Skip to main content

Goedemorgen,

 

Ik heb sinds kort een nieuwe Experia box, alles in huis werkt hier prima op behalve mijn (Oneplus Nord 2) mobiele telefoon. Ik heb eigenlijk gewoon zelden WIFI en mijn mobiele data gaat zo wel heel snel op. Ik heb de modem gereset, mijn telefoon gereset maar geen resultaat. Bij het verbinden met de WIFI lijkt mijn telefoon te blijven hangen op: Status (aanvraag ip-adres is bezig...). Enig idee hoe ik dit kan fiksen?

Hallo @SIBakker welk merk en type modem heb je van KPN in bruikleen?

 


KPN Box 12 

Admin: titel van topic aangevuld


Hallo @SIBakker probeer binnen het modem de wifi-instellingen aan te passen naar N bij de 2,4-band en A/N/AC bij de 5.0-band, opslaan (apply) en probeer de telefoon dan nog eens te verbinden.

 


Hoe doe ik dat? Misschien een boomervraag hoor maar kan dat ergens vanuit de MijnKPN instellingen?


Hallo @SIBakker je met in ieder geval inloggen in het modem, rechtstreeks via 192.168.2.254 of via de thuis-app.

 

 


daar wordt om een wachtwoord gevraagd?


het is in ieder geval niet het admin password dat op mijn modem staat. 


Hallo @SIBakker , dan zou je de modem kunnen resetten om het standaard wachtwoordte kunnen gebruiken.

 


Na het resetten van de modem kan ik er nog steeds niet op inloggen met het admin password dat op de modem staat.. Is dit niet somehow remote te resetten? Ik ben er namelijk wel een tikje klaar mee aan het raken inmiddels. 


Sorry maar het resetten van mijn modem heeft echt geen effect. Het wachtwoord blijft niet kloppen en ik kom geen stap verder zo. Kan ik anders de modem omruilen? Ik haat het om te dreigen met opzeggen maar ik ben echt bijna geneigd om gewoon over te stappen naar Ziggo zodat ik van het gezeur af ben...


Hoi @SIBakker en welkom op het forum! Als het niet lukt om in te loggen op het modem, en je hebt de modem reset volgens stap 2 gedaan, wil je dan eens een andere webbrowser proberen om in te loggen? Ik ben benieuwd of het dan wel lukt. Je moet inderdaad het Admin password gebruiken dat op je modem staat. Daar kun je dan de instellingen van Jan proberen: 

Hallo @SIBakker probeer binnen het modem de wifi-instellingen aan te passen naar N bij de 2,4-band en A/N/AC bij de 5.0-band, opslaan (apply) en probeer de telefoon dan nog eens te verbinden.

 

Probeer ook eens de Wifi Manager. Ik ben benieuwd of je daarna verbetering merkt. 🙂 Het modem omruilen hiervoor is niet mogelijk, voornamelijk omdat het met alles goed werkt behalve je OnePlus. Dan lijkt de kans me klein dat het aan het modem ligt. 


Het is me uiteindelijk gelukt omdat ik online via mijn KPN de modem kon resetten naar de fabrieksinstellingen. Ik log nu echt in via de nieuwe modem en heb nu ook helemaal geen problemen meer mobiel. Dus mocht hier nog eens iemand tegenaan lopen dan is dat wellicht een betere tip? 


Top, dank voor het delen! Dan markeer ik die als antwoord, mocht iemand in de toekomst tegen hetzelfde aanlopen en dit topic vinden. 😄


Helemaal goed, case closed in ieder geval bij deze!