Skip to main content

Goede avond,

 

Aangezien het laatste contact via dit mail adres is geweest, reageer ik even hier op. Als ik bij de verkeerde afdeling ben, kunt u het bericht dan naar de juiste doorzetten?

 

Op het moment kan ik in ‘Mijn KPN’ niet de diensten bekijken. Iedere keer als ik de basis pagina probeer te openen, is deze nooit klaar met laden. Is dit een bekend probleem? Zie screenshot:

 

 

Wel kan ik proberen mijn diensten in te komen. Als ik dit doe en ik probeer mijn pakket aan te passen (ik wil namelijk ‘opnemen pakket’ toevoegen) dan werkt dit ook niet naar behoren. Dit is nu al een week. Zie screenshot:

 

 

 

Daarnaast doen al mijn applicaties op mijn telefoon, ook die van mijn vrouw, het slecht met verbinden op de wifi. Hierbij heb ik het over: Netflix connectie, Videoland connectie, ABNAmro, DigID… alles met een beveiligde login lijkt niet meer naar behoren te werken sinds we KPN hebben.

 

Ik hoor graag met spoed hoe dit mogelijk is, aangezien ik inmiddels alles al opnieuw geïnstalleerd heb en meerdere malen alles opnieuw heb opgestart. Mijn oplossingen zijn redelijk ‘OP’.

 

Alvast bedankt.

Hallo @TMMT, welkom op het KPN forum! Krijg je de melding op de eerste screenshot nog steeds? Heb je mogelijk al een lopende wijziging aan jouw abonnement lopen? Ons systeem kan namelijk maar één wijziging tegelijkertijd aan, waardoor je deze melding mogelijk te zien zou kunnen krijgen. Mocht dit niet aan de orde zijn en je krijgt toch nog steeds deze melding te zien, dan raad ik je aan telefonisch contact met ons op te nemen via 0800 0402. We kunnen je dan helpen bij het wijzigen van jouw abonnement.

De tweede screenshot doet vermoeden dat jouw MijnKPN constant aan het laden is. Maar je krijgt deze streepjes te zien als je geen KPN Mobiel product hebt toegevoegd aan jouw KPN ID.

Je geeft ook aan problemen te hebben met jouw wifi verbinding. Ik raad je aan om onze Wifi Manager eens te proberen. Dit is een online tool die je, vanaf een laptop of mobiele telefoon, kunt doorlopen in je huis om te kijken hoe je wifi is, en of die verbeterd kan worden. Mocht daaruit blijken dat SuperWifi punten nodig zijn voor een goede wifi, dan kun je deze via de Wifi Manager met korting aanschaffen. Dit is echter geen garantie, dit hangt dus af van het resultaat van de Wifi Manager. Meer informatie over wat de Wifi Manager is en doet vind je in ons Wifi Manager topic.


Goede dag Denise,

Helaas gaat je antwoord niet helemaal op in dit geval ik hoop het hieronder duidelijk te kunnen uitleggen.

Ik ga even bellen om in ieder geval mijn abonnement aan te laten passen, maar dat zou niet nodig moeten zijn. De ‘MijnKPN’ is er niet voor niets lijkt mij, de vraag is dan ook wie gaat dit probleem oplossen. Als ik nu namelijk bel om mijn abonnement aan te laten passen is doel nummer 1 bereikt, maar het originele probleem niet opgelost namelijk dat ‘MijnKPN’ niet naar behoren functioneert.

Ook heb ik een mobiel product gekoppeld staan (prepaid) en een KPN thuis abonnement. Dus dat hij daardoor niet laden wil, gaat ook niet op.

Ik geef niet aan problemen te hebben met de Wifi, deze is perfect. Ik heb bij mijn vorige provider (Ziggo) reeds een onafhankelijk volledig meshwifi systeem van TP DECO aangeschaft en dit heeft tot op heden altijd perfect werk geleverd. (van zolder tot kelder, voortuin tot achtertuin, overal vol bereik) 

Het probleem is dat specifieke applicaties op onze telefoons (zowel die van mij als van mijn vrouw) ineens niet meer werken sinds we op het internet van KPN zitten. Nu zie ik enkele meldingen van een onveilig verklaard IP adres op je modem? Blijkbaar lopen de servers van Netflix/Videoland en wellicht dus ook mijn bank app (ABNAmro) via dezelfde servers of iets dergelijks? Ik ben geen IT expert, maar ik weet wel heel zeker dat mijn wifi naar behoren functioneert aangezien ik wel gewoon met degelijke snelheid kan internetten.

