Skip to main content

Hi,

Sinds een kleine anderhalf jaar heb ik een 200 Mbp/s symmetrische glasvezelverbinding + Internet van KPN in Amsterdam. Dit werkte altijd perfect, ik haalde bij speedtests gewoon 200/200 bij 1ms naar een server in Amsterdam.

Helaas, sinds twee maanden kom ik niet over de 95 Mbp/s heen, up & down. Wel is dit zeer stabiel in snelheid, het lijkt wel softwarematig gecapped te zijn op 100 Mbp/s. Via alle wegen probeer ik daar service op te krijgen maar verder dan een geautomatiseerde check die zegt dat mijn verbinding in orde is en een callcentermedewerker die na 10 minuten uitleg voor de derde keer vraagt of ik vanaf Wifi meet kom ik niet.

Vandaar mijn vraag; hoe nu verder? Ik word er een beetje wanhopig van dat ik niet eens een ingangspunt voor troubleshooting kan vinden.

Ter info; gemeten rechtstreeks vanaf het modem (op een schone en snelle pc) die volledig gereset is, inclu een reset van het invoerpunt in mijn meterkast.

Alle hulp wordt zeer gewaardeerd!

Met vriendelijke groet,

Maarten

Goed dat je hier je verhaal verteld.  Wellicht staat er administratief iets verkeerd. Een medewerker pakt dit op. Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc dan kunnen ze meteen voor je aan de slag.  De wachttijd is momenteel een een dag of vijf.


Hi Joep,

Dank voor de snelle reactie en de tip mijn profiel aan te vullen; done. Ik kijk uit naar de terugkoppeling!

Fijne avond!


Hoi @Maartennnn, welkom op het forum. 

Fijn dat jouw gegevens al in jouw profiel staan, daardoor kon ik snel naar jouw verbinding kijken. Het lijkt erop dat er wel 200 m/bit op het glasvezel aansluitpunt binnen komt. Meet jij het snelheidsverlies op meerdere apparaten of heb jij enkel met jouw PC gemeten? 


Beste Hanna,

Hartelijk dank voor de reactie, ik heb dit op mijn eigen PC en een net geformatteerde laptop gemeten, beiden rechtstreeks vanaf het modem met een 10mtr Cat5 UTP kabel. Uitkomst;
 


Zoals gezegd doet de stabiliteit mij in de richting van een administratief issue denken, misschien dat er bij het ISRA punt van het gebouw iets is gewijzigd?

Uitkijkende naar je reactie nog een fijne middag en dank!

Gr. Maarten


Hallo @Maartennnn , als je een glasvezelverbinding hebt, het je niets meer met een IS/RA-punt te maken, maar met een glasvezelpunt waar een NT of GPON glasvezelkast op aangesloten is. Heb je die glasvezelkast al eens minimaal 2 minuten van de stroom gehad en daarna de router een fabrieks-reset gegeven?

 


Beste Hanna, Joep & Jan,

Dank nog voor de assistentie in dezen, ik ben een paar dagen weg geweest en heb (nog voordat ik de glasvezelkast een reset gaf) een test gedaan en de verbinding functioneert weer naar behoren.

Bedankt en met vriendelijke groet,

Maarten