Skip to main content

Hallo,

Sinds kort heb ik een 200 mbit glasvezel abonnement van kpn. De eerste ca. 2 maanden was de wifi daarop prima, maar sinds enkele weken is de wifi erg slecht waardoor ik geen fatsoenlijk videogesprek meer kan voeren.

Na wat testen merk ik dat mijn wifi snelheid wanneer ik naast de router zit waar het signaal binnenkomt altijd rond de 90 mbit zit. Bekabeld heb ik wel gewoon 200 mbit.


Ik snap dat de wifi snelheid iets minder is, maar < 50% op korte afstand voelt voor mij extreem.
De KPN monteur die ik telefonisch sprak vertelde me slechts dat zij geen enkele garantie op wifi snelheid geven.

Mijn vraag aan kpn: is een wifi snelheid van < 50% normaal? En zoniet, wat kan ik verder doen om het te verbeteren?

Meet je wel op de 5ghz band??? De 2.4ghz band kan maar nauwelijks 100 aan. Welk modem heb je? Heb je dit soort dingen in huis?

 


Hoi @rsterenb . Welkom op het forum.

We hebben een kennisbank vol met informatie: 

 

90Mbit zou trouwens RUIM voldoende moeten zijn voor een videogesprek.  Maar zo te lezen is er nog wel meer uit jouw lijntje te halen.  En het klopt dat wij qua wifi NIKS kunnen garanderen.  Dat kan geen enkele provider. Onder de streep  zijn er te veel variabelen in het spel. Gelukkig is het vaak wel te optimaliseren.Â