Skip to main content

Diverse keren bericht ontvangen dat andere provider mijn aansluiting wil overnemen. Ik heb direct altijd laten weten dat dat niet de bedoeling is. Er werd mij verzekerd dat een andere provider nooit zonder mijn toestemming de aansluiting kan overnemen. Sinds vandaag geen internet meer. Met verschillende nummers aan de telefoon gezeten en nu is het afwachten tot de SPOED afdeling mij BINNEN DRIE DAGEN!! terug belt.

Wat een slechte service voor iemand die al jaren klant bij jullie is! Had verwacht dat het vandaag nog opgelost zou zijn.

Heb hetzelfde meegemaakt. Het is zo dat een provider de lijn MOET vrijmaken als een andere provider deze claimt. Dat is wettelijk. Lijkt zinnig want anders zou de verlatende partij gewoon de lijn kunnen vasthouden.

Het is helaas zo dat er schurken actief zijn die hier misbruik van maken, of er worden fouten gemaakt.

En ja, het duurt een paar dagen om dit te herstellen omdat het hele proces van nieuwe aansluiting doorlopen moet worden. Wel kreeg ik binnen een dag een WiFi hotspot en digitenne ontvanger. Dat kan die afdeling “spoed” regelen.

Het is niet anders.


Hoi @KPNav . Welkom op het forum.

Het zal je maar gebeuren. Wat een narigheid.  Als ik je bericht goed lees ben je in behandeling bij de afdeling spoed en herstel. Dat zijn ook de enige collega's die dit soort zaken kunnen terugdraaien.

Heb je al wat gehoord? 


Er wordt aan gewerkt, maar wellicht verstandig om niet naar klanten te communiceren dat internet aansluiting nooit zonder jouw toestemming overgenomen kan worden. Dat kan dus wel. Verder ben ik in het hele proces diverse keren van kastje naar muur gestuurd. De afdeling spoed pakt het nu goed op, maar het duurt allemaal wel lang allemaal. Spoed is in mijn beleving dat je een klant van > 20 jaar direct en effectief helpt.


Inmiddels dag 6 zonder internet. Er moet buiten in de kast een draad getrokken worden om mn aansluiting weer te laten werken. De netbeheerder heeft hier drie dagen voor die Inmiddels ruimschoots overschreden zijn!! Wat gaan jullie hieraan doen?? Zit inmiddels alweer 15 minuten in de wacht aan de telefoon. 


Heb hetzelfde meegemaakt. Het is zo dat een provider de lijn MOET vrijmaken als een andere provider deze claimt. Dat is wettelijk. Lijkt zinnig want anders zou de verlatende partij gewoon de lijn kunnen vasthouden.

Zou beter zijn als de provider waar je zit zou vragen aan de klant of dat wel klopt

 


Het is mij diverse keren gevraagd en ik heb telkens aangegeven dat ik mijn aansluiting wil behouden. Inmiddels zit ik al zes dagen ongevraagd zonder internet....


HoI @KPNav . Als ik de notities mag geloven is er wel een noodpakket gestuurd.  Klopt dat? 


Ja, ik heb een noodpakket gekregen. Daarin zit ook een tijdelijke wifi voorziening maar die heeft onvoldoende dekking in het hele huis. Ook is al mijn verlichting aan een Philips hue bridge gekoppeld en om die bridge aan het tijdelijke wifi netwerk te koppelen moet ik de bridge resetten. Ik ben bang dat ik al mijn instellingen kwijt ben dan. 

Verder word ik nu al een week van kastje naar muur gestuurd. De netbeheerder heeft vandaag de dradenbon uitgevoerd maar nog steeds geen internet. Nu komt er eindelijk een monteur morgen. Ik ben hier inmiddels heel veel onnodige tijd aan kwijt geweest en overweeg serieus na al die jaren klant te zijn geweest om naar een andere provider over te stappen. KPN opereert niet als één bedrijf maar als losse entiteiten die elkaar niet lijken te vinden. Vandaag kreeg ik ook een mail dat mjjn NIEUWE abonnement is ingegaan. Ik mag hopen dat ik straks niet dubbel hoef te betalen. En dat er vanuit spoed- en herstel geen directe communicatie met de netbeheerder is verbaast me ook. Nu is het maar afwachten of ze mijn bon in behandeling nemen. 

 


Ik vraag me af wat KPN Netwerk hier überhaupt mee te maken heeft. Die doet normaal gesproken alleen aanleggen en onderhoud uitvoeren dacht ik. 


Heb hetzelfde meegemaakt. Het is zo dat een provider de lijn MOET vrijmaken als een andere provider deze claimt. Dat is wettelijk. Lijkt zinnig want anders zou de verlatende partij gewoon de lijn kunnen vasthouden.

