Skip to main content

Ik heb ADSL met een 4G modem.

Modem is defect, led 4g is rood.

Via klantenservice probleem niet op te lossen.

Ik wil graag dit modem omruilen.

Volgens de klantenservice kan dit niet, de enig mogelijkheid is dat ze een monteur sturen.

Echter ivm corona willen we dit niet.

Waarom is omruilen niet mogelijk?

 

 

Update:

Net nog maar even mijn 4G modem aangezet om te kijken of "hij” het misschien doet.

Doet het niet, en er komt een brandlucht af, direct uit gezet.


Monteur op voldoende afstand zijn werk laten doen en buitendeur en een raam openzetten en eventueel een maskertje opzetten is onmogelijk?


Macabeus, bedankt voor uw reactie.

Echter omdat wij tot de risico groep behoren, nemen wij geen enkel risico met onze gezondheid

en kiezen dus voor traag internet ( als KPN ons geen ander modem wil toesturen) tot dat de corona crisis over is.

 

 


Dat kan wel mei / juni 2021 zijn...


Misschien hoor ik nog wat van KPN.


Welkom op het forum @928!

Dat jullie voorzichtig zijn en liever niemand in huis hebben als dit niet noodzakelijk is, snap ik heel erg goed. Voor sommige problemen kunnen we er niet omheen dat er een monteur ter plaatse aan de slag moet, maar als ik jullie situatie lees lijkt het er op dat er enkel een nieuw 4G modem opgestuurd moet worden. Omdat ik jullie gegevens nog niet heb en dus niet weet wat er verder eventueel gaande is durf ik hier echter nog geen toezeggingen over te doen. Zou je jullie gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Dan kijk ik even mee!


Hallo Maja,

Ik heb de gegevens ingevuld.


Bedankt! Ik zie dat de collega die over de monteur begonnen is, in feite niets verkeerd heeft gedaan aangezien een meting van jullie vaste lijn op dat moment liet zien dat er iets niet in orde was. Dit staat echter los van jullie 4G modem. Als ik jullie 4G verbinding wil behandelen in ons technische systeem, geeft dat systeem aan dat jullie er helemaal geen gebruik van maken, dat is niet zo handig natuurlijk aangezien ik er zelf zo niet verder mee kom. Ik denk dat de vorige collega daar ook tegenaan liep en toen op de andere manier geprobeerd heeft om jullie verder te helpen.

Om alsnog een nieuw 4G modem bij jullie te krijgen, heb ik nu via een omweg contact gezocht met onze logistieke afdeling en de situatie daar uitgelegd. Ik heb ze gevraagd of zij er wél voor kunnen zorgen dat jullie een nieuw 4G modem van ons ontvangen, zodra ik een reactie van ze ontvang, hoor je weer van me!


Ik heb heel snel bericht terug :smiley: Er is een nieuwe voor jullie verzonden!

Jullie mogen de oude in een willekeurige doos verpakken en ordernummer 4198561 daarop noteren. 

De oude kan omgeruild worden voor een nieuwe vanaf woensdag 14 oktober 2020 na 14:30 uur.

Dit kan bij het volgende Servicepunt:

Naam Servicepunt:

Spar

Straat en huisnr:

Dorpsstraat 8

Postcode en plaats:

8167NL Oene


Hallo Maja,

bedankt voor deze super snelle actie.

Ik heb nog een vraag: moet ik de sim kaart uit de oude modem halen om in de nieuwe modem te plaatsen, of "zit”er een nieuwe sim kaart in het nieuwe modem?

Andermaal bedankt


Ik heb nog een vraag: moet ik de sim kaart uit de oude modem halen om in de nieuwe modem te plaatsen, of "zit”er een nieuwe sim kaart in het nieuwe modem?

Inderdaad. Die simkaart houd je. Die is gekoppeld aan je abonnement. Mag dus weer in het vervangende modem.


Super snel een nieuw modem ontvangen van KPN,

Echter met deze modem werkt 4G ook niet.

Net de service tool gebruikt om te zien wat er mis is, krijg de melding:

De KPN verbinding werkt correct, maar je verbinding thuis is geblokkeerd.

Mogelijk als gevolg van een betalingsachterstand.

Met 08000402 gebeld, daar hoor ik dat er geen betalingsachterstand is ( wist ik ook wel).

Ik snap er niets van.

 


Ik heb 3 vragen:

Geeft de nieuwe 4G Sagemcom modem (zwarte versie) nu ook nog een rood lampje? 

En welke Experiabox heeft u?

En heeft het ooit gewerkt.

Kunt u desnoods een foto van de Experiabox en van het 4G modem plaatsen op het forum.


Hallo hoopvol,

Ja, nu precies het zelfde,rood ledje.

experia v10

Het heeft ongeveer 1 jaar prima gewerkt

foto plaatsen lijkt me overbodig.

Ik denk dat het probleem de blokkade bij KPN is.


Zou kunnen. Ik lees ook dat je het vorige SIM kaartje in de nieuwe modem geplaatst hebt. In ieder geval je stelde de vraag. Zat in het nieuwe modem ook een SIM kaartje? 


Volgens mij kan het maximaal een dag duren voordat het werkt. Gewoon meer tijd geven misschien.


Een rood led dat brand zou betekenen dat je geen verbinding hebt met de KPN mast doordat de antenne van het 4G modem niet meer functioneert. Lijkt me sterk nu je een nieuw modem hebt. Of de SIM kaart niet actief is.

Zat er in het nieuwe modem een SIM Kaartje of heb je het SIM kaartje van je oude modem er in gedaan. Anders kan je dat nog proberen en anders wachten zoals je zelf schreef.


Heel raar dit @928 :slight_frown:

Als ik jullie 4G verbinding wil behandelen in ons technische systeem, geeft dat systeem aan dat jullie er helemaal geen gebruik van maken

Ik gok dat dit hier mee te maken heeft, en wil graag verder op onderzoek uit gaan!

Zou je het simkaartnummer in het opmerkingsveld van je profiel willen noteren, zodat ik daar op kan zoeken? Hoor het graag als dat is gelukt!


Hallo Maja,

ik heb de nummers toegevoegd


Bedankt! De simkaart zie ik gewoon actief staan, maar zie ook dat er al vanaf 1 oktober geen data meer over is verbruikt. Waarom het niet goed gaat is mij zelf een raadsel, dus ik heb nu een achterliggende afdeling aan het jasje getrokken. Ik hoop dat ik snel van ze hoor, zodra ik meer weet hoor jij weer van mij!!

 


 


Internet via ADSL werkt nu ook bijna niet meer, ik hoop dat dit komt omdat KPN aan mijn probleem werkt.

 


 

Nu:

download

5.1Mbps

upload

0.6Mbps

 

 


Hmm, die eerste meting was wel heel erg laag :slight_frown:

Er is gisteren wel een achterliggende afdeling voor je aan de gang geweest maar dat zou geen verschil moeten maken voor de snelheid die je binnen krijgt. Blij dat het later op de dag weer beter leek te gaan!

Jullie probleem staat niet op zichzelf, er zijn meerdere meldingen binnen gekomen van mensen die exact dezelfde melding te zien krijgen. Waar dit door komt is nog niet helemaal duidelijk, ze zijn dit nog druk aan het onderzoeken.

Hopelijk duurt het niet al te lang meer, zodra ik nieuws voor je heb hierover hoor je weer van mij!


Hallo Maja,

Bedankt voor de update, goed om te lezen dat er aan gewerkt wordt.