Skip to main content

Ik heb ADSL met een 4G modem.

Modem is defect, led 4g is rood.

Via klantenservice probleem niet op te lossen.

Ik wil graag dit modem omruilen.

Volgens de klantenservice kan dit niet, de enig mogelijkheid is dat ze een monteur sturen.

Echter ivm corona willen we dit niet.

Waarom is omruilen niet mogelijk?

 

 

Graag gedaan, ik hoop dat ik snel iets concreets te melden heb!


Hallo Maja.

Ik heb de 4G modem afgekoppeld, als het nodig is koppel ik ‘’hem'’ wel weer aan , b.v. voor een meting ofzo.

Dus als dat nodig is, graag een berichtje.


Ik zal even om een update vragen bij de collega's die dit in behandeling hebben @928 :slight_smile: Als ik meer weet over wat de bedoeling is en hoe lang ze verwachten dat het nog gaat duren, hoor je weer van me!


Hallo Maja,

Heeft u de collega's al gesproken?

 


Oei, ik besef nu dat ik helemaal geen mail terug heb ontvangen, dat is erg kwalijk natuurlijk :slight_frown:

Ik ga nogmaals een mail sturen, doorgaans antwoorden ze binnen 24 uur dus ik ben bang dat er met mijn vorige mail iets niet helemaal goed is gegaan. Excuus hiervoor!


Hi @928, zouden jullie het 4G modem weer aan willen sluiten en mij een foto willen sturen waarop te zien is hoe de lichtjes precies branden? Als alles na het aansluiten weer goed werkt is dat uiteraard niet nodig :wink:


Hallo Maja,
bijgaand de foto

 


Hallo Maja,

ik heb ook nog even de service tool laten lopen, het resultaat is het zelfde gebleven,  ik krijg nog steeds de zelfde melding als 29 dagen geleden.

 

De verbinding is thuis geblokkeerd mogelijk als gevolg van een betalingsachterstand.

 


Hallo Maja,

Ik heb nog een vraag over de SIM kaart.

Die heb ik uit het oude modem overgezet naar het nieuwe modem.

Voor de zekerheid: de SIM kaart moet met de contacten aan de voorzijde in het modem

Klopt dit?

 


Bedankt voor de foto @928, het wordt me nu duidelijk dat er géén 4G ontvangst aanwezig is. Wat betreft de plaatsing van de simkaart moet ik je het antwoord verschuldigd blijven, ik weet niet precies hoe dit er in moet. Vaak wil het maar op 1 manier dus ik denk dat je hem wel goed hebt. Je kunt het voor de zekerheid altijd even andersom proberen natuurlijk :slight_smile:

Wat me verder opvalt is dat het bereik binnenshuis niet optimaal is in je woning, zou je het 4G modem eens op een aantal andere plekken willen proberen? Bij voorkeur zo dicht mogelijk tegen een raam aan?

Zou je ook je Experia Box even van de stroom af willen halen, het 4G modem los willen koppelen (ook van de stroom) en dan de Experia Box weer op laten starten? Als die weer helemaal op is gestart, mag je het 4G modem ook weer aansluiten. 
Ik hoor graag of 1 van deze opties zoden aan de dijk zet, dit is het enige dat we nog kunnen proberen zonder monteursbezoek!


Hallo Maja,

Ik heb alles gedaan wat u schreef, echter zonder resultaat.

Ik wil er nog een keer op wijzen dat ik via de service tool een vreemde melding krijg:

De verbinding is thuis geblokkeerd mogelijk als gevolg van een betalingsachterstand.

Ik denk dat het niet nodig is dat er een monteur bij mij thuis moet komen om deze melding te verwijderen toch?

 

 

 


Hallo Maja,

Ik heb nog een vraag over de SIM kaart.

Die heb ik uit het oude modem overgezet naar het nieuwe modem.

Voor de zekerheid: de SIM kaart moet met de contacten aan de voorzijde in het modem

Klopt dit?

