Skip to main content

Ik heb een Isra 1 punt en snap niet hoe ik het moet aansluiten. 

 

De website is een doolhof van 1000x inloggen en telkens doorverwezen worden naar andere pagina's en ik kom in een soort loop terecht. 

 

Afspraak inplannen met de monteur lukt ook niet en ondertussen zit ik nog altijd zonder internet. 

Online zeggen ze dat ik het aansluitdoosje grijze poort wel ontvangen moet hebben. In het boekje staat weer van niet en dat ik die zelf moet aanschaffen.

 

Echter zit er wel degelijk een doosje grijze poort in volgens mij maar ik weet het ook niet zeker. Dit is de eerste keer dat ik zo'n modem zie want vroeger regelden mijn huisgenoten dit. 

 

Ik snap er helemaal niks meer van en het is superfrustrerend. 

Kan kpn svp gewoon contact met mij opnemen of een monteur langsturen.

Ik had nog expres dat kpn plussysteem erbij genomen en alsnog zijn ze nergens bereikbaar. 

 

 

Ojee @Lucy., niet zo leuk dat het allemaal niet lukt 🙁

Je kunt voor problemen als deze, 24 uur per dag contact met ons opnemen via ons gratis nummer 0800 - 0402. Ik wil je dus aanraden om daar nu naar toe te bellen!

Uiteraard kunnen we via deze weg ook met je meekijken, het kan echter wel even duren voordat je een reactie ontvangt. Als dit toch je voorkeur heeft, zou je dan je forumprofiel volledig in willen vullen en hier even een seintje willen geven?


Hallo @Lucy.  

Ik heb ook een ISRA 1 punt met zo'n "grijs doosje” in mijn meterkast. Hierbij een foto.

Het grijze kabeltje aan de bovenzijde gaat naar het modem en daar steek je het stekkertje in de DSL poort.  Hopelijk lukt het je hiermee om het modem aan te sluiten. 

Als je nog een vraag hebt, laat het horen. Ik help je graag verder. Succes !!


Een Isra 1 is dus zónder dat doosje.  

Je moet dat doosje zelf nog bevestigen. 

Maar dan vind ik het verwarrend dat ze in het bijgeleverde boekje zeggen dat het doosje grijze poort NIET in het pakket zit en je die zelf moet kopen. 

Terwijl ik denk dat ik hem dus wel meegeleverd heb gekregen. 

Online stond er dus ook bij deze stap een LET OP. Omdat je zelf draden etc moet gaan strippen en je als je dat liever hebt ook een monteur kan laten komen.

Nou zou ik dolgraag die monteur laten komen of iemand aan de telefoon spreken die hier meer verstand van heeft die mij beter kan helpen. 

 

*Als je afvraagt waar die kabel heengaat,

dat is de oude telefoonkabel. 

 

 

Ik dacht altijd dat ik handig was maar pff. 

Denk dat ik het anders gewoon annuleer en een provider neem die wel bereikbaar is of een monteur langs kan sturen. 

 

 


Hoi @Lucy. 
De KPN is bereikbaar op het gratis telefoonnummer 0800 0402
Daar kun je ook een monteur aanvragen.

Dit nummer is bereikbaar op ma-vr tussen 08:00 - 20:00. zat. - 17:00 en zondags gesloten.

De KPN wil je hier ook wel helpen maar dan zul je echt je forumprofiel moeten invullen met je klantnummer(s) en Postcode en huisnummer en telefoonnummer anders weten ze niet wie je bent.  
Overal waar Privé bij staat is alleen maar zichtbaar voor de KPN en voor jezelf.
 

Dus niet hier plaatsen maar in de link die je kunt aanklikken.


Hallo @Lucy. , waar gaat dat witte kabeltje naar toe? Zit daar aan het andere uiteinde een stekkertje aan zoals deze? Dan steek je dit in de DSL aansluiting van het modem en ben je klaar.

 


Hallo @Lucy. , waar gaat dat witte kabeltje naar toe? Zit daar aan het andere uiteinde een stekkertje aan zoals deze? Dan steek je dit in de DSL aansluiting van het modem en ben je klaar.

 

Hoi,

 

Nee, ik heb dat hele kabeltje al gevolgd. Het is een telefoonkabel. Dus die gaat de muur in en eindigt in een aansluiting voor een vaste telefoon aan de andere kant. 

Het frustrerende vond ik gisteren dat niet alle informatie klopt in de boekjes. 

Qua inhoud/materialen. 

+ Dat ze online op de site aangeven dat je zelf een monteur kan boeken en dat dat vervolgens niet online/digitaal kan. 

Kom op de site helaas telkens terecht in een loop zonder oplossing. 

 


Maak eens een foto van de ontvangen materialen, mogelijk dat wij je kunnen helpen


 

In het installatieboekje staat dat ik de QR code moet scannen. Als ik de QR code scan en dan aanklik welk isra type ik heb. Oftewel isra 1 zonder aansluitdoos dan krijg ik dit. 

 

Vervolgens wil ik via de website een monteur boeken maar dat werkt niet. 

Bouwmarkten waar ik vraag naar een striptang etc zeggen ook dat ik dit beter door een monteur kan laten doen dan zelf kan gaan knoeien. 

 

Wordt dus wachten tot dinsdag tot kpn wél bereikbaar is. 

Vind het misleidend dat er op de site staat dat je zelf een monteur kan boeken terwijl dat met geen mogelijkheid lukt. 


@Lucy., wij zijn momenteel gewoon bereikbaar. Je kunt als je zonder internet zit, 24 uur per dag bellen met 0800 - 0402 🙂

Voor administratieve zaken zijn we momenteel gesloten, maar voor technische vragen en storingen zijn we er elke minuut van elke dag!


Gewoon even zuchten en bij de basis beginnen.

Heb je een vierkant doosje gekregen?

Zoja, knip die kabel aan je ISRA door op 20 cm en sluit het aan zoals de foto erboven, daar meegeleverde DSL kabel in modem aansluiten en klaar.

Zo nee, pak de DSL kabel, knip er 1 stekker af en monteer die ipv de kabel die er nu inzit in je ISRA, andere kant in modem, klaar.

Monteur kumn je of via de 0800-0402 aanvragen en als het goed is via je persoonlijke bestelpagina, maar zoals @Maja_ zegt, je kan nu bellen.


Nee, ik heb dat hele kabeltje al gevolgd. Het is een telefoonkabel. Dus die gaat de muur in en eindigt in een aansluiting voor een vaste telefoon aan de andere kant. 

In zoiets?

Die 4 gaten? Dan kunt u daar een stekker in steken.

Waar u 1voudig een snoertje in kunt klikken en en de Experiabox op aan kunt sluiten. Of wilt u de Experiabox in de meterkast hebben en niet bij die telefoonaansluiting?