Skip to main content

Hoi allemaal,

XS4ALL heeft ooit een datasim en Huawei mobile wifi kastje verstrekt als onderdeel van abonnement.

Idee is dat als vast internet eruit ligt, via de MiFi doorgewerkt kan worden.

En e.a. werkte prima met de xs4all sim (nu ook nog).

Na omzetting van xs4all naar KPN ook een nieuwe sim gekregen (afgelopen zaterdag 10 april).

Deze geactiveerd en in Mobile Wifi kastje gestopt, maar er is geen internet verbinding.

MiFi connect op 4G en wifi signaal is er, maar er wordt geen verbinding met internet gemaakt.

XS4ALL Helpdesk heel slecht bereikbaar en weet het ook niet en KPN winkel kan ook niets doen. Hebben er meer mensen last van dit ?

 

@JopievanSwet Hi Jopie en van harte welkom op het KPN Forum!

Lastig dat je er niet meteen uit kwam met de nieuwe data sim. Voor zover ik weet is de techniek erachter hetzelfde. Ik heb hier nog niet meer signalen over gezien. Hoeveel tijd zat er tussen het activeren van de nieuwe sim en dat je 'm getest hebt? Heb je het later nog opnieuw geprobeerd en is het gelukt om XS4ALL te bereiken voor verdere hulp?

Misschien leuk en interessant om ook even door te lezen. In dit topic lees je meer over de technische overgang tussen XS4ALL en KPN:

 


Hoi Alexandra,

XS4ALL helpdesk is erg druk en na 20 min wachten iemand aan de lijn die geen oplossing wist.

Daarna naar de KPN winkel in Zoetermeer die er ook geen raad mee weet.

Het betreft een dedicated Mobile Wifi kastje - wit - van Huawei met XS4ALL opdruk.

Er valt eigenlijk niets in te stellen, alleen WAN on en off.

Kastje werkt want met XS4ALL sim is werkt alles.

Net nog even geprobeerd  met KPN sim (dus 4 dagen actief) en geen internet verbinding.

Kastje geeft 4G verbinding aan met provider XS45ALL maar zonder internet connectie helaas.

Ik denk zelf dat deze KPN sim niet samenwerkt met deze (oude) XS4ALL MiFi device.

Foto hieronder van MiFi device met werkende xs4all verbinding.

Issue is dat door overgang naar KPN er dus iets niet meer werkt … 

Wat te doen om het weer werkend te krijgen ?

 

 


Erg stil … zijn er nog xs4all mensen die zo'n kastje nog gebruiken en werkt het bij hen dan wel samen met nieuwe KPN sim ? Wil dit toch wel graag opgelost zien.


Ik heb zojuist de nieuwe KPN Sim gekregen en inderdaad werkt dat inderdaad niet direct met dit kastje. Het valt mij op dat er een XS4ALL profiel ingesteld staat op het kastje met een apn adres naar umts.xs4all.nl dat moet een ander profiel worden denk ik. Nu nog op zoek naar de juiste instellingen. Wel heel raar dat de helpdesk van XS4ALL hierin niet kan helpen het is namelijk hun eigen product. Ben ik ook niet van hun gewend.


Opgelost door een nieuw profiel te maken zonder gebruikersnaam en wachtwoord en bij APN ‘internet’ invullen.


Hoi Marsmannetje,

Goed dat het op te lossen is. 

Via Mifi menu zie ik 3 keuzes:

1 - “Info”

2 - Internet WLAN (on off)

3 - 2.4 / 5 GZ keuze

Mag ik vragen waar hoe jij die instellingen hebt kunnen wijzigen ?.

 


OK ben al wat verder … via Wifi naar 192.168.8.1 maar geen idee wat gebruikersnaam en ww is ?

Denk dat ik moet resetten, maar is er een default gebruikersnaam ?


Ok Mifi gereset naar admin admin en nieuw profiel gemaakt en WERKT !

Hartelijk dank aan Marsmamnnetje !!


@JopievanSwet Wat goed dat je eruit gekomen bent met de hulp van @Marsmannetje :) en dank voor het delen beide! Mogelijk zijn anderen er ook weer mee geholpen.