Skip to main content

Hoi,

Ik heb 1 Gb glasvezelinternet met de KPN Box 12. Mijn snelheid is goed met een UTP-kabel, maar de wifi 5ghz is zo traag sinds vandaag (230 downloadsnelheid en 189 uploadsnelheid). De apparaten zijn gewoon verbonden met 5ghz.

Modem resetten naar de standaardinstellingen heeft niet geholpen.

Gisteren was 5ghz gewoon snel op mijn .apparaten.

Alvast bedankt  !

Hallo ​@Ajax1, allereerst welkom op de KPN community. Het lijkt er op dat er in jouw omgeving mogelijk iets gewijzigd is aan instellingen. Dus dat er in jouw buurt een buurtbewoner mogelijk iets heeft gewijzigd aan zijn of haar wifi instellingen.

Je kunt eens proberen om jouw wifi weer te verbeteren met behulp van de KPN wifi servicetool. Op de Forum kennisbank vind je ook nog een artikel over dit onderwerp: 

@

Jeroen van KPN,

Het is gelukt, het is nu weer veel sneller. De Speedtest is van mijn S24 Ultra mobiel. Ik heb de test dicht bij het modem gedaan. Ik weet niet of het nog sneller kan? Ik heb 1 Gb download en 1 Gb upload glasvezel.

Groet,

Dennis

Bekabeld zal je ca 930/930 moeten halen. Met wifi zal het altijd lager zijn dus je hebt gewoon een super goede snelheid. Zodra je verder van het modem gaat zal de snelheid lager worden. 

Reageer