Skip to main content

Hallo, 

mijn modem herstart sinds eergisteren om

de haverklap. De oplossing zou moeten zitten in het vervangen van de wandcontactdoos in de meterkast maar dat is zo ongeveer het meest bizarre wat ik ooit heb gehoord. andere apparaten (telefoontoestel en glasvezelkastje) zouden toch ook moeten herstarten als het probleem in de WCD zit? 
 

Hebben meer mensen hier ervaring mee? 

Wie heeft gezegd dat het in de wandcontactdoos zit? Want tenzij je adapter er heel los in zit en er wind in je meterkast zit waardoor hij heen en weer gaat lijkt me dit niet echt kloppen. 😅


Wie heeft gezegd dat het in de wandcontactdoos zit? Want tenzij je adapter er heel los in zit en er wind in je meterkast zit waardoor hij heen en weer gaat lijkt me dit niet echt kloppen. 😅

KPN.. 


Wie heeft gezegd dat het in de wandcontactdoos zit? Want tenzij je adapter er heel los in zit en er wind in je meterkast zit waardoor hij heen en weer gaat lijkt me dit niet echt kloppen. 😅

KPN.. 

Ik bedoel meer; klantenservice, een monteur, iemand anders? Je kan altijd een monteur laten komen als je akkoord gaat met 70 euro voorrijkosten indien het uw eigen veroorzaakte probleem is. (Dus bijvoorbeeld dat de wandcontactdoos wel de oorzaak is) maar eerlijk gezegd lijkt me dat niet het probleem.


Wie heeft gezegd dat het in de wandcontactdoos zit? Want tenzij je adapter er heel los in zit en er wind in je meterkast zit waardoor hij heen en weer gaat lijkt me dit niet echt kloppen. 😅

KPN.. 

Ik bedoel meer; klantenservice, een monteur, iemand anders? Je kan altijd een monteur laten komen als je akkoord gaat met 70 euro voorrijkosten indien het uw eigen veroorzaakte probleem is. (Dus bijvoorbeeld dat de wandcontactdoos wel de oorzaak is) maar eerlijk gezegd lijkt me dat niet het probleem.

Oh, zo. Een medewerker achter het 0800-telefoonnummer. De derde trouwens die ik gisteren sprak. Ik begrijp niet zo goed waarom het ineens gebeurt en ben een beetje op zoek naar ervaringen. 

Inmiddels het verlengsnoer in een andere wcd gedaan maar dat is niet te doen - een kabel dwars door de gang :') 

Maar als dat helpt, is dat dan écht dé oplossing?


Hallo @Kuuks85 

 

Lijkt mij ook een onzin verhaal.

Waarschijnlijk heeft je Box 12 een update gehad en sommige van de Box 12 modems werken weer goed na 1 of meerdere keren een reset te hebben gehad.

Dus dat zou ik als eerste proberen.

 

Bij een reset worden alle instellingen in de Box 12 teruggezet naar ‘standaard’ fabrieksinstellingen. Het admin password gaat ook weer terug naar de waarde op de sticker aan de achterkant.

Alleen de SSID en WPA2 key (WiFi wachtwoord) worden daarna teruggezet vanuit de KPN servers, waar ze opgeslagen staan.


Hallo @Kuuks85 

 

Lijkt mij ook een onzin verhaal.

Waarschijnlijk heeft je Box 12 een update gehad en sommige van de Box 12 modems werken weer goed na 1 of meerdere keren een reset te hebben gehad.

Dus dat zou ik als eerste proberen.

 

Bij een reset worden alle instellingen in de Box 12 teruggezet naar ‘standaard’ fabrieksinstellingen. Het admin password gaat ook weer terug naar de waarde op de sticker aan de achterkant.

Alleen de SSID en WPA2 key (WiFi wachtwoord) worden daarna teruggezet vanuit de KPN servers, waar ze opgeslagen staan.

Klopt. Ik heb een update voorbij zien komen (blauwe lampjes). Het modem is samen met een van de 3 mensen die ik heb gesproken geupdatet. 

 

Zou ik dan nog een keer een harde reset moeten doen ja? Dan ga ik dat morgen of vanavond nog eens proberen.


Ja klopt, soms is 1 harde reset genoeg maar het komt ook voor dat het 2 of 3 moet gebeuren voor het probleem verholpen is.


Nou dat ga ik eens doen, ik geef wel een kick of het inderdaad de oplossing was. 

 


Kickje; er was inmiddels ook een nieuwe stroomadapter onderweg vanuit KPN. Vooralsnog is er al 25 uur verbinding als ik inlog in het modem dus ik dénk….. dat ik geen nieuwe WCD hoef. :o) Bedankt voor jullie reacties! 


Update: er was een nieuwe stroomadapter onderweg, die heb ik er gisteren tussen gezet.. vooralsnog zegt de informatie op MijnModem dat er nu 25 uur internetverbinding is dus ik heb de goede hoop dat het is opgelost! 


Nou dat ga ik eens doen, ik geef wel een kick of het inderdaad de oplossing was. 

 

Update: er was een nieuwe stroomadapter onderweg, die heb ik er gisteren tussen gezet.. vooralsnog zegt de informatie op MijnModem dat er nu 25 uur internetverbinding is dus ik heb de goede hoop dat het is opgelost! 


Oh, het forum kent ook wat haperingen zo te zien. Maarrrr.. de stroomadapter oplossing hield het dus 2 dagen vol. 

Inmiddels weer druk aan het wegvallen met internet. Nog een harde reset gegeven.. maar dit is echt zó frustrerend. 


Hoi @Kuuks85, welkom op ons forum! Je was al een flink eind onderweg geholpen zie ik.
Balen dat het wegvallen weer teruggekomen is.
Begrijp ik het nou goed dat de verbinding niet wegvalt als je je experiabox aansluit op de stekkerdoos?

Ik kijk ook graag even mee!
Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?


Hoi @Kuuks85, welkom op ons forum! Je was al een flink eind onderweg geholpen zie ik.
Balen dat het wegvallen weer teruggekomen is.
Begrijp ik het nou goed dat de verbinding niet wegvalt als je je experiabox aansluit op de stekkerdoos?

Ik kijk ook graag even mee!
Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?

inmiddels is er drie dagen stabiele verbinding, maar na het doormeten van de wcd in huis kan ik we stellen dat het niet aan de stroom in de muur noch de wcd ligt.

 

een derde reset van het modem lijkt meer te hebben gedaan. Het topic mag wmb dicht :-)