De wifi manager tool heeft ook niets toegevoegd in dit geval, duidelijk is dat mijn snelheid en dergelijke voldoen. Het aanschaffen van superwifi hoeft ook zeker niet.

Ik hoop dat u nog een oplossing heeft, anders ben ik bang dat ik gewoon een nieuwe modem wil om te proberen of dat helpt. Ik kan helaas de topic zo niet meer terug vinden, maar dat was tot nog toe de enige conversatie die op mijn probleem leek met deze oplossing.

Mvg,
Thijs


Ik ga even bellen om in ieder geval mijn abonnement aan te laten passen, maar dat zou niet nodig moeten zijn. De ‘MijnKPN’ is er niet voor niets lijkt mij, de vraag is dan ook wie gaat dit probleem oplossen. Als ik nu namelijk bel om mijn abonnement aan te laten passen is doel nummer 1 bereikt, maar het originele probleem niet opgelost namelijk dat ‘MijnKPN’ niet naar behoren functioneert.

Is het al gelukt om telefonisch contact op te nemen? Vanuit de telefonische klantenservice kan er ook gekeken worden waar de foutmelding vandaan komt, zodat deze verholpen kan worden: zo kun je dan in het vervolg zelf wijzigingen doorgeven via MijnKPN.

Het probleem is dat specifieke applicaties op onze telefoons (zowel die van mij als van mijn vrouw) ineens niet meer werken sinds we op het internet van KPN zitten. Nu zie ik enkele meldingen van een onveilig verklaard IP adres op je modem? Blijkbaar lopen de servers van Netflix/Videoland en wellicht dus ook mijn bank app (ABNAmro) via dezelfde servers of iets dergelijks? Ik ben geen IT expert, maar ik weet wel heel zeker dat mijn wifi naar behoren functioneert aangezien ik wel gewoon met degelijke snelheid kan internetten.

De wifi manager tool heeft ook niets toegevoegd in dit geval, duidelijk is dat mijn snelheid en dergelijke voldoen. Het aanschaffen van superwifi hoeft ook zeker niet.

We zullen eerst een aantal dingen moeten uitsluiten, voordat wij een oplossing kunnen aandragen. Het gaat om een aantal apps die niet meer te bereiken zijn via de Wifi verbinding van KPN…. Van welk type toestel en modem maken jullie gebruik? Volgt er ook een foutmelding als jullie deze apps willen gebruiken? Lukt het wel om via de website van bijvoorbeeld Netflix verbinding te krijgen? Zijn er ook andere apparaten waarmee je kunt testen of de apps wel of niet werken?
 

aangezien ik inmiddels alles al opnieuw geïnstalleerd heb en meerdere malen alles opnieuw heb opgestart. Mijn oplossingen zijn redelijk ‘OP’.

Wat is precies opnieuw geïnstalleerd en opgestart? De apps, modem, toestellen? Is het modem ook al eens gereset?

Verzoek is om ook het volgende eens te checken: ga met de mobiele toestellen en, mocht je die ook hebben, PC of laptop naar www.watismijnip.nl Komt het IP adres met elkaar overeen?


Dag Shyrin,

 

Bedankt voor de uitgebreide reactie! Hierbij mijn bevindingen tot dusver:

Shyrin schreef:

Is het al gelukt om telefonisch contact op te nemen? Vanuit de telefonische klantenservice kan er ook gekeken worden waar de foutmelding vandaan komt, zodat deze verholpen kan worden: zo kun je dan in het vervolg zelf wijzigingen doorgeven via MijnKPN.

Jazeker, contact gelukt. Hierbij was het wel weer vreemd dat het inschakelen van de TV opnemen meer dan een week zou duren volgens het officiele systeem, dit vond uw collega ook vreemd. Ik kreeg het advies om in 2 dagen tijd de modem opnieuw op te starten voor het inladen van het product.

De foutmelding in de ‘mijn KPN’ omgeving kon niet verholpen worden, er werd klaarblijkelijk nog druk aan de app/webpagina gesleuteld. Dus probleem verholpen, oorzaak niet helaas.

