Skip to main content

mijn tel wordt de mb leeg gehaald. dan krijg ik het bericht dat ik nog de helft mb heb . vorige maand was het helemaal leeggehaald. ra ra hoe kan dat.

Ja... die mb's gebruikt u dan toch gewoon zelf?


Ik begrijp het gewoon niet. Ik ben altijd thuis en heb daar wifi 


Ik heb daar 1 keer last van gehad en dat is wel al een jaar geleden, ik heb toen ook niets veranderd 


In de instellingen van de smartphone is te zien hoeveel Mb. door welke toepassing gebruikt wordt. Dat u thuis WiFi heeft is fijn, maar staat de smartphone ook zo ingesteld dat de applicaties daarop altijd WiFi gebruiken? En ontvangt de smartphone wel dat WiFi signaal? Misschien niet altijd en dan gaat alles weer via 4G.

Kortom, inzicht in uw verbruik en gebruik kunt u alleen inzien. KPN kan niets met een dergelijke klacht, zij mogen niet monitoren wat uw telefoon allemaal doet. U moet zelf op onderzoek.


Hoi @korba en welkom op het forum! Het antwoord van @Ernst-Jan houd ik ook aan. Je kunt het beste het verbruik in je toestel raadplegen en controleer ook in je instellingen of je Wifi assistentie (Apple) of slimme netwerkwissel (Samsung) aan hebt staan. Dan gebruik je namelijk het mobiele netwerk om je wifi signaal te verbeteren, en dat kost ook MB's.Â