Skip to main content

Hallo,

vandaag nieuw modem ontvangen (box 12) ter vervanging van Experiabox 8 (oude Telfort klant)

Zoals de vriendelijke klantenservice medewerker al meldde, “supermakkelijk” stekkertjes eruit, stekkertjes erin.”

Kwam ook meteen ingelogd op de Wifi maar helaas, webpagina’s niet te bereiken. Krijg ook de digitale zenderkastjes niet aangesloten. 

Wie heeft de gouden tip?

Alvast dank!

Hallo @Sacha72, goed dat je ons gevonden hebt! Balen dat je met de nieuwe KPN Box 12 geen gebruik kunt maken van jouw diensten. Dat is natuurlijk niet het gewenste resultaat van een modemwissel. Het lijkt mij het beste als je telefonisch contact met ons opneemt. Dat kan via het gratis telefoonnummer 0800 0402. Via het forum hebben we namelijk niet direct één-op-één contact, wat voor dit soort situaties wel handig is. Lukt bellen niet? Dan kan je eventueel ook met ons chatten. Kies op onze servicepagina een onderwerp en klik vervolgens op 'ik heb een andere vraag en wil graag contact hebben'. Je zult daarna een optie zien om een chat te starten.


Hoi Denise,

 

net contact gehad maar krijgen het vanuit jullie ook niet gevonden. Morgen belt een monteur op afstand om te kijken hoe of wat….misschien dat iemand hier de gouden tip mss heeft


Laten we het contact met de monteur dan even afwachten, hopelijk kan hij verder helpen. Kom je er daarmee toch niet uit, trek dan gerust opnieuw aan de bel. We helpen je graag verder.


misschien dat iemand hier de gouden tip mss heeft

Of het een gouden tip is weet ik niet, maar ik ga mijn best doen!

 

 

Als ik ‘oud-Telfort’ hoor dan heb ik misschien nog wel een mogelijk iets. @Denise_ kun jij zien of de technische migratie al is gebeurd? Als dat nog niet het geval is dan gaat die Box12 ook niet werken aangezien deze niet zijn ingericht op het gebruik van de Telfort-VLANs in combinatie met DHCP. Tenminste, voor zover ik weet. Er is immers een reden waarom wholesalers die ook met de Telfort-structuur werken geen Box12’en leveren maar enkel V10's en V10a's.

 

Indien die migratie nog niet gedaan is dan zou die geforceerd moeten worden, geen idee of dat een optie is. Als dat geen optie is dan is denk ik toch de enige optie om te kijken om een V10 te sturen, die bevat namelijk out-of-the-box een autohunt functie die gaat kijken op welke netwerkstructuur er gebruikt wordt en gaat aan de hand daarvan de juiste software binnenhalen. Dit geldt zowel op koper als op glasvezel.


Dat er iets niet helemaal goed is gegaan met de migratie is inderdaad plausibel @NHendriks! Hoe laat heb je die telefonische afspraak met de monteur @Sacha72? Ik ga er van uit dat die monteur direct zal kijken of er al sprake is geweest van een technische migratie en actie zal ondernemen als daar iets niet helemaal goed mee is gegaan!


@Maja_ @NHendriks net contact gehad met de monteur op afstand. Ook die kon niks betekenen voor mij. Naar aanleiding van jouw berichtje @NHendriks krijg ik hopelijk morgen een V10 opgestuurd. Hoop dat dit wel werkt. Heb iig een kort lijntje met de juiste afdeling dus mocht het morgen niet lukken dan ga ik maar weer bellen. Komt vast