Shyrin schreef:

We zullen eerst een aantal dingen moeten uitsluiten, voordat wij een oplossing kunnen aandragen. Het gaat om een aantal apps die niet meer te bereiken zijn via de Wifi verbinding van KPN…. Van welk type toestel en modem maken jullie gebruik? Volgt er ook een foutmelding als jullie deze apps willen gebruiken? Lukt het wel om via de website van bijvoorbeeld Netflix verbinding te krijgen? Zijn er ook andere apparaten waarmee je kunt testen of de apps wel of niet werken?

Het toestel is een Samsung A50 (in beide gevallen), modem is een Experia v10 van KPN. De apps geven geen foutmelding, ze blijven gewoon eeuwig laden vanaf het moment dat je inlogd. 

De website is geen probleem, kan gewoon bezocht worden. Bankieren/Netflix enzovoorts kan ik via de website wel, maar niet via de app. (de apps heb ik ook al een keer verwijdert en terug geinstalleerd, werkt niet)

Via mijn werktelefoon (iphone 10) werkt de ABNAmro app wel, deze heb ik zojuist geinstalleerd.

Shyrin schreef:

Wat is precies opnieuw geïnstalleerd en opgestart? De apps, modem, toestellen? Is het modem ook al eens gereset?

Alle apps die niet werkten heb ik opnieuw geinstalleerd, maakte geen verschil.

Modem is gereset (2 x)

Telefoons hebben we beiden een keer volledig afgesloten en opnieuw opgestart.

Shyrin schreef:
Verzoek is om ook het volgende eens te checken: ga met de mobiele toestellen en, mocht je die ook hebben, PC of laptop naar www.watismijnip.nl Komt het IP adres met elkaar overeen?

IP-adressen als volgt:

Samsung A50 nr1 = 11 cijfers, komen overeen

Samsung A50 nr2 = 11 cijfers, komen overeen

Iphone = 11 cijfers, komen overeen

Computer = cijfers, letters, dubbele punten, totaal 36 tekens

 

Hierbij komt ook nog dat mijn Google Home assistant voortaan bij ieder 1ste voice commando een foutmelding geeft sinds ons hele netwerk ge-reboot is. Daarna werken de voice commando's prima, tot er weer een half uur geen commando gezegd is. Best vervelend als je al je lampen normaliter met voice controle aanstuurd. 

 

Ik hoop dat je met deze antwoorden tot een geniale oplossing komt, dat zou geweldig zijn.

Alvast bedankt!


Hallo @TMMT! Ik neem het stokje even over. Excuses voor de late reactie. Is het probleem inmiddels op miraculeuze wijze opgelost of heb je nog steeds last van trage apps? Ik vind het een lastige. Zoals ik het begrijp speelt het probleem met de Samsung A50. De bank app op de iPhone doet het wel. Doet Netflix, Videoland, MijnKPN, etc. het ook gewoon op deze iPhone of op een ander merk/type toestel? Als dit zo is, dan vermoed ik dat het probleem in het toestel zit of de instellingen van het toestel. Dan gaat een ander modem het probleem niet oplossen.  

Oeh, wat nog wel een goede is om te proberen,, kun je de apps testen op een ander wifi-netwerk? Als je bijvoorbeeld bij iemand op bezoek bent? 


Dag Lisa,
 

Geen probleem, fijn dat iedere keer in ieder geval iemand bereid is het stokje over te nemen. Het is nog steeds niet opgelost, inmiddels zelfs nog erger geworden.

Bij de aller eerste installatie van de modem en daarbij het KPN televisie kastje, heeft de monteur het niet voor elkaar gekregen om de TV voorbij 85% configuratie te krijgen. Tip was: een dag wachten, dan alles opnieuw opstarten, dan zou het moeten werken. Dit gedaan, geen resultaat. Een monteur aan de telefoon gehad, die overigens heel netjes werk heeft geleverd op afstand, ik heb kabels vervangen/UTP poorten gewisseld, alles herstart meerdere malen…. geen resultaat. Nadat de beste man de telefoon ophing na een afspraak gemaakt te hebben om langs te komen om het probleem te komen bekijken, schoot de TV ineens voorbij de 85% en werkte het allemaal naar behoren. (LET OP: Wederom op een start procedure van een product! Net zoals bij onze telefoons. Zodra je door de opstart heen bent, kan ik de wifi weer inschakelen en blijft de applicatie draaien)

Nu komt dus de verergering…. een update van het TV kastje…. en nu hangt hij weer op 85% vast. foutcode 563 exact zoals de vorige keer. nu al letterlijk 50 keer herstart, in de hoop dat hij weer een keer door schiet… hopeloos. 

