Skip to main content

Al enige tijd valt de wi-fi hier in huis weg. 

Ik heb al diverse acties ondernomen (reset van de box (12), plaatsing van super wifi veranderd, wifi manager gebruikt, en zelfs de software voor mijn draadloze modem verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.

Niets mocht helpen. 

Wat mij opviel is dat wanneer ik de eigenschappen van de wi-fi bekijk, het ene moment deze op 2.4Ghz staat en het volgende op 5 Ghz.???

De proef op de som genomen. Een game opgestart terwijl er 2.4 Ghz werd weergegeven en bij de eerste de beste hapering weer gekeken. Nu werd er 5 Ghz. aangegeven. Deze actie meerdere malen uitgevoerd en iedere keer wanneer er een glitch plaatsvond, was de frequentie veranderd.

Is hier een oplossing voor?

M.v.gr. A. Jonckheere

Hallo @Armand_284, welkom op het KPN forum! Dat jouw apparaat van frequentie wisselt, is as designed. Dit noemen we bandsteering. Hiermee wordt de meest optimale verbinding gekozen, zodat jij altijd de beste verbinding hebt. Op sommige apparaten gaat dit niet zo naadloos, zoals jij ervaart. Je kunt hier meer last van hebben als je net op de grens van het maximale bereik van het 5 GHz netwerk zit. Het zou beter moeten gaan als je de SuperWifi op een andere plek dichterbij jouw game locatie zet. Voor gamen blijft overigens de beste oplossing om gewoon bekabeld te spelen. :wink: