Skip to main content

De laatste dagen veel DROP OUTS op Experiabox V12 met de volgende melding: Connection has been terminated: remote station is not answering to LCP Echo requests.

De uitval van internet (dus ook wifi) duurt gemiddeld 1,5 min. en komt vanzelf weer in de lucht.

Tijdens de storing heb ik een knipperend INTERNET lampje op mijn Experiabox V12. Het glasvezelkastje is op dat moment gewoon in de lucht (Power lampje brandt en het lampje Glas en Ethernet knipperen). Dus deze is in orde. Iemand bekent met dit probleem ? 

 

 

Hoi @tonymelony, ik lees in dit topic en deze van british telecom dat dit nog wel eens aan onze kant zou kunnen zitten.
Ik heb de lijn even uitgelezen en dat ziet er eigenlijk wel goed uit. Ervaar je deze problemen nog steeds? 


Hoi @Thomas, Bedankt dat je hier op reageert !!!

Ja ik ervaar dit nog steeds !!

Gister is er weer een ERROR geweest.

Ik ben dit nu al geruime tijd aan het monitoren en volgen op het forum, en het lijkt er op dat het heeft te doen met de GBIC(s) in de wijk kast. 

Heb hier nu ongeveer een dikke 2 jaar een glasvezel verbinding.

Ik heb een privé bericht gestuurd naar @henkor die hier al eerder een topic voor had aangemaakt (zie link hier boven) en hem gevraagd of het probleem bij hem nu is verholpen.

Dit is zijn antwoord : Nee, nadien geen enkele drop out meer gehad.

 

@Thomas Hopende je hier mee voldoende te hebben ingelicht.

Kan jij dit in gang zetten om hier achter aan te gaan ?

Alvast hartelijk dank en prettige feestdagen !!


Bedankt voor je toelichting @tonymelony, om deze acties in te zetten zal ik nog wel wat ingrijpendere analyses vanaf deze kant moeten uitvoeren. Een fabrieksreset valt hier helaas ook onder.
Dat is niet handig om zonder overleg te doen :-) is het goed als ik dat dadelijk doe?


@Thomas Nee alsjeblieft niet !!! Heb dat al eens geprobeerd en gaf geen resultaat. Daar komt nog bij dat ik dan alles weer van de grond af moet instellen in de BOX incl. forwarden. En nu met de kerst dagen veel te veel om handen. Ik moet er trouwens bij vermelden dat ik voordat ik de V12 had ook al die problemen had toen ik nog een V7 had een paar maanden geleden. Door die problemen heb ik besloten te bellen met KPN en heb ik de V12 gekregen omdat ik ook gebruik wou maken van Superwifi. Ik heb toen meteen een HUSSEL abonnement 500 gepakt voor meer snelheid. Internet viel dus al (sporadisch) weg voor dat ik BOX 12 had. 

 


Ik stuur je even een privébericht @tonymelony


Hi, ik zie dat dit al een jaar oude post is maar ik heb exact dezelfde problemen. Ook een box 12 en zelfs een vervangende box 12 gekregen in de hoop van de monteur dat dit het probleem oploste. Niet dus. Wat heeft voor jou geholpen @tonymelony ?

Kleine greep uit de errors van de afgelopen 2 dagen, de lijst gaat door.
 

*admin: link naar eigen topic toegevoegd


Dit probleem speelt bij mij ook al sinds ik glasvezel heb. Om de zoveel dagen de verbinding die wegvalt. Inmiddels is er al een monteur op bezoek geweest, de modem is vervangen, nieuwe softwareversie (528) uitgerold. Maar niks lijkt te helpen:
 

04.08.2022 23:30:44 Error PPPOE

Connection has been terminated: remote station is not answering to LCP Echo requests.

04.08.2022 23:30:40 Warning PPPOE

Connection to the Internet has been terminated.(Reboot,Reconfiguration,forced termination)

04.08.2022 23:30:40 Error PPPOE

Connection has been terminated: remote station is not answering to LCP Echo requests.

04.08.2022 17:03:35 Error PPPOE

Connection has been terminated: remote station is not answering to LCP Echo requests.

04.08.2022 17:03:31 Warning PPPOE

Connection to the Internet has been terminated.(Reboot,Reconfiguration,forced termination)

04.08.2022 17:03:31 Error PPPOE

Connection has been terminated: remote station is not answering to LCP Echo requests.


@RubiMatthijs ik denk dat je hiervoor het beste even een eigen topic aan kunt maken. net als @Glocks. We denken daar graag even met je mee!