Het telefoon probleem is nog exact hetzelfde. Op alle andere wifi netwerken hebben de apps geen problemen op onze telefoons. Ik weet niet of de Iphone van mijn werk een ander type beveiliging of server omgeving gebruikt waardoor deze wel werkt? 

 

 

Met alle problemen komt het op hetzelfde neer, je komt niet door het inloggen/opstarten heen.

Google home assistant (dus ook gewoon het home device, niet op de telefoon), de KPN TV aansluiting, en alle voorgaande genoemde apps.

 

Ik zou toch heel vriendelijk willen verzoeken een nieuwe modem op te sturen om deze te wisselen. Of om een monteur te laten kijken naar een oplossing. Inmiddels zijn we het punt van vervelend al wel voorbij, al helemaal omdat ik voor 100% op mijn netwerk moet kunnen vertrouwen voor mijn werk.

 

Met vriendeljke groeten,

Thijs Theunissen


Bedankt voor de uitgebreide toelichting, @TMMT. Ik denk dat ik mogelijk weet wat hier aan de hand is. Foutcode 563 betekent namelijk dat de tv-ontvanger krijgt een verkeerd IP-adres om op het tv-netwerk te komen. Dit gebeurt nog wel eens als je andere apparatuur in jouw netwerk hebt aangesloten dat ook IP-adressen uitgeeft. Nu lees ik dat je gebruik maakt van “een onafhankelijk volledig meshwifi systeem van TP DECO.” Mogelijk gooit deze roet in het eten. Ik zou je daarom willen vragen om als test dit meshwifi systeem los te koppelen van jouw netwerk. Als dit meshwifi systeem niet aangesloten is, zou je geen problemen meer mogen ervaren met jouw televisie noch met de apps op jouw telefoon. Wil je dat eens testen?


Dag Denise,
 

Op mijn telefoon maakt dit inderdaad het verschil, als ik op het wifi netwerk direct van de modem ga doen de applicaties het wel. Maar goed, een meshwifi op een modem zou geen probleem moeten zijn. Voor mijn overstap naar KPN, gaf dit met alle apparatuur van ZIGGO absoluut geen problemen. KPN super wifi werkt volgens hetzelfde principe toch? Hoe kan ik dit dan toch werkende krijgen met de TP link Deco?

 

Voor de televisie echter kan dit het verschil niet maken. Deze zit direct in de modem via UTP, niet in het meshwifi systeem. Voor de goede orde heb ik het toch een poging gegeven… helaas geen resultaat. Wederom foutcode 563.

 

Ik hoor graag weer van jullie.

Thijs Theunissen


Op mijn telefoon maakt dit inderdaad het verschil, als ik op het wifi netwerk direct van de modem ga doen de applicaties het wel. Maar goed, een meshwifi op een modem zou geen probleem moeten zijn. Voor mijn overstap naar KPN, gaf dit met alle apparatuur van ZIGGO absoluut geen problemen. KPN super wifi werkt volgens hetzelfde principe toch? Hoe kan ik dit dan toch werkende krijgen met de TP link Deco?

Heb je de TP Link Deco zo van het modem op het andere modem aangesloten? Zo ja, dan zou ik denken dat een reset van de TP Link Deco mogelijk kan helpen. Hiermee zorg je er namelijk voor dat deze de juiste gegevens van de KPN Box door krijgt.

Voor de televisie echter kan dit het verschil niet maken. Deze zit direct in de modem via UTP, niet in het meshwifi systeem. Voor de goede orde heb ik het toch een poging gegeven… helaas geen resultaat. Wederom foutcode 563.

Ook wanneer je de tv-ontvanger niet direct hierop hebt aangesloten, kan zo'n apparaat wel invloed hebben op jouw hele netwerk. Daarom ben ik blij dat je het toch getest hebt. Alleen krijg je nu nog steeds foutcode 563. Zou je de TP Link Deco nog eens uit jouw netwerk willen halen en vervolgens het stappenplan voor foutcode 563 willen doorlopen?

