Skip to main content

Goedenavond,

Kpn heeft mij mobiele internet geblokkeerd uitvoorzorg, zonder enige aankondiging.  Mijn kosten zijn hoog , omdat ik in Turkije was. Nu ben ik terug en ik kan niet op internet. Hoe gaat de blokkade weg.

Hi @Chantalcr78, welkom hier. En wat naar dit. 

Heb je niet een sms gehad met een nummer dat je kan bellen? Zo niet. Bel even met ons, het nummer is 0800 0402. 


@Alex_P ik heb gebeld en ik moet maandag terug bellen om de blokkade te verwijderen. Hopelijk gebeurt dit echt maandag.

Bedankt voor u bericht.


Hmm, bij mijn weten is de afdeling die hier over gaat (Hoogverbruik) morgen ook tussen 12:00 en 17:00 aanwezig, ik wil je dus aanraden om het morgenmiddag alvast te proberen!


@Maja_ Dankje ik probeer het morgen dan. Ik kreeg net wel een smsje van kpn :

Beste klant, op uw verzoek hebben wij de netwerkinstellingen van uw mobiele nummer gewijzigd. Herstart uw toestel voor een goede werking. Groet, KPN

Helaas nog het zelfde probleem. Ik heb wel zitten kloten bij instellingen omdat  ik van alles wou proberen wat ik zag op internet. Misschien is dat nu het probleem. 

 


En staat de instellingen nu niet correct 🙈


Hmm, ik controleer dat uiteraard graag even voor je @Chantalcr78 

Zou je daarvoor je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Je mag het naast je persoons- en adresgegevens ook het mobiele nummer waar het om gaat noteren!


@Maja_ ik heb me gegevens ingevuld 


Bedankt @Chantalcr78,

Ik zie dat het wel echt om de blokkade gaat dat het nu niet werkt 🙁

In het bericht dat hierover naar jou is gestuurd zie ik ook het volgende staan:

‘Bel ons direct op 088-8489466
Dit kan van maandag tot en met woensdag tussen 8.00 en 18.00 uur. Op donderdag en vrijdag van 8.00 tot 21.00 uur. Op zaterdag van 9.00 tot 17.00 uur en op zondag van 12.00 tot 17.00 uur.’

Ze zijn dus ook echt bereikbaar vanmiddag, je kunt beter dit rechtstreekse nummer bellen dan het algemene klantenservicenummer, omdat je zo gelijk bij de juiste afdeling terecht komt!


@Maja_ ik ga vanmiddag bellen  , bedankt 


Ook ben ik geschrokken van de hoge rekening.  Ik heb wel de smsjes ontvangen over het verbruik  maar mijn mobiele gegevens had ik niet zo lang aan. Bij aankomst in Turkije heeft heb ik gelijk een simkaart gehaald en de meneer van de winkel heeft het in mij tel gedaan en gaf aan dat ik verder niets hoeft te doen en dat ik nu internet hebt. Dus ik snap de hoge kosten niet! 1 dag voor vertrek raakte de bundel op en heb ik via mijn kpn een bundel gekocht . Die bundel werkte helaas niet dus ook voor niets gekocht. 


@Chantalcr78,

Wat je het beste kan doen buiten de EU is, om je mobiele data uit te schakelen en alleen in te schakelen als je het wil gebruiken. Mogelijk heeft je toestel applicatie updates binnengehaald?


@King006 dat had ik ook gedaan.


@Chantalcr78,

Wat voor toestel heb je? Is dat iPhone of Android?


@King006 Android 


@Chantalcr78,

Dank! Wil je dit eens controleren?

Optie 1 laat zien hoeveel MB’s je hebt gebruikt en waaraan:

1)https://www.androidplanet.nl/tips/dataverbruik-controleren-op-android/?amp

 

Optie 2 en 3 zet je de automatische updates uit (of alleen via WiFi):

2)https://www.belsimpel.nl/info/toestelhulp/android/app-updates-uitschakelen

3)https://www.gsmerz4u.nl/blog/automatisch-software-update-samsung.html


@King006 oke ja maar ik weet dat ok een sim in me tel had gezet met mb dus waarschijnlijk heeft die meneer het niet goed ingesteld en zit ik nu met een rekening van €500 en nu geen internet. 


@Chantalcr78,

Je hebt neem ik aan een toestel waar twee simkaarten in kunnen? Je moet voor mobiele data dan inderdaad switchen van KPN naar de andere simkaart in je settings. Dat is nu denk ik niet gedaan.

 

Ik zou overigens mijn links nog wel even volgen om dit in de toekomst te voorkomen 😃


@King006 ja ik heb daar geen verstand van , en ik ging er van uit dat alles goed stond geïnstalleerd als je zo een winkel instapt. 

 

Oh nee de volgende x blijf mijn telefoon uit de hele vakantie dan weet ik dat et niets gebeurt haha......


Klopt beide simkaarten zaten in mij tel


@Chantalcr78,

Helaas zullen ze hem niet gewisseld hebben in de instellingen waardoor je nu 500 euro armer bent 🥲 De volgende keer uithouden is inderdaad ook een optie en dan bijvoorbeeld alleen op betrouwbare WiFi inloggen.


Je hebt neem ik aan een toestel waar twee simkaarten in kunnen? Je moet voor mobiele data dan inderdaad switchen van KPN naar de andere simkaart in je settings. Dat is nu denk ik niet gedaan.

Tijdens mijn vakantie in Zuid Afrika had ik een een Zuid Afrikaanse simkaart voor data. Je moet dan inderdaad wel aangeven dat die simkaart voor mobiele data gebruikt moet worden.

Als dat vergeten was en je hebt ook nog eens aangegeven dat je wilt blijven Internetten op die waarschuwing bij een verbruik van €60,50 dan loopt de rekening al snel stevig op.


@King006 hopelijk kan ik een betalingregeling aanvragen, want dit bedrag kan ik niet betalen 


En hopelijk gaat de blokkade vandaag of morgen weggehaald 


Beste @Maja_, ik word zo verdrietig van berichten als deze.

@Chantalcr78 is het zoveelste slachtoffer van het feit dat men tegenwoordig dataroaming standaard aan heeft staan en vergeet om deze uit te zetten als men buiten de EU reist. In dit geval is dan ook nog een keer gekozen om door te gaan met Internetten boven de €60,50 maar waarschijnlijk was dat in de veronderstelling dat de data via die Turkse simkaart zou lopen. Een dure "vergissing" blijkt achteraf.

 

Ik blijf er op hameren dat kpn mijns inziens een maatschappelijke verantwoordelijkheid heeft (zou moeten hebben) om mensen te beschermen tegen dergelijke excessieve kosten. Ik blijf dan ook pleiten voor functionaliteit waarbij de gebruiker zelf een dataroaming limiet kan instellen en deze ook op €0,- kan zetten.


@wjb,

Het zou natuurlijk nog mooier zijn als je in MY KPN eenvoudig internetten buiten de EU kunt blokkeren 😃 Zodat het binnen de EU wel werkt.

@Chantalcr78,

Ik duim met je mee! Laat je weten wat de uitkomst vanmiddag is?