Zou beter zijn als de provider waar je zit zou vragen aan de klant of dat wel klopt

Mee eens maar dat is wettelijk gezien best lastig om te regelen in verband met mogelijke uitwisseling van persoonsgegevens maar ook omdat het vaker voorkomt dat er meerdere breedband abonnementen aanwezig zijn op één adres, bedrijfsverzamelpanden bijvoorbeeld. Verder wordt de kans op misbruik door een provider ook weer groter omdat deze dan kan zeggen dat de klant aangeeft dat het niet klopt of dat contactgegevens niet meer actueel zijn (gebeurd vaker dan je denkt). Zo'n concept inregelen zou mooi zijn maar het bevat enorm veel haken en ogen. 

 

KPN opereert niet als één bedrijf maar als losse entiteiten die elkaar niet lijken te vinden.

Over dat opereren als losse entiteiten klopt, mede omdat het ook daadwerkelijk andere bedrijven/bedrijfsonderdelen zijn. Dit is mede zo ingericht om eerlijker te concurreren, zo heeft KPN als provider niet meer rechten op het glasvezelnetwerk dan bijvoorbeeld T-Mobile.

 

Vandaag kreeg ik ook een mail dat mjjn NIEUWE abonnement is ingegaan. Ik mag hopen dat ik straks niet dubbel hoef te betalen.

Die mail klopt, vaak moet de afdeling Spoed en Herstel het abonnement handmatig opnieuw in de systemen zetten om alles correct door te laten lopen. Het systeem ziet het als nieuw abonnement en stuurt daarmee dus automatisch die mails op. Onhandig dat er niet is gecommuniceerd dat deze mails een iets andere berichtgeving hebben dan de werkelijkheid.

 

Ik vraag me af wat KPN Netwerk hier überhaupt mee te maken heeft. Die doet normaal gesproken alleen aanleggen en onderhoud uitvoeren dacht ik. 

Ja en nee, KPN Netwerk voert sowieso alle patch-orders uit als een POP nog in de zogenaamde ‘bouwfase’ zit, vaak tot een jaar na oplevering van de wijkcentrale maar dit verschilt per uitrolgebied. Verder zijn alle patch-orders technisch gezien het domein van KPN Netwerk en ook als een providermonteur een aansluiting maakt in de POP dan is deze formeel gezien voor KPN Netwerk aan het werk voor de duur van die werkbon. Omdat veel orders combi-bonnen zijn, dus een patch-order en een installatie/migratie plaatsen monteurs die patch zodat een klant niet zonder diensten komt te zitten maar ook om te zorgen dat zo'n patchinstallatie of -migratie op tijd gebeurd. Precies zo plannen dat alles mooi samen loopt is vrijwel onmogelijk. 

Hoe de communicatie hierin precies verloopt en hoe zo'n patch-order voor de klantenservice zichtbaar is als deze bij een KPN-monteur terecht komt durf ik niet te zeggen, ik kan dus niet met zekerheid zeggen of deze order misschien ergens in de planbak van KPN verloren is gegaan.


Als de diensten voorheen altijd goed hebben gewerkt ga ik er wel vanuit dat de monteur dit morgen volledig kan oplossen, tenzij de glasvezel relatief recentelijk is aangelegd maar dan was een patchmigratie ook niet nodig geweest.


KPNav schreef:

Vandaag kreeg ik ook een mail dat mjjn NIEUWE abonnement is ingegaan. Ik mag hopen dat ik straks niet dubbel hoef te betalen.

Die mail klopt, vaak moet de afdeling Spoed en Herstel het abonnement handmatig opnieuw in de systemen zetten om alles correct door te laten lopen. Het systeem ziet het als nieuw abonnement en stuurt daarmee dus automatisch die mails op. Onhandig dat er niet is gecommuniceerd dat deze mails een iets andere berichtgeving hebben dan de werkelijkheid.

Ja, erg spijtig dat dit niet uitgelegd is (of de brief/mail onderdrukt).  Ik heb er vertrouwen in dat de monteur dit gaat oplossen.

Laat je vanmiddag weten of dat ook écht zo is?


De verbinding is hersteld maar het is mij een raadsel waarom er niet veel eerder een monteur langs gestuurd is, want deze monteur is ook buiten in de kast geweest terwijl spoed en herstel daar steeds aan een externe partij opdracht voor moest geven. Had mij een hoop frustratie, telefoontjes en ongemak gescheeld. 


@KPNav .  Kun jij je profiel aanvullen en mij daarna hier een seintje geven?  Ik wil graag nog even over de afwikkeling met jou spreken.