 

Klopt, contacten aan de voorzijde, afgeschuinde hoekje omhoog, inschuiven totdat je een klikje hoort/voelt. Moet er bijna geheel in verdwijnen op een mm. of 2 na. Kan eigenlijk niet fout gaan, elke andere wijze past niet of de SIM gaat er niet helemaal in.


Hallo Maja,

Een tijdje geleden schreef u:

Jullie probleem staat niet op zichzelf, er zijn meerdere meldingen binnen gekomen van mensen die exact dezelfde melding te zien krijgen. Waar dit door komt is nog niet helemaal duidelijk, ze zijn dit nog druk aan het onderzoeken.

Hoe staat het met deze mensen , is daar een monteur langsgeweest en heeft die het probleem opgelost?

Zo ja, wat heeft de monteur dan gedaan?

 


Dat ging er meer om dat jullie volgens het ene systeem wél sneller internet buitengebied hadden en volgens het andere systeem niet. Dit is nu opgelost, het klopt weer in alle systemen. Destijds hadden we het idee dat die melding daar door werd veroorzaakt. Zou je voor mij willen testen of je die melding óók krijgt als je het 4G modem weer even loskoppelt?


 


Hallo Maja,

Zonder de 4G modem aangesloten krijg ik de zelfde melding als nu een maand geleden, zie bovenstaande foto,  als ik probleem oplossen aanklik krijg ik onderstaand beeld.


 


Hallo Maja,

Het zelfde verhaal weer over een mogelijke betalingsachterstand.


Hmm, dan slaat deze melding dus niet op het 4G modem. Ik ga nogmaals navraag doen of deze melding wellicht toch nog veroorzaakt kan worden door een fout ergens bij ons in de administratie, als dat echt niet het geval is kunnen we vanaf afstand helemaal niets doen om je verder te helpen en is een monteur die ter plaatste kijkt wat er aan de hand is, echt de enige optie :slight_frown:


Alles is dubbel gecontroleerd, vanaf onze kant is er geen verklaring te vinden voor deze melding en vanaf afstand is er ook geen verklaring te vinden voor het niet werken van het 4G gedeelte. Zonder een monteur ter plaatse, gaan we hier jammer genoeg echt niet verder mee komen :slight_frown:

Mijn collega gaf aan dat hij jullie zorgen wat betreft Corona erg goed snapt, maar hoopt dat hij jullie gerust kan stellen door te melden dat er ook bij de monteurs bepaalde maatregelen van kracht zijn zodat onze klanten en monteurs zo min mogelijk risico lopen. 

Als jullie het niet aandurven heb ik er alle begrip voor, maar ik wil toch voorstellen om een afspraak te maken. Hoor heel graag hoe jullie hier inmiddels tegenover staan.


Hallo Maja,

Jammer dat jullie er niet uit komen.

Bedankt voor al het werk dat je voor ons hebt gedaan.

Wij kiezen voor langzaam internet en niet voor een monteur aan huis.


Heel graag gedaan, ik had liever gezien dat we wél iets hadden kunnen doen vanaf afstand zodat jullie deze keuze niet hadden hoeven te maken, maar helaas.

Mocht de situatie in de toekomst veranderen waardoor jullie wel graag een monteur willen ontvangen dan kunnen jullie hier weer een berichtje sturen :relaxed:


Nou corona is nu wel aardig onder controle, dus ik dacht ik bel even voor een afspraak ( met KPN) om een monteur langs te laten komen.

Na 40 minuten heen en weer gepraat , blijkt dat het niet mogelijk is om een afspraak te maken omdat ik geen mobiele telefoon heb !!

 


Ow... dat is best grappig...


Blijkbaar is er toch iets gedaan.

Om 15.00 uur telefoon van KPN, nu iemand die er verstand van heeft !!!!!

Monteur aan huis is niet nodig.

Krijg een nieuw modem, oude terugsturen.