Skip to main content

Mijn modem ia nu ook officieel kapot . Heb er al zeker 2 jaar mee liggen te sukkelen maar nu is ie echt rip helaas . 

Ik heb de reset gedaan en als die dingetjes maar totaal geen verbetering 

Was aan het rond speuren waar ik dat moet doorgeven me kapote modem.  

En toen kwam ik deze forum tegen

 

Ik ben nog niet meer eens in staat om me spel te spelen op ps4 

 

 

Hopende dat het snel word opgelost.  

Ben al heel wat jaren vaste klant . 

 

Groet Tiziano 

admin: eigen topic aangemaakt

Hoi @Twazzzzie . Welkom op het forum.

Wat bedoel je met kapot? Heb je helemaal geen diensten meer?


Dank je wel Erwin.  

Jawel hij doet nog iets . Maar heb nog geen kwart van me totale snelheid komt maar door en dat is te weinig om me normale gebruikt te voorzien . 

Heb de modem stroom eraf gehaald werkte niet zeker 10x geprobeerd 

Heb een reset gedaan werkte ook niet . Zeker 3x geprobeerd 

Ik heb ook gedacht dat het misschien tijdelijke slechte verbinding was . Maar heb er nu al meer dan 3 maanden last van . En gevoels matig lijkt me modem steeds meer achteruit te gaan . 

 

Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd 

 

Met vriendelijke groet 

Tiziano wings 


Hebben we het hier over de bekabelde snelheid? Of gaat dit over wifi? In  dat laatste geval is het raadzaam om de wifi manager eens te doorlopen.


Nee we hebben het hier over bekabeld internet.

WiFi is helemaal niet te doen. iedereen in huis is van alle ellende van wifi af . 

Groet 

Tiziano 


Ik heb je lijn net doorgemeten. Die lijkt vanaf hier stabiel. Wat voor snelheid meet je nu, als je met één pc of laptop test via:

https://kpn-itns.speedtestcustom.com/

 


Ik heb de test gedaan Rotterdam 26.2 mb Amsterdam 26.8 mb is wat aan de lage kant en niet voldoende.  en niet het gebruikelijke wat ik normaal binnen krijg . 

 

Ik snap en accepteer ook dat ik niet precies me volle snelheid heb . Maar 1/4 van de totale snelheid is jammer


Je lijn kan ongeveer 38Mbit aan.  Als je bovenstaande snelheid meet op een bekabeld aangesloten pc/laptop (terwijl er niemand anders op het netwerk actief is en de tv uitstaat) .  Dan klopt er iets niet en zouden we een monteur kunnen overwegen. Mocht de oorzaak in jouw eigen netwerk zitten, worden er wel kosten gerekend. Het is dus verstandig om dit even goed te testen voor we tot die stap over gaan.


Uhmm ik wil het risico niet lopen dat ik zelf straks kosten moet gaan betalen . 

 

Ik kijk wel naar een andere, beter oplossing 

 

Dank je wel voor de moeite 


Je spreekt over een ‘kwart van je totale snelheid’ Heb jij dan een 100Mbit abonnement?

Want als jou lijn maximaal ongeveer 38Mbit aankan zoals Erwin aangeeft, dan ga je nooit niet 4/4 van jou abonnement behalen, dan kun je je abonnement ook wel downgraden naar een 50Mbit abonnement. 

Zeker wanneer je nu rond de 26Mbit meet is dit zeker niet gek, meet eens zoals aangegeven nog 1x rechtstreeks bekabeld vanaf je modem op een laptop/pc  met de tv-ontvanger uit en doe nog eens die speedtest, wat komt er dan uit? Wederom die 26Mbit of gaat het toch richting de 38Mbit? 


Die 26,2 was toen niemand thuis was dus niemand maakte gebruik ervan . En was via vaste kabel in me pc 

 

Mijn punt is dat ik altijd heel normaal heb kunnen game op de ps4 . Maar nu is me internet te traag om fatsoenlijk te kunnen game . En zekers als iedereen thuis is . Het spel komt niet goed mee waardoor het onmogelijk is om tegen andere te spelen . Terwijl ik voorheen nergens last van had . Er zijn geen nieuwe apparaten me huis binnen gekomen die internet afnemen 

 

En had al aangeven dat ik snap geen 100% mbs binnen te krijgen . 

 

En idd als mijn lijn maar 38 aankan waarom heb ik dan een abonnement van 100 ? 

 

Nogmaals bedankt.  Maar ik wil hier niet meer veel tijd aan spenderen.  Ten 1e zonde van me tijd en ten 2e heb geen zin om me te verantwoorden.  

En ik begrijp dat jullie bepaalde protocollen moeten afgaan 

Groet Tiziano 

 


Jammer dat jullie een vaste klant laten lopen .... ik ga nu over naar de concurrent.  

 

Jullie hadden alleen maar een nieuwe modem hoeven op te sturen 

 

Helaas word er niet iets meer gedaan voor vaste klant . 

:nerd: