Skip to main content

WiFi valt weg en kan dan ook niet meer inloggen

Hi @Robin Tavenier, als je WiFi verbinding vaak wegvalt kan ik me goed voorstellen dat je dit wilt verbeteren. Ik help je graag op weg.

Doordat WiFi een draadloze verbinding is, is deze vatbaar voor andere (WiFi) signalen en storingsbronnen in jouw omgeving. Het helpt vaak goed om de instellingen van jouw eigen verbinding zo optimaal mogelijk in te stellen. Heb je onze WiFi manager al doorlopen? Deze tool helpt je stap voor stap met het controleren en verbeteren van jouw verbinding. Ik hoor graag of 't is gelukt en hoe dat is afgelopen.


Hallo Alexandra

Ja ik heb de WiFi  manager al een paar keer doorlopen maar dit heeft geen resultaat het is heel vreemd de ene dag doet hij het vaker dan de andere dag. De WiFi valt dan uit en na een paar minuten maakt hij weer verbinding


Goedemiddag @Robin Tavenier, welkom! U kunt het volgende doen:Zou je je Forumprofiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? Bij persoonlijke opmerkingen ook de laatste 4 cijfers van je IBAN. Deze gegevens kan alleen jij zien en de KPN moderators.


@Robin Tavenier Goed dat je dat hebt geprobeerd, jammer dat 't geen verschil maakt. Welke Experia Box heb je? En helpt het als je de Experia Box eerst een volledige reset geeft volgens stap 2, en daarna de WiFi manager nog eens doorloopt? Het resetten van het modem doet vaak wonderen. Ik ben benieuwd hoe het daarna gaat.


Ik heb de experia box v9 en heb hem gereset en ook dat maak geen verschil hij blijft wegvallen 


@Robin Tavenier Dan moeten we toch verder kijken naar wat er aan de hand is. Daarvoor heb ik meer informatie van je nodig, want ik weet alleen wat jij me vertelt. 

Op welke apparaten gebruik je de wifi verbinding? Hoe vaak valt de verbinding weg en wat gebeurt er dan precies? Als je een computer of laptop met een kabel rechtstreeks aansluit op de Experia Box en het op die manier test, valt de verbinding dan ook weg of werkt 't dan goed? 


Hallo alexandra

Ik gebruik de WiFi op telefoons iPad en sonos ik heb aan geen van deze apparaten op de kabel zitten.

als de WiFi uitvalt komt er op mijn i pad je kan tijdelijk geen verbinding met dit netwerk maken en de sonos valt ook weg.

Hoe vaak de WiFi uitvalt is verschillend en ook de tijd is verschillend de ene dag vaker dan de andere dag.

Mvg Robin


Heb je dit soort dingen in je netwerk? 

 


Nee ook niet


Kan je een paar uur liefst een dag testen zonder dat er iets is aangesloten op het modem? gewoon om te kijken of je dan ook uitval hebt. om uit te sluiten dat er een breuk in een ader zit of iets dergelijks.


Er zit niets bedraad aangesloten alleen het televisiekasje de rest gaat via wifi


Dag @Robin Tavenier (ik spring hele even in namens Alexandra). Hoe is de situatie nu? Heb je ons topic over wifi al eens doorgelezen: daar staan veel handige tips in. Wifi is erg gevoelig voor omgevingsfactoren: wellicht is er iets veranderd bij jou in huis of bij je buren? 


Connect directly into the modem and test that. If it happens, then replace the modem. If not, then plug into the router, if it's that, then update the firmware on it and reset it. If it continues, replace the router.


Er is niets veranderd ik weet niet wat toedoen het is gewoon heel vervelend.

 


Is er ook een andere manier om hiermee geholpen te worden want dit schiet niet echt op op deze manier Ben nu al 14 dagen bezig op deze manier maar ben nog geen stap verder.ik ben nu al 30 jaar bij de kpn en heb ze nog nooit nodig gehad maar nu vindt ik het wel heel lang duren.

 


@Robin Tavenier Hi Robin, ik ben er weer. Ik begrijp goed dat je 't graag opgelost wilt hebben, zeker als 't nog niet beter gaat.

We helpen je graag via het forum, maar je kan natuurlijk ook contact opnemen met onze klantenservice. Dan heb je direct contact, telefonisch of via chat helpt onze collega je dan meteen verder. We lezen graag hoe het is afgelopen, laat het ook gerust weten als je vragen hebt.