Skip to main content

Ik ben sinds kort bij kpn glasvezel 1gb. Ik heb de box12 en maak gebruik van de tplink m5. 

 

Als ik daarop een speedtest doe kom haal ik 500 down en 910 up. 

Wifi 125 down en 155 up. 

Ik had meer verwacht van de 1gb.

Ik heb 5 stuks deco m5 omdat we in een nieuwbouw bunker wwonen. Volgens de test hoef ik maar 2 superwifi aan te schaffen. Gaat dat goed komen?

Tips?

Je zegt zelf al dat je huis een "bunker" is. Zorg dat de deco's elkaar goed kunnen "zien", waarmee ik bedoel dat eentje in de gang en trapgat boven, beter is dan dat ze het wifi signaal al aan het eind van hun bereik moeten opvangen ergens in de hoek van een kamer boven of op de zolder. Ook moet je af en toe het netwerk eens laten optimaliseren door de deco app. Ik heb M4's en heb nagenoeg geen verlies in snelheid over afstanden van een 8 meter. Ik ga wel niet naar boven, maar de tuin in.

Je verliest erg veel van die 500mb bekabeld.

Ik begrijp dat een en ander ook afhankelijk is van een stopcontact en je mag ze ook bekabeld aansluiten. En je mag rustig een 10 meter goede ethernet kabel tussen je modem en de eerste deco hebben. Dat TP-Link kabeltje is meer voor het gemak erbij.


De deco er tussenuit gehaald en rechtstreeks op modem kpn. Nu wifi tussen de 400 en 500. En bekabeld download 950. 

Heb maar superwifi2 besteld.