Skip to main content

Hallo,

Een tip voor KPN. 
Ik ben per vandaag overgestapt van Ziggo naar KPN glasvezel. Installatie pakket was er ruim op tijd. Vandaag boekje opengeslagen en na belletje met klantenservice blijkt dat ik het internet modem helemaal niet zelf kan installeren. Er is namelijk geen NT kastje op de glasvezel wandcontactdoos. Zou beter zijn als KPN dat vooraf checkt bij nieuwe klanten en ook duidelijk aangeeft in de welkom box. Nu komt de monteur wel maar pas later dan mijn abonnement ingaat.  Helaas.

 

*Admin: topic verplaatst naar juiste board


 

 

@mikerosauer  Dat filmpje laat een aansluiting zien van onze concurrent Caiway/Delta. Maar de NT die ze gebruiken schijnt ook bij KPN af en toe gebruikt te worden maar dan als noodoplossing als er niks anders voorhanden is. De NT van KPN hoort op de FTU geschoven te worden, punt. Andere oplossing zijn noodoplossingen omdat er iets niet leverbaar of beschikbaar is.

Behalve bij GPON aansluitingen want daar is geen opklikbare NT voor. Daar wordt een glasvezelkabeltje aangesloten op de FTU en dat kabeltje gaat in een zwarte Nokia NT die er naast wordt gehangen.


@mikerosauer  Dat filmpje laat een aansluiting zien van onze concurrent Caiway/Delta. Maar de NT die ze gebruiken schijnt ook bij KPN af en toe gebruikt te worden maar dan als noodoplossing als er niks anders voorhanden is. De NT van KPN hoort op de FTU geschoven te worden, punt. Andere oplossing zijn noodoplossingen omdat er iets niet leverbaar of beschikbaar is.

Behalve bij GPON aansluitingen want daar is geen opklikbare NT voor. Daar wordt een glasvezelkabeltje aangesloten op de FTU en dat kabeltje gaat in een zwarte Nokia NT die er naast wordt gehangen.

ik heb dat wit grijze deel met een wit vierkant plaatje met een kabel er aan naar de FTU en daar is zon deel er op geschoven. mij werdt verteld dat ze deze altijd in deze regio gebruiken. maar goed het werkt 🙂 en spreek 10 monteurs en medewerkers en ze vertellen je allemaal wat anders 

 

ik heb wel 6 keer het verhaal gehoord dat KPN Netwerk de NT plaats maar hier kwam een monteur van kpn…. wij zitten hier in reggefibber gebied 

hij vertelde me ook dat tegenwoordig deze gebruiken . ik vroeg er naar omdat mijn broer in een andere wijk een iets andere heeft maar die is al langer klant 


Vanmorgen DHZ pakket ontvangen en kreeg zojuist een sms/email van wholesale om monteur in te plannen. Lijkt dus goed te gaan :grinning: