Skip to main content

Wij hebben hetzelfde probleem met het wegvallen van de wifi verbinding die meerdere keren per dag wegvalt op Android toestellen. Bekabeld lijkt prima te werken.


We beschikken over meerdere verstekkers en de manager tool ook al meerdere keren gedaan. Maar zonder succes.


Inmiddels een kennis geraadpleegd welke monteur van beroep is (o.a. voor KPN). Hij gaf aan dat het probleem zeer wsch. mijn router is en adviseerde de huidige experiabox V10 te vervangen voor de zwarte (KPN-box 12).  Is dit mogelijk?
 

Admin: afgesplitst, eigen topic voor je vraag aangemaakt

Ik lees dat je versterkers (van KPN?) gebruikt @KPNstress .

Als deze versterkers inderdaad van KPN zijn, behoort de wifi op de V10 automatisch uit te gaan. omdat de wifi van de V10 (nog) niet kan samenwerken met de KPN-versterkers, dus als de wifi op de V10 aan staat even uitzetten en dan is het probleem misschien verholpen.

KPN ruilt alleen defecte modems om, of modems de te zeer verouderd zijn en dat is de V10 niet, die krijgt dit jaar zelfs de nieuwste software, zodat deze ook kan samenwerken met de KPN-versterkers, die ook van de nieuwste software voorzien worden.

 


De wifi versterkers zijn inderdaad van KPN. 

Hoe zet ik de wifi op de experiabox uit? 


De wifi versterkers zijn inderdaad van KPN. 

Hoe zet ik de wifi op de experiabox uit? 

Het middelste knopje op de modem ingedrukt houden tot het wifilampje uit gaat @KPNstress 


Wifi op de modem uitgezet. Helaas nog zonder resultaat. Wifi blijft af en toe heel kort wegvallen.


Geef de versterkers eens een fabrieksreset en sluit ze aan als nieuw uit de doos @KPNstress , zie ook de kennisbank met links om de wifi te optimaliseren.

Succes 

 


Hi @KPNstress, welkom hier. 

Fijn om te zien dat je al op gang bent geholpen. Ik verwacht ook niet dat het aan de modem ligt, maar ergens in de versterkers. Mijn advies is ook om een reset uit voeren van die versterkers. Op onze kennisbank kun je vinden hoe je de SuperWiFi kunt resetten. 


Ik heb een reset op alle drie de versterkers uitgevoerd. Helaas zonder het gewenste resultaat 


Aanvullend wellicht goed om te weten is dat dit probleem zich altijd sinds de verhuizing heeft voorgedaan. Bij doormeten werkt internet ook goed, is alleen dat de wifi soms heel kort wegvalt. Met name mijn kinderen vinden dit hoogst irritant (doen spelletjes op de telefoon).

Iemand nog een suggestie?


Wat is er zoal aangesloten op het modem? Gaat er een oranje of rood lampje branden op het modem? 


Direct aangesloten middels ethernetkablel op Experiabox zijn:
Synology schijf
Netgear switch
Glasvezel Genexis kastje
Ethernet kabel naar boven verdieping
KPN Wifi versterker (brand groen)

Daarnaast heb ik nog een KPN wifi versterker op de 1e verdieping (bekabeld, brand groen) en eentje op zolder (zonder ethernet kabel, brand oranje)

Modem heeft enkel groene lampjes


Je hebt geen tv ontvangers begrijp ik maar voor de begane grond heb je geen wifipunt? Begrijp ik dat goed?


Ik heb een tv ontvanger, welke middels ethernetkablel is aangesloten op de muur aansluiting in de woonkamer. 

Wifi punt is de 1e KPN wifi versterker welke in de meterkast naast de experiabox hangt (toch?)


O het wifipunt in de meterkast had ik gemist. Die staat daar niet ideaal maar kan. De tv ontvanger is dus direct op het modem aangesloten en niet op de switch. Klopt dat?


Tussen de tv ontvanger en de vaste ether aansluiting in de muur zit nog een switch. Hier loopt nog een kabel naar de smart tv 


Waarom dan een wifipunt in de meterkast en niet aangesloten op die switch? Dat zou voor het wifisignaal sowieso veel beter zijn😉. Welk type switch is het? Ondersteunt de switch igmp snooping? 


Goede vraag. Kan ik wel veranderen, destijds de monteur zo aangelegd.

Ik haal bij een test overigens mijn snelheid bijna wel. 

De switch zijn overigens van Netgear GS108e 


Dat ziet er eigenlijk allemaal wel goed uit. Heb je misschien een omvormer voor zonnepanelen op het netwerk zitten?


Ja ik heb idd een omvormer van Growatt. De bijbehorende shinewifi en shinelink zijn daarbij overigens niet aangesloten. Die kreeg de monteur niet werkend.

 


Is de omvormer met een kabel aangesloten op het modem?


Nee, de omvormer is ook niet middels kabel aangesloten op modem. Ik kan enkel via slimme meter de opbrengst uitlezen


Heb je het modem ook al een gereset? Of liever nog heb je geprobeerd om de boel helemaal te resetten en opnieuw te installeren? Het modem doet weliswaar niets met wifi maar het is het proberen waard. Ik zou alles resetten en dan de appartuur één voor één weer aansluiten met een dag ertussen om te kijken wat er gebeurd. Het is ook jammer de growattapparatuur niet aan de praat krijg. Als je in de zoekbalk Growatt intikt kom je diverse topics tegen die daarover gaan.


Ik heb zowel de modem als de wifi punten gereset en een voor een weer geïnstalleerd, maar het wegvallen van de wifi blijft.

De monteur van de zonnepanelen gaf overigens aan dat er een serie is van shine apparatuur dat niet goed werkt en dat ik via kantoor een nieuwe kon vragen. Nou die service is gewoon drama.  Dat nieuwe kastje is er nog steeds niet. Gelukkig werken de zonnepanelen wel.


Mijn kinderen laten weten dat het tv kijken via de app (tv is aangesloten op wifi) ook regelmatig kort hapert. Het probleem lijkt dus niet alleen met Android te maken te hebben (zijn LG tv). 

@Alex van KPN hebben jullie nog suggesties hoe dit op te lossen?


Best vreemd, maar er moet ergens een oorzaak zijn. Zou je dit eens willen testen zonder de versterkers? Schakel deze eens helemaal uit. Ik ben namelijk of het signaal ook wegvalt als je de WiFi via de modem zelf gebruikt. Niet als oplossing maar puur om te testen. Dan weten we namelijk zeker waar we het moeten zoeken. 


Geprobeerd, maar ook dit maakt geen verschil. Wifi valt gewoon random meerdere keren per dag heel kort weg.


Reageer