 


Dag Denise,

 

Het lijkt opgelost! Het heeft aardig wat tijd gekost, aangezien ik heel mijn netwerk, met alle bijbehorende apparaten, heb terug gezet naar de fabrieksinstellingen. Het bleek namelijk dat aardig wat apparaten een langer geheugen hebben dan de 'reset’. Hierdoor vallen ze toch weer terug naar de oude wifi netwerk specificaties. 

De TP LINK DECO kon in de netwerk app terug gezet worden naar de fabrieksinstellingen

De google apparaten heb ik allemaal totaal gereset

 

Nu werkt de volledige meshwifi weer naar behoren, inclusief alle apps op de telefoon en de google home assistant apparatuur. 

 

Nu is de foutcode 563 ook opgelost zoals je al aan gaf dat zou gebeuren als het netwerk weer naar behoren zou fuctioneren.

Ik ben heel blij dat dit op deze wijze langzaam maar zeker toch opgelost lijkt te zijn, u kunt het topic sluiten als u wil.

 

Aan alle personen die geholpen hebben, bedankt!

 

Mvg,

Thijs Theunissen


Wat ontzettend fijn om te lezen dat het met een reset van het gehele netwerk weer naar behoren werkt! Het heeft even tijd gekost, maar dan heb je ook wat. Fijn zeg! 


Dag Denise en alle andere personen die mij in eerste instantie te woord hebben gestaan met het bovenstaande probleem.

 

Ik moet tot mijn spijt aangeven, dat hetzelfde probleem weer terug is. Wederom komen apps niet voorbij de inlog (Videoland, ABNAMRO bankieren, enz), als ik op mobiel internet inlog en dan overzet op Wifi werkt het wel. Mijn google home is weer van slag, waardoor de eerste commando's niet verwerkt kunnen worden iedere keer bij het spraak sturen. Dit betekend ook dat mijn deurbel/thermostaat/hue verlichting en nog vele andere zaken niet werken naar behoren. 

Nu ben ik er toch wel lichtelijk zout van. Ik ga natuurlijk niet iedere keer dat de modem een fluctuatie of een update heeft mijn volledige netwerk naar de fabrieksinstellingen resetten om vervolgens alle aanhangende systemen ook naar de fabrieksinstellingen te zetten. Dit heeft mij de laatste keer een halve dag werk gekost.

Wat gaat hier nou mis? Ik ben nog steeds van mening dat het probleem vanaf het begin af aan in de modem zit en wil nu toch graag een nieuwe modem proberen.

11 januari wordt onze glasvezel kabel (nu nog voor het huis uit de grond) aangesloten door een monteur. Kan er dan niet gelijk een nieuwe modem aangesloten worden? Dit puur om het probleem uit te sluiten. 

Het is gewoon een systeem dat letterlijk altijd gewerkt heeft bij Ziggo en sinds de KPN modem niet meer.

 

Ik hoop dat jullie wederom met een oplossing kunnen komen, hopelijk een langdurige dit maal.

 

Bedankt alvast!


Jammer dat de oplossing niet permanent van aard is geweest. Zoals we de vorige keer hebben vast gesteld, is dit probleem het gevolg van een verkeerd uitgegeven IP-adres. En dit wordt veroorzaakt door een ander apparaat in jouw netwerk. Een nieuw modem gaat hierbij niet helpen. Staat jouw TP Link Deco mogelijk in router modus? Zo ja, zou je deze eens in AP modus willen zetten? Hiermee wordt het een acces point en zou deze niet meer een eigen IP-adres uit mogen geven. Hiermee zou het probleem dan verholpen moeten worden.


Dag Denise,

Top dat jij dat zo snel bedenkt in dit geval. Na de laatste update is de TP link inderdaad weer op Router modus geschoten. Ik heb het systeem ge-reset en op AP ingesteld.

Alles werkt weer naar behoren!

Ik hoop dat andere mensen ook iets aan dit topic hebben, oplossing dus weer gevonden met de hulp van het forum.

Bedankt!

(Hopen dat het dit maal niet meer terug komt met een andere oorzaak :yum: )