Skip to main content

mijn  mobiel  en  ipad  doen  het  niet  deze  zijn  nieuw   en  wel  in  de  winkel  geinstalleerd  maar  thuis  niks  alles  is  engels  ik  wil  graag  een  monteur  die  dat  doet  ik  heb  er  geen  verstand  van  ik  betaal  het  wel  maar ik  wil  dat  alles  doet  ik  ben  75  en  ik  vraag  om hulp  niet  via  pc  of bellen  een  monteur  ik  ben  al  3 keer  teleurgesteld  via  de  tel met  de  kpn   ik  betaal  niet  voor  niets  mijn  abonement  als  ik  het  niet  kan  gebruiken vr gr a  a kuiper  mail ****

 

Admin: eigen topic voor je aangemaakt en je e-mailadres verwijderd

Misschien is het verstandiger als je naar een telecom zaak gaat. 


Hallo @taiko als jouw een Apple is, net als de Ipad kun je ook naar de lokale Apple-store gaan als die in de buurt is.

Je kunt ook weer even langs de lokale KPN-winkel gaan, daar willen ze je vast wel helpen tijdens de rustiger uren, meestal ‘s morgens.

Succes.

 


U hebt dus een KPN abonnement en nu een iPhone en iPad aangeschaft begrijp ik. U hebt vrijwel zeker van KPN draadloos internet, dus moeten de iPhone en de iPad daar even op ingesteld worden. Dat gaat via (Engels begrijp ik bij u) Settings en dan WiFi. Dan toont de iPhone of iPad alle beschikbare netwerken, die van u staat daartussen. Die aanklikken en WiFi wachtwoord ingeven. Klaar.

Als dit niet lukt, dan is dit een idee:

https://www.studentaanhuis.nl/diensten/hulpbij/computer

Dat uw iPad en iPhone ingesteld moeten worden is geen standaard dienst van KPN. Als u een KPN monteur laat komen zijn die kosten voor u. Student aan Huis is dan wellicht een goedkopere optie. Of natuurlijk een goede buur, kind, kleinkind etc.

Dit instellen moet bij u thuis gebeuren want uw netwerk is alleen bij u thuis te detecteren door de iPhone en iPad.


Hallo @Ernst-Jan en @taiko de basis-instellingen kun wel zeker buiten de deur gebeuren, het met wifi verbinden moet je dan inderdaad wel thuis doen, maar dan is de boel al in Nederlands op de apparatuur ingesteld.

 


Eerste stap lijkt me om de beide apparaten even naar nederlandse taal te zetten, dat zit in settings, general en dan language

 

 


Hoi @taiko, welkom op ons forum! Is het met de tips hierboven nog gelukt je iphone en ipad in te stellen?


ik  heb  10 keer  gebeld  ik  word  een  beetje  ziek  van  de  kpn  een  nieuwe  ipad  een  nieuwe  mob  telefoon  waar  ik  geld  aan  uitgeef  en  niet  doet  in  huis    ik  wil  gebeld  worden  en  een  monteur  moet  komen  ik  wil  wat  ik  van  de  kpn  heb  gebruiken  en  als  het  niet  werkt  heb  ik  er  niks  aan  en  wel  maandelijks  betalen  

 

Admin: samengevoegd met je al bestaande topic, het is niet nodig om een nieuw topic aan te maken


Wat verwacht je van de KPN? Zoals al eerder gezegd is leveren ze geen thuis- serviceondersteuning voor enkel telefoons, tablets en laptops. 

Ik raad je aan om bijv. Student aan Huis in te schakelen.