Skip to main content

Zoals in de titel staat heb ik een onbeperkt data abonnement. Ik begrijp dat ik in het buitenland dan per maand max 18GB kan verbruiken voor internet wordt beperkt. Vraag 1: klopt dit? Vraag 2: Als je het maximum hebt gebruikt van je maandelijkse databundel in het buitenland wat is dan de beste manier om extra data te krijgen bij een onbeperkt data abonnement? Vraag 3: Wanneer komt KPN met een oplossing zodat je het dataverbuik in NL of in buitenland kunt volgen als je een onbeperkt data abonnement hebt.

Welkom @Christ KPN! Bedankt voor je vragen:blush:. Met een KPN Unlimited abonnement heb je 25GB internet (per maand) in de EU. Als je hier doorheen bent, kun je extra internet bundels kopen in via MijnKPN. Is er nog iemand met een KPN abonnement? Dan kun je ook MB's met elkaar delen:sunglasses:. De laatste vraag kan ik helaas niet beantwoorden. Loop je tegen problemen aan nu je het niet kunt volgen? Ik zet jouw feedback graag door naar de betreffende afdeling!

 

*admin: tekst aangevult 


Dank voor het antwoord. Toch nog even voor de duidelijkheid: Ik begrijp dat je 25GB in de EU hebt bij een KPN Unlimited abonnement maar voor welke tijdsperiode? Ik neem aan één maand maar ik wil dat graag helder hebben.

 

En het bijkopen van bundels is dat via onderstaande webpagina?

https://www.kpn.com/prepaid/bundels.htm

 

Verder jammer dat jullie mijn derde vraag over het kunnen inzien van je dataverbruik voor klanten met Unlimited abonnement niet kunnen beantwoorden. Het lijkt mij een logische en ook noodzakelijke service die ook door andere gebruikers met hetzelfde abonnement wordt gevraagd. Dat er een maximum is buiten NL lijkt mij niet onredelijk maar geef ons dan de kans om binnen het maximum datagebruik te blijven.


Ik vond de antwoorden op je vragen best snel via Google. Sneller dan hier wachten op de Webcare medewerkers die door de drukte niet zo snel kunnen antwoorden 

 

Extra Bundel aanzetten via MijnKPN app

  1. Kies in het MijnKPN app menu Producten > Mobiel > Uw extra Opties > Extra opties wijzigen of toevoegen
  2. Selecteer een extra MB's/min/sms bundel en bestel
  3. Onder Producten > Mobiel > Uw extra opties staat de bundel die is besteld aan
  4. Je ontvangt een sms wanneer de extra bundel geactiveerd is.

Unlimited Data in Europa

Per maand kun je maximaal 25 GB roamen in de EU. Gebruik je meer dan 25 GB? Dan verlagen we je internetsnelheid naar 64 Kb/s downloadsnelheid en 32 Kb/s uploadsnelheid, maar blijf je natuurlijk gewoon bereikbaar.

 

En je vraag over dataverbruik: als workaround zou je bij het verlaten van Nederland je MB teller op nul kunnen zetten. Kan zowel op Android als op IOS. 


Hi @Christ KPN! Ward heeft de antwoorden op jouw vragen snel gevonden via Google zie ik, Nice! Ook legt hij precies uit hoe je bundels kunt bij bestellen. In mijn vorige reactie zijn (blauwe) linkjes verwerkt, die verwijzen naar de KPN site. Daar wordt uitgebreid beschreven wat een KPN Unlimited abonnement inhoudt. Wanneer je data bundel op is, knijpen wij de internet snelheid. Je kunt niet over je bundel heen gaan.Â