Skip to main content

Ik heb sinds een paar dagen de experia 10-a, Maar na een software update dag 2 na aansluiting, gooit de router devies uit het WiFi netwerk.

ik heb de router nu al minimaal 2x per dag gereset, al 2 x de helpdesk gesproken en de WiFi-check gedaan.

de snelheid en dekking in huis is goed ,

Maar de router blijft devices eruitgooien, ..wel verbonden maar geeft geen internet signaal door.

Hoe op te lossen?

Kan je IPv6 uit zetten op die V10a?


Hallo wjb,

De test zegt: not supported, 

De DNS6 + IP6 zegt unreachable.

 

Maar vind raar want vorige week  met Expedia 10 van Telfort geen problemen met mijn mobi en tablet,  ook als bezoekers kwamen hadden ze direct verbinding ( voor corona...)


Hallo @Deniske , je hebt het over een Experiabox V10 van Telfort???

Ben je Telfort-klant, dan ben je op het KPN-forum aan het verkeerde adres en moet je op het TFT-forum zijn.

TFT kent ook geen IPv6, alleen sommige KPN-klanten hebben al IPv6


Ha Jan. 

Nee heb nu kpn met experia 10A box,

En die IPv6 staat uit...als ik die aanzet dan heeft alles verbinding? ( ong 20st.incl bedraad TV...)


En die IPv6 staat uit...als ik die aanzet dan heeft alles verbinding? ( ong 20st.incl bedraad TV...)

Als IPv6 op jouw adres actief is dan zou dat gewoon moeten werken.


Beste @Deniske, welkom! Hoe staat het er nu voor? Werkt alles naar behoren? Heb je de V10A al eens helemaal teruggezet naar de fabrieksinstellingen? Dat is normaliter niet per se nodig, maar kan ook geen kwaad, helemaal als je pas net klant bij ons bent. Als we nog iets voor je kunnen doen, horen we het graag. 


hallo marcia,

Helaas nog zelfde, maandag met een vriendelijke mw gesproken.  Had alle standaard testjes nog eens doorlopen: testen van de glasvezel lijn. Harde reset en WiFi test. Even leek ok maar later op de dag zelfde probleem.  En nu weer ieder dag router aan en uit zetten. En hopen dat random het juiste device koppeld en internet verbinding houd. 

Nogmaals:1e 2 dagen werkte het allemaal maar naar een update voor digitale tv uitgevoerd te hebben op dag 2 blijft dit euvel aanhouden.  Morgen nog eens bellen of er iemand bij juliie in de instellingen van die router kan. Kan hij misschien meer dan wat ikzelf al op " mijnmodem @kpn heb gedaan,..

 


Hoi Deniske,

Wen er maar aan!!!! Dit probleem hebben wij al twee jaar!! Je kan bellen wat je wil maar ze draaien elke keer dezelfde riedel voor je af. Wij zijn al zo ver dat we niet eens meer bellen met kpn, ze doen toch niks, alleen je geld innen. Wij denken dat we gaan overstappen. KPN wil het toch niet oplossen😤


Wat een vervelend probleem dit.. Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s), @Deniske? Vind je het goed dat ik een test doe om te zien hoe je jouw netwerk aangesloten hebt? Kan je zelf ook eens uitleggen wat je aan de Experia Box hebt hangen? En dan bedoel ik niet alleen welke apparaten via wifi verbonden zijn, maar ook bijvoorbeeld of je Wifi versterkers, switches of andere extra apparatuur aangesloten hebt. 

 

@DMNB ik zie dat jij in je eigen topic met ons in gesprek bent. Hopelijk komen we er toch uit! 


Ha Marcia,  gisteren met een kpn " monteur" gesproken.  Hij gaat testen of het met een  experia 10 ( oude type) opgelost is. Deze kan ik binnenkort bij een pick-up punt omruilen voor de huidige experia 10A. Volgens hem kon het te maken hebben met onze devolo 650 acces points welke we gebruiken voor bedraade aansluiting voor onze TV decoders.

Ik wacht wel weer af.


Heel fijn! Daar kan het zeker mee te maken hebben. Ik ben benieuwd hoe het met de V10 gaat. Laat je het ons weten als we nog iets voor je kunnen doen?


Hallo Marcia, 

Zoals het er nu uitziet blijven alle apparaten verbonden!. Jammer dat de WiFi sterkte van de experia 10 iets minder is dan die van de 10A.

 

Maar voor nu werkt alles naar behoren misschien in de toekomst wat extra mbits bestellen want de playstation lagt soms.

Bedankt zover,

Is misschien wel slim om die devolo in het storingen vragenlijstje van de helpdesk te betrekken?

 

 


Dat is zeker een goed idee! Normaliter kunnen we je vragen of we in jouw netwerk mee mogen kijken en dan zien we de draadloze verbindingsset ook gewoon. Jammer om te zien dat daar niets mee gedaan is. Ik neem dit intern nog eens mee! Je kunt daarnaast eens de wifi manager doorlopen, wellicht haal je er nog iets uit! Heb je de Playstation trouwens wel bekabeld aangesloten? Dat is met gamen altijd de beste optie 🙂.