Skip to main content

Ik probeer voor mijn oma haar modem aan te sluiten na verhuizing, ze had glasvezel in haar oude huis maar in de nieuwe woning is alleen coax en oude telefoon aansluiting aanwezig. Nu heb ik een coax converter (moca) gehaald om van coax naar utp te gaan en de oude telefoon aansluiting aangesloten maar het internet lampje blijft knipperen, gaat trouwens sneller knipperen als ik de coax kabel aansluit via de converter, bij de oude telefoon aansluiting veranderd er niks in de snelheid van het knipperen van het lampje.

 

op beide aansluitingen werkt internet niet, weet iemand wat dit kan zijn?

kpn heeft via mail bevestigd dat het nieuwe adres aangesloten is.

Hoi @Ivar9000 . De kortste klap is bellen met 0800 0402

Maar ik wil je ook proberen te helpen.

Vergeet even die Moca set.  Het is belangrijk om eerst te controleren of je uberhaupt signaal op die koperverbinding hebt staan. Hoe ziet het is/ra punt er uit? Heb je een foto? 


Hi Erwin,

dankje boor je hulp alvast.

inderdaad de helpdesk bellen had ik al geprobeerd maar zijn vandaag niet beschikbaar.

 

het is een appartementencomplex en heb alleen deze aansluitingen zie foto:

 


Hoi @Ivar9000 ,


Koppel die Moca eens los.Dat geeft alleen maar problemen in dit geval.

Als je een telefoonstekker+ RJ11 kabel gebruikt en die in de WCD stopt, en aan de modemkant in de DSL poort, werkt het waarschijnlijk wel.Zorg dat er geen kabel in de rode WAN poort zit.

Werkt dat?

Zo niet, kan je dan eens het klepje van het telefonie aansluitpunt losschroeven en een foto maken?

 


De kabel die van de oude telefoon aansluiting links op de foto heeft maar 2 aangesloten pinnen, zie foto

 

is dit een goede kabel?

 


Als ik deze aansluit op dsl zonder de rode WAN werkt het nog steeds niet.

 

dit is een foto van de aansluiting 

 


Ja @Ivar9000 .
Dat sluit je dan zo aan:

Telefonie wandcontactdoos
Box 12

 


Als ik deze aansluit op dsl zonder de rode WAN werkt het nog steeds niet.

 

dit is een foto van de aansluiting 

 

Helaas.Dan kan je het andere rood/blauwe aderpaar of oranje/wit proberen.

Als het dan nog niet werkt, ben ik bang dat er een monteur moet komen.Die plaatst dan waarschijnlijk ook meteen een nieuw ISRA:

 


Ik heb het nu zo aangesloten: zie foto

 

maar internet lampje blijft knipperen

 


Dat zit helemaal goed @Ivar9000 .

Dan zou ik dit proberen:

Helaas.Dan kan je het andere rood/blauwe aderpaar of oranje/wit proberen.

Als het dan nog niet werkt, ben ik bang dat er een monteur moet komen.Die plaatst dan waarschijnlijk ook meteen een nieuw ISRA:

 

 


Kan jij zien of de juiste draden zijn aangesloten op deze foto:

Alleen blauw en rood zijn aangesloten

 


Rood en blauw kan ik zo wisselen, als ik orange en wit wil proberen welke kleur gaat op welke?

 

en alvast super bedankt voor alle hulp zover


als ik orange en wit wil proberen welke kleur gaat op welke?

Maakt niet uit.

Ik moet nu gaan, andere mensen kunnen je wel verder helpen verwacht ik!

 

 


@martijn197108 het werkt! Heb oranje en wit aangesloten en nu werkt het! Super bedankt voor de hulp, je bent een life saver! Fijne dag nog


Fijn om te horen @Ivar9000 !Graag gedaan en jij ook een fijne avond gewenst🙂

 

Mocht er nog een keer wat zijn, laat dat dan vooral via dit forum weten.