Skip to main content
Beantwoord

Mijn snelheid is 200 Mbit/s, maar via Wifi slechts 68 Mbit/s, hoe kan dat?

• August 25, 2022
  • 8 reacties
  • 109 keer bekeken

Internet input bij Bos 12 modem is 200Mbits/s bekabelde output is gelijk hieraan. Echter is de WiFi output bij het modem maximaal 68Mbit/s, zowel helpdesk als monteur kan mij uitleggen hoe dit komt. Is “verlies” van 66% normaal?

Beste antwoord door Bart van KPN

Hoi @Belzie, ik zie dat je al een aantal suggesties heb gehad. Ben je er daar mee uit gekomen?

Anders kun je ook de wifi tips nog eens doorlopen. Benieuwd of dat zorgt voor verbetering. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

8 reacties

• August 25, 2022

Hallo @Belzie via de 2.4-band is die waarde goed mogelijk, bij de 5.0-band moet je hogere waarden kunnen halen, afhankelijk van de lokale omstandigheden.

• Auteur
  • Topper
  • August 25, 2022

Kan ik zelf schakelen tussen 2.4 en 5 of dient dit door KPN service te gebeuren?

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • August 25, 2022

...

• August 25, 2022

Hallo @Belzie je zou de 'extra wifi' in de box kunnen activeren en daarvan de 2.4- en de 5.0-band een verschillende naam geven, zodat je specifiek op de 5.0-band in kunt loggen.

• Auteur
  • Topper
  • August 25, 2022

@JanD Zal eens moeten uitzoeken waar ik ‘extra WiFi’ kan vinden

• August 25, 2022

Hallo @Belzie , als je ingelogd bent in de modem, naar de rubriek wifi gaan, daar zie je extra wifi en gastwifi staan.

TvG2016
Helper
  • August 25, 2022

Dat getal 67Mbps komt mij wel heel bekend voor.  Gebruik je niet een 10/100 Mbit WiFi kaart of module?

Bart van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • Antwoord
  • August 29, 2022

Hoi @Belzie, ik zie dat je al een aantal suggesties heb gehad. Ben je er daar mee uit gekomen?

Anders kun je ook de wifi tips nog eens doorlopen. Benieuwd of dat zorgt voor verbetering.