Skip to main content

Hallo, 

Na een overstap op een klein zakelijk Hussel abonnement van Telfort naar KPN zouden wij op 7 dec. gebruik kunnen maken van ons nieuwe abonnement (met hogere download snelheid). 

Dit kon met ons oude modem (Experia box V8). 

Vanwege achterstanden bij KPN (gebeld op 18 dec.) was ons modem/adres nog niet overgezet. 

Wel ontvingen wij bevestigen per mail dat onze aansluiting gereed was voor installatie. 

Ondertussen valt ons internet vaak uit en kunnen wij in Corona tijd niet met het hele gezin tegelijkertijd op de wifi. De download snelheid is ook nog te laag. 

Onze vragen:

  1. Zijn we nu al overgezet zijn naar het nieuwe abonnement?
  2. volstaat ons oude modem nog wel?
  3. wat maakt dat de download snelheid nog zo laag is?
  4. kunnen we de korting - gepaard met het nieuwe abonnement - later laten ingaan nu we nog weinig plezier hebben gehad van sneller internet?

Alvast bedankt!

Groet,

Twan

@TwanF vul alvast jouw forum profiel aan, zodat medewerkers direct de juiste informatie hebben wanneer ze in deze topic kijken.

  1. Laat ik over aan een medewerker.
  2. De V8 zou nog prima moeten werken.
  3. Waar staat je modem? Wat voor apparatuur is er aangesloten? Heb je een snelheidstest gedaan naast je modem en vervolgens in een ander punt in huis? Wat is het verschil? Hoe groot/klein is dit ten opzichte van je abonnement?
  4. Laat ik over aan een medewerker.

Hi @TwanF!

Zou je je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Dan kan ik op onderzoek uit wat betreft punt 1 en punt 4 :slight_smile:

Punt 2: je V8 hoort goed te werken, maar als je toch niet het maximale uit je nieuwe verbinding haalt ben ik erg benieuwd naar de antwoorden op de vragen bij punt 3 van @AVRT!

 


Hoi Maja, 

Mijn profiel is inmiddels ingevuld. 

Hopelijk kan je mij snel antwoord geven op punt 1 en 4. 

Ons internet is nog steeds erg traag. Trager dan voor de overstap naar een klein zakelijk abonnement. 

Bij voorbaat dank. 

Groet,

Twan 


Bedankt!

Het Kleinzakelijke abonnement is actief sinds 16 december en jullie ontvangen ook de 100Mb aan downloadsnelheid. Als ik op dit moment het modem doormeet, kom ik zelfs uit op een snelheid van 111Mb down/33Mb up.

Dat jullie dit niet terugzien in de verbinding, is niet zo handig natuurlijk, daarom heb ik nu een omruiling van de Experia Box voor je in gang gezet. Als het goed is heb je hier inmiddels een sms over ontvangen met meer informatie :slight_smile:


Hoi Maja, 

Dank je wel voor het uitzoeken en de snelle oplossing met een omruiling. 

Nog 2 vraagjes:

  • worden we gecompenseerd voor de latere overschakeling en het langzame internet tijdens in december / januari? Wat moet ik hiervoor doen?
  • kunnen we via kpn goede wifi versterkers krijgen?

Werkse! 

Groet,

Twan


Hi @TwanF, heb je de nieuwe al aangesloten en merk je een verschil? Hoor het graag zodat ik weet wat ik kan doen met je laatste 2 vragen :relaxed:


Hoi Maja, 

Dank voor het vragen. 

Ik stond bij de Jumbo om het pakket op te halen, maar kreeg het niet mee zonder het oude modem in te leveren..

Op zich begrijpelijk. Echter, mijn vrouw werkt momenteel thuis en kan het zich nog niet permiteren tijdelijk zonder internet te zitten. 

We gaan de grote modem wissel truc woensdag doen. Dan informeer ik je verder. 

Fijne avond!


Hoi Maja, 

Vraagje: kan je mij (nogmaals) informeren hoe wij het oude apparaat terug kunnen zenden?

Dank. 


