Skip to main content

Beste heer/mevrouw,

Op de eerste plaats vind ik het enorm vervelend dat ik niet een email met bijlagen kan sturen, zeker als ik alle stappen van de servicepagina heb doorlopen.

Sinds een week is mijn mobiel internet enorm wisselvallig op de Iphone 12. In mijn eigen huis als ik geen wifi gebruik, duurt  het enorm lang voordat ik een internet pagina krijg en die krijg ik 9,5 keer van de 10 keer niet. Dan krijg ik de melding “safari kan de pagina niet openen, omdat de server niet meer reageert”. Ditzelfde gebeurt ook op plekken buitenshuis. Zelfs zo wisselvallig dat ik de ene dag op die plek wel normaal internet heb en de andere dag weer niet. 

Alle instellingen staan hetzelfde zoals jullie aangegeven op de site. Ook heb ik VPN en dit zou niks mogen uitmaken omdat het ook gewoon werkt op bepaalde dagen en dat staat deze ook aan.

Hoi @BRH, welkom hier. 

Met regelmatig dus problemen met mobiele data op jouw iPhone 12. Als je dan op de wifi zit, dan is het ook graag begrijp ik?

Lijkt dus wel aan het toestel te liggen. Deze al opnieuw opgestart? Maakt dat verschil? 

Want als je jouw simkaart in een ander toestel test, werkt het dan wel goed?


Hoi Bart_Z,

 

Dankjewel voor je reactie!

Met WiFi heb ik geen problemen, wel als ik in in huis mijn WiFi uitzet en de dat gebruik. Het is de wisselvalligheid van de data. De ene keer de normale snelheid en de andere keer helemaal niets. Ook Gmail werkt dan niet bij. Het lijkt mij dat ie dan te weinig MB krijgt. 
 

het toestel heb ik al meerdere malen opnieuw opgestart. De simkaart kan ik niet overzetten omdat het een e-kaart is.

 


Via de wifi dus goed. Dat is fijn. Dan is enkel de mobiele verbinding het probleem. Je hebt dit op willekeurige locaties begrijp ik. Daar is geen touw aan vast te knopen? 
Je hebt al gekeken of er een storing is?  Zo niet, dan wil ik toch aanraden eens vervangende simkaart te testen? Maakt dat verschil? 

Zo niet, wil je jouw profiel van gegevens voorzien. Hoor ik van je als je dat gedaan hebt, dan ga ik eens verder op onderzoek. 


Beste Bart_Z,

Dankjewel voor je reactie!
 

De gegevens heb ik aangevuld. Ik heb gecheckt of er storing is en die is/was er niet.

Intussen ben ik ook op dezelfde plekken geweest. Bijv gisteren had geen data terwijl ik op precies dezelfde plek 2 weken geleden voor mijn idee normaal internet had. 

Het lijkt of mijn databundel op is terwijl ik nu 117 MB van de 3 GB heb verbruikt, en ik op minimale snelheid krijg, want ik kan wel appjes versturen. Alleen tekst appjes want als ik foto verstuur doet ie niks. 


Ik zie inderdaad dat je nog genoeg data hebt. Dus daar mag het niet aan liggen. Ik vermoed dat het in het toestel zit aangezien je zowel via wifi als mobiele data hebt. 

Ik wil je aanraden even langs de KPN winkel te gaan. Dan kan je daar nog een andere simkaart testen. Mocht dat niet helpen, dan kunnen ze het toestel opsturen ter reparatie. Voor mij wijst het probleem die kant op namelijk.


Dankjewel Bart_Z!