Skip to main content

Hallo, Al geruime tijd valt de Wifi weg waardoor ik ook geen zender bereik heb op de televisie. Het gebeurd steeds plotseling. Soms dagen geen last en dan weer 10x op een avond. Enige tijd geleden een nieuwe modem ontvangen maar het probleem blijft terug keren. Soms heb ik het idee dat het met buiten te maken heeft, de tram die voorbij rijdt of slecht weer maar er is iets vreemds aan de hand. hoop dat dit opgelost kan worden zodat ik weer eens normaal naar een film kan kijken. Alle stekkers,resetten heb alles geprobeerd. Vriendelijke groeten,

Erwin

Hallo @Erwin Schiedam , ik begrijp even niet wat wifi met je tv te maken heeft. De tv-decoder kan alleen maar bekabeld werken.

Kun je eens uitleggen hoe je je tv-decoder verbonden hebt met je KPN-modem?

 

 


Hallo Jan, ik bedoel het hele internet valt weg de modem springt geregeld op Rood. Hoop dat je hier wat mee kan? Ben een leek wat dat betreft.


Hallo @Erwin Schiedam , heb je een xDSL (koper)- of glasvezelverbinding?

Welk merk en type modem heb je van KPN?

 


Hi Jan dank voor je reactie. De modem is een experia box v10A. Heb geen flauw idee wat voor verbinding. Heb hier thuis nooit iets gewijzigd het probleem kwam uit het niets.


Hoi @Erwin Schiedam, 

Wat jij beschrijft zijn volledig wegvallende diensten. Dus niet alleen jouw Wifi valt weg, maar ook andere KPN diensten zoals bekabeld internet en TV. Dit kan meerdere oorzaken hebben, zo kan dit bijvoorbeeld aan jouw modem liggen, de verbinding kan instabiel zijn of jij kan apparaten in huis hebben die een storing veroorzaken zoals bijvoorbeeld een IP conflict. 

Zou jij jouw Experiabox om te beginnen een harde reset willen geven met een paperclip in het kleine resetgaatje aan de achterkant van jouw Experiabox? Houd het resetgaatje goed 10-15 seconden ingedrukt totdat de lamp aan de voorkant even uitvalt en blauw wordt. Zou je eens na kunnen denken over apparatuur dit misschien een storing zou kunnen veroorzaken? Bijvoorbeeld eigen routers of Wifi versterkers. 

Als dit allemaal niet werkt kan je het beste jouw verbinding uit laten meten. Je kan dit eerst zelf proberen via onze service pagina, als je daar niet uit komt, bel gerust met mijn collega's van de telefonische klantenservice via 0800-0402.Â