Oei, ik verkeerde in de veronderstelling dat dit duidelijk werd benoemd in de sms over de omruil, blijkbaar toch niet duidelijk genoeg! 

Omruilen moet je zien als ‘gelijk oversteken’, je krijgt het nieuwe apparaat mee, als je de oude inlevert. Het is dus niet mogelijk om eerst de nieuwe op te halen en aan te sluiten en dan pas de oude op te sturen. Dit proces kan niet gewijzigd worden, dit is dus de enige manier om een ander modem te bemachtigen. Er zit dus niets anders op dan op een moment dat je vrouw niet aan het werk is, met het oude modem onder de arm weer naar de Jumbo toe te gaan :wink:


Haha, klopt. Dit werd benoemd. 

Het is in deze corona thuiswerk tijd even wat lastiger om het juiste moment te vinden. 

Inmiddels is het oude modem omgeruild voor de nieuwe. En de nieuwe is geinstalleerd: het internet loopt als een zonnetje!!

Het zat hem dus blijkbaar toch in het oude(re) modem, de V8. 

Fijn dat alles het nu goed doet. 

Nu we vanaf 17 dec. geen of traag internet hebben gehad, ben ik benieuwd of jullie vanuit klantvriendelijkheid nog iets voor ons kunnen betekenen. In de zin van abonnementsgelden compensatie of een extra wifipunt. 

Hoe dan ook ben ik erg blij met jouw hulp en interventie!

Groet,

Twan


Ah, top dat het inmiddels toch gelukt is en heel fijn dat het nu helemaal in orde is met de verbinding :smiley:

Hoe is de situatie nu precies bij jullie thuis, aangezien je vraagt om een extra wifi punt? Zijn en plekken in de woning waar jullie toch nog geen goede wifi hebben? 


Kan ik je hier nog verder mee helpen @TwanF of heb je de wifi al via een andere weg weten te optimaliseren?


Hoi Maja, 

Dank voor het vragen. 

Het internet (lees: de download snelheid) is tot nu toe prima. 

We lopen nog tegen 2 dingen aan:

  • het wifi bereik is niet optimaal, vooral op de 1e verdieping niet. Als ik hier online werk, valt de verbinding soms weg als het gezin beneden ook de wifi gebruikt
  • onze smart tv loopt soms vast (hadden we eerder nooit). Lijkt te maken te hebben met het nieuwe modem en de draadloze tv kabel

Vooral het eerste punt willen we graag wat aan doen nu we veel thuis werken. 

Welke opties kan jij ons aandragen om die wifi te verbeteren?


Jammer van de wifi op de eerste verdieping, niet zo handig dat de boel daar wegvalt terwijl je aan het werk bent :slight_frown: Is het wifi signaal op zo'n moment helemaal verdwenen of wordt het een stuk trager? Als je nog wel wifi hebt, kan je op het moment van zo'n dip de WifiManager  proberen te doorlopen, als die voltooid kan worden en de snelheid onder de 20Mb uitkomt, hoor 2 gratis wifi versterkers van ons te ontvangen :slight_smile: Mocht het niet goed gaan met de WifiManager, dan hoor ik het graag zodat ik kan kijken of ik er op een andere manier voor kan zorgen dat je versterkers ontvangt!


Is het gelukt om de WifiManager te doorlopen @TwanF?


Hoi Maja, 

Sorry voor de late reactie. Ondernemer… druk….

Inmiddels heb ik de test gedaan. Ik krijg bevestigt dat ik vermoedde. Volgens de Wifi manager hebben wij op onze eerste verdieping een wifit meeting van 8 Mbit/s. 

Dit is te laag volgens mij. 

Wat kunnen we hier het beste aan doen?

En in hoeverre kunnen jullie ons compenseren voor gemiste werkdagen in december, althans geen goed werkend internet. 

 

Hoor graag van je. 

Groet,

Twan

 

 


Je zal denk ik toch wat meer bekabeld moeten werken. Heeft u een kabel naar boven liggen?


Hoi Nick, nee we hebben geen kabel naar boven liggen. 

We geven er de voorkeur aan om via de wifi te genieten van het internet. Ook op de kamers van onze kinderen en de zolder. 

