Skip to main content

Bij mij is een aantal weken glasvezel aangelegd tot het aansluitpunt in de meterkast. Hoe nu verder.

Ik heb via chat contact gehad met de klantenservice en zouden mij op 28 augustus overzetten naar glasvezel en  toesturen een kabel toesturen waarmee het aansluitpunt verbonden zou worden met het modum. Helaas hebben ze het niet over een monteur gehad die dat zou doen. Ik zelf snap er niets van dus ben bang dat ik straks geen internet en tv heb als zij mij overzetten. Ik had dus graag een monteur gehad die dat kwam doen. Ik heb begrepen van anderen in de straat dat dat bij hen automatisch een monteur is gekomen dus hebben ze mij misschien vergeten. Ik heb een experiabox V10 is deze ook geschikt voor glasvezel?

Volgens mij komt er automatisch een monteur als er nog geen actief glasvezelkastje (ont) is geplaatst. Dit moet want mag alleen een KPN monteur aansluiten en activeren. Ik ga er van uit dat dit over PON gaat gezien de rode kabel die opgestuurd word.

Je zou toch wel bericht over een monteur moeten krijgen.

Al gebeld met 0800 0402 of nog eens gechat om dit na te vragen?

Anders hier wachten tot een moderator reageert. 

Zou alvast je profiel zoveel mogelijk invullen zodat ze direct kunnen zoeken.

 

V10 is trouwensprima geschikt voor glasvezel.


Vul je forum profiel aan met je postcode , huisnummer en klantnummer dan ziet webcare wie je bent zodra je topic aan de beurt is .

De procedure bij nieuw glas = er wordt een monteur aan gestuurd om het glasvezel kastje aan te sluiten, als het goed zit er nu een dummy

Of dezelfde monteur het glasvezel kastje aan het modem aansluit zou  logisch zijn


Ik snap het nog niet zo goed geloof ik zal wel aan mijn leeftijd liggen. Ik wil alleen weten waar ik straks het kabeltje in moet stoppen dat naar mijn modum gaat.


Hallo @John03 , kijk eens via onderstaande link om je aan te melden voor omzetting naar glas:

Overstappen naar glasvezel? Bekijk hier de mogelijkheden | KPN

Klik binnen die pagina op >start de chat]

Op het afgesproken tijdstip komt er een gekwalificeerde monteur alsnog onderstaand kastje aansluiten en hij sluit dan tevens de rode kabel op jouw modem aan en wordt alles werkend opgeleverd:

 


8 september komt eigenlijk niet uit ivm vakantie kan het later bv 13,14 of 15 september? Zo ja krijg ik daar een mail van als bevestiging.


8 september komt eigenlijk niet uit ivm vakantie kan het later bv 13,14 of 15 september? Zo ja krijg ik daar een mail van als bevestiging.

Hallo @John03 , ben je niet in de war met mijn ‘handtekening’ waarin óók 8 september voorkomt of komt er echt een monteur op 8 september bij jou? Dan even bellen met 0800 0402.

Succes.