Skip to main content

Internet input bij Bos 12 modem is 200Mbits/s bekabelde output is gelijk hieraan. Echter is de WiFi output bij het modem maximaal 68Mbit/s, zowel helpdesk als monteur kan mij uitleggen hoe dit komt. Is “verlies” van 66% normaal?

Hallo @Belzie via de 2.4-band is die waarde goed mogelijk, bij de 5.0-band moet je hogere waarden kunnen halen, afhankelijk van de lokale omstandigheden.

 


Kan ik zelf schakelen tussen 2.4 en 5 of dient dit door KPN service te gebeuren?


...


Hallo @Belzie je zou de 'extra wifi' in de box kunnen activeren en daarvan de 2.4- en de 5.0-band een verschillende naam geven, zodat je specifiek op de 5.0-band in kunt loggen.

 


@JanD Zal eens moeten uitzoeken waar ik ‘extra WiFi’ kan vinden


Hallo @Belzie , als je ingelogd bent in de modem, naar de rubriek wifi gaan, daar zie je extra wifi en gastwifi staan.

 


Dat getal 67Mbps komt mij wel heel bekend voor.  Gebruik je niet een 10/100 Mbit WiFi kaart of module?


Hoi @Belzie, ik zie dat je al een aantal suggesties heb gehad. Ben je er daar mee uit gekomen?

Anders kun je ook de wifi tips nog eens doorlopen. Benieuwd of dat zorgt voor verbetering.