Dat is toch ook wat je hoort op de reclame van KPN? Overal super wifi?

Kan een extra wifi punt of wifi versterker dit probleem niet oplossen? Eventueel gemonteerd door een expert?

We zijn blij met jullie oplossingerichtheid. En vanaf onze overstap van Telfort naar KPN zijn we nog niet erg tevreden. 

Hopelijk kunnen jullie dit zsm oplossen.

Alvast bedankt voor de moeite. 

 


Hoi Nick, nee we hebben geen kabel naar boven liggen. 

We geven er de voorkeur aan om via de wifi te genieten van het internet. Ook op de kamers van onze kinderen en de zolder. 

Dat is toch ook wat je hoort op de reclame van KPN? Overal super wifi?

Ja ... dat wil niet zeggen dat da zonder kabels kan.

Kan een extra wifi punt of wifi versterker dit probleem niet oplossen? Eventueel gemonteerd door een expert?

We zijn blij met jullie oplossingerichtheid. En vanaf onze overstap van Telfort naar KPN zijn we nog niet erg tevreden. 

Hopelijk kunnen jullie dit zsm oplossen.

Alvast bedankt voor de moeite. 

In theorie zou het met de SuperWiFi's kunnen, zonder kabel. Maar verwacht er geen wonderen van. Dus hou het in je achterhoofd dat je toch een kabel naar boven zult moeten leggen om de SuperWiFi's bekabeld aan te sluiten.


Oke. 

Als we voor de optie van de superWiFI’s gaan, wat kan KPN dan voor ons betekenen? Ook met oog op eerdere ongemakken en te late aansluiting?


Oke. 

Als we voor de optie van de superWiFI’s gaan, wat kan KPN dan voor ons betekenen? Ook met oog op eerdere ongemakken en te late aansluiting?

Een KPN medewerker kan u misschien 2 gratis versterkers geven. Dat worden dan Experia WiFi's en die moeten bekabeld aangesloten worden. Dat is ook het beste, daar gaat u misschien nog wel achter komen.

Maar goed, u wil draadloos, dan kun u hier 3 SuperWiFi's bestellen:

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/1363469/3-kpn-superwifi-punten/?pageCount=1&pos=404

1 SuperWiFi moet altijd bekabeld aangesloten blijven. Deze komt dus onder naast de KPN Box te staan. En de WiFi op de KPN Box gaat uit. Dat gaat automatisch uit zodra je de eerste SuperWiFi aansluit. De 2de op de eerste verdieping en de 3de op zolder. Nogmaals: het gaat je tegenvallen hoeveel snelheid je op zolder nog overhoud.

Het is alsof je een tuinsproeier op het gazon hebt staan. Op 5 meter afstand en trechter met een 2de sproeier eraan die het het opgevangen water opnieuw uitsproeit. En nog weer 5 meter verder een 2de trechter met 3de sproeier eraan die het opgevangen wederom opnieuw uitsproeit.

Je kunt je zo wel bedenken dat er uit die 3de sproeier niet veel water komt. Je hebt zoiets ook vast nog nooit bij de Intratuin zien liggen, een trechter met een sproeier. Maar in WiFi wereld verkopen ze het wel. Want mensen willen het graag hebben. Dat wil nog niet zeggen dat het een goed systeem is.

De SuperWiFi's kunnen ook (allemaal) bekabeld aangesloten worden. Dus die kabel kan dan alsnog als blijkt dat draadloos onvoldoende goed werkt.


Hi @TwanF, ik kan er voor zorgen dat je gratis 2 Experia Wifi van ons gaat ontvangen, die zullen dan beide bekabeld aangesloten moeten worden wat overigens ook de absolute voorkeur heeft voor wifi versterkers, zoals @Nick83 al uit heeft gelegd :slight_smile:

SuperWifi punten kan ik helaas niet gratis of met korting regelen, daar heb ik echt geen mogelijkheden voor.

Zal ik de Experia Wifi maar naar je opsturen, zodat je kunt kijken hoe je die het meest optimaal aan kunt sluiten bij jou thuis?