Skip to main content

Gisterenavond kwam er een kpn verkoper (Jonas) aan de deur. Deze legde mij uit welke opties er waren voor mij als ziggo klant om over te stappen. Toen ik had aangegeven nog een doorlopend contract van 8 maanden te hebben bij ziggo gaf de verkoper aan dat dit waarschijnlijk geen probleem moest zijn. Ik zou volgens hem de dag erna worden gebeld door KPN om te kunnen zien wat ze konden doen om evt de boete voor het openbreken van het contract te laten voldoen door KPN. De verkoper moest enkel mijn gegevens even hebben omdat ivm privacy hij dit “officieel” moest aanmelden. Ik heb hem mijn gegevens gegeven. Toen hij vroeg om mijn IBAN rekeningnummer kwam ik er na veel pijn en moeite achter dat hij bezig was een contract op te stellen.(!) Het had niet veel gescheeld of ik had dus een contract ondertekend voor een KPN abbonement waar ik GEEN akkoord voor had gegeven!
 

Momenteel ben ik aan het onderzoeken om juridische stappen te zetten tegen de verkoper van KPN omdat deze vorm van oplichterij moet worden gestopt. Dit bericht even aangemaakt om mensen te waarschuwen tegen dit soort praktijken van KPN. 

Ik heb sinds corona/thuiswerken een colportagesticker op het kozijn naast de deurbel geplakt. Liever heb ik niet zo'n lelijke sticker en soms helpt het, soms ook niet. Sommige zijn zo in hun eigen wereldje dat ze nergens meer oog voor hebben. Dus wijs ik naar die sticker of ik doe gewoon niet open. Voor mij is het ook overlast en met werken of andere zaken, zijn die onverwachte zeurkousen zooo irritant,…

En ja, de deurbel kan ook uitgezet worden. Maar dat is niet altijd even handig :sweat_smile:

 

​​​​​​Is Net zoals telefonische overlast. Ooit fietsverzekering gehad bij Unive. Na 3x gebeld te zijn heb ik maandag toch maar eens opgenomen. Heb diegene voor de woning, rechtsbijstand,reis en autoverzekering mooi wat berekeningen laten maken. Dus klein halfuurtje verder. Na afloop van het gesprek heb ik diegene mooi verteld dat ik zelf werkzaam en verzekerd ben bij een andere verzekeraar, ik minder betaal en uitgebreider was verzekerd dat wat Unive mij kon bieden. Toen kreeg diegene best een kort lontje hahaha was mooi zijn dag verpest. En ja dit was niet Unive zelf maar een inhuurbedrijf met telnr uit Zwolle met herintreders/studenten die je e.e.a. aan willen smeren. Wegwezen hoor man man man :rofl:

Zo nu en dan zie ik ook weleens Ziggo/KPN 'medewerkers' rondlopen. Ik woon in een wijk met veel koop/huur woningen. Waarvan de huurwoningen langzaamaan steeds meer worden verkocht. Maar wel dat die mensen elke keer de koopwoningen ontzien om een verkoop aan te smeren. In mijn kpn tijd heeft Ziggo nooit aangebeld en in mijn Ziggo tijd kwam KPN nooit aan de deur,... Ook zo raar. Maar dikke prima:stuck_out_tongue: ​​​​​


@CS3 Bedankt voor het invullen van je profiel. 

Ik heb dit teruggekoppeld naar mijn collega's, zij zullen dit weer terugkoppelen naar de verkoper(s). Om dit soort situaties in de toekomst te voorkomen, dus erg goed dat je dit aangegeven hebt! 

Ikzelf zal hier in verband met privacy geen terugkoppeling meer op ontvangen. Dus wat er in deze situatie exact gebeurt kan ik helaas niet delen. 

 


Ik heb sinds corona/thuiswerken een colportagesticker op het kozijn naast de deurbel geplakt. Liever heb ik niet zo'n lelijke sticker en soms helpt het, soms ook niet. Sommige zijn zo in hun eigen wereldje dat ze nergens meer oog voor hebben. Dus wijs ik naar die sticker of ik doe gewoon niet open. Voor mij is het ook overlast en met werken of andere zaken, zijn die onverwachte zeurkousen zooo irritant,…

En ja, de deurbel kan ook uitgezet worden. Maar dat is niet altijd even handig :sweat_smile:

In buitengebied is geen deurbel hebben ook een gebruikelijke optie, maar desondanks heeft zo’n deurverkoper een keer gewoon mijn handtekening vervalst bleek na veel onderzoek. Daardoor en daarna heb ik wel het 1 en ander aan maatregelen genomen, welke laat ik in het midden want colporteurs en ander gespuis lezen ook mee.

 


Ik heb dit teruggekoppeld naar mijn collega's, zij zullen dit weer terugkoppelen naar de verkoper(s). Om dit soort situaties in de toekomst te voorkomen, dus erg goed dat je dit aangegeven hebt!

Lijkt me een goed plan.
Tenslotte is zowel de klant als KPN niet gebaat met dit soort praktijken, dat werkt averechts. Hopen dat zaken daadwerkelijk rigoureus worden aangepakt, want deze verkoopwijze speelt al jaren. Er moet echt een mentaliteitsomslag komen.

Onlangs nog een vergelijkbaar voorbeeld uitgebreid beschreven. Dus staat echt niet op zichzelf.


Beste Rutger,

 

Een terugkoppeling naar de afdeling verkoop is niet de manier om deze structurele manier van misleiding te voorkomen. KPN zal op managementniveau een besluit moeten nemen deze vorm van verkoop te stoppen. Helaas is dit legertje huurlingen waarschijnlijk te rendabel om af te schaffen. Zoals ook babylonia opmerkt staan deze praktijken absoluut niet op zichzelf. 
 

Door dit moment aan de deur heeft Kpn het binnen 10 minuten voor elkaar gekregen dat het vertrouwen in KPN helemaal verdwenen is  en de kans dat ik gebruik ga maken van mijn glasvezelaansluiting is zo rond de 0%.