Skip to main content

Ik heb mijn vaste telefoon opgezegd, nu heb ik dus alleen internet.

ik heb een modum v9, krijg nu  een v10 toegestuurd, moet ik nu alles weer op nieuw instaleren , of alleen stekkers er in doen

 

De stekkers die je uit de V9 haalt kun je zo weer terugprikken in de V10. 

Behalve de stekker van de stroom want de V10 heeft zijn eigen meegeleverde stroomkabeltje en stekker en bovendien moet die van de V9 mee terug naar KPN.

Maar telefoonkabeltjes en UTP kabeltjes kunnen 1-op1 over. 


Het kan wel zo zijn dat je op je apparaten opnieuw de wifi moet instellen/De wifinaam en wachtwoord op het modem moet wijzigen.

Maar als het goed is haalt het nieuwe modem de huidige netwerknaam en wachtwoord op uit motive(TR-069).


En als je handmatig zaken als portforwards hebt gemaakt zul je die ook weer moeten maken


Ok duidelijk, maar op mijn V9 staat wifi name en wireles key

op mijn nieuwe heb inmiddels kpn box 12 in plaats van v10 gekregen, daar staat achter op wifi name en wifi passeword

dit hoef ik toch niet te veranderen

 


Hi @masselink1, is het uiteindelijk allemaal gelukt met het installeren en het instellen van de wifi? Of kan je onze hulp er nog bij gebruiken? Hoor het graag!


Dag Maja,

Ik ga hem morgen installeren.

Had mijn vaste telefoon opgezegd, maar was een foutje, ik moet wel vaste telefoon maar dan gewoon betalen per gesprek.(had onbeperkt bellen) maar gebruik eigenlijk dit nooit.

KPN heeft dit nu omgezet tot hussel abonnement 44.50 per maand. maar in de bevestiging mail staat per 1 februari.

Dus nog even geduld.

 


Ah ok, mocht je morgen nog hulp nodig hebben, trek hier dan maar weer aan de bel!


Hoi Maja 

Het is gelukt, er gebeurde eerst weinig na een uur nog niks, heb toen gereset en ja alles brand.

ook een wifi name vrij , alleen moest ik password in typen ,maar zoals je ziet prima te doen.

 

alleen mijn huis telefoon doet het niet ik denk dat hij op is, zie ookniks op de telefoon, dus even een nieuwe kopen. groetjes gerda.


Ah, heel fijn dat het is gelukt @masselink1!

Als je niks meer op het schermpje ziet van je toestel, lijkt het er inderdaad op dat die de geest heeft gegeven :slight_frown: Zou je voor de zekerheid nog wel even goed willen controleren of alle kabels van het toestel wel goed aan zijn gesloten?


Hoi Maja, 

Alles goed aangesloten hoor fluitje van een cent.

Hij deed ook al raar bij die andere modum, hij piept af en toe,ik denk dat hij niet meer oplaad.

alle lampjes branden  en alles werkt.:smile:


Hoi Maja, 

Alles goed aangesloten hoor fluitje van een cent.

Goedzo! :muscle_tone2::grinning:

Hij deed ook al raar bij die andere modum, hij piept af en toe,ik denk dat hij niet meer oplaad.

Hmm, dat klinkt inderdaad net zo goed, ik hoop dat je snel een nieuw en goed werkend toestel aan kunt sluiten!