jammer om te lezen dat jullie hier tegenaan lopen. Is het gelukt met het advies van GeSP om te resetten via de servicetool? Mochten we nog iets voor jullie kunnen doen, laat het gerust weten. 


Bij mij is het gelukt met een reset van afstand via service tool.


KPN monteur is geweest en  heeft de experiabox gereset. Nu heb ik weer WiFi op de Laptop, smartphone van mijn vrouw , maar mijn eigen samsung smartphone geeft nog steeds de melding onjuist wachtwoord. Bij telefoon winkel gecheckt en daar heb ik onmiddelijk toegang tot WiFi??


Hallo @Willem S. 

 

Dan staat op die Samsung misschien nog verkeerd wachtwoord ingesteld, als je op de Samsung de WiFi verbinding vergeet (staat waarschijnlijk onder opgeslagen netwerken) en daarna weer opnieuw aanmeld, werkt het dan wel?


Het wachtwoord heb ik gecontroleerd met de KPN service monteur en was onveranderd. Met dit wachtwoord krijg ik toegang tot WiFi van mijn Laptop en (oude) smartphone. Mijn eigen smartphone heeft altijd gewerkt, nu echter krijg ik steeds de melding onjuist wachtwoord. Als ik de smartphone aanzet krijg ik onmiddellijke het logo 4G. 


Waarschijnlijk zit er toch iets in die opgeslagen WiFi settings waardoor hij nu geen verbinding maakt, enige manier om daar achter te komen is om toch die verbinding te vergeten en opnieuw aan te melden.

Een andere optie is om alle netwerk settings op dat toestel te restten, dan ben je echter alle andere WiFi en Bluetooth instellingen ook kwijt.


Beste GeSp,

Bedankt voor het meedenken! KPN service heeft uiteindelijk het probleem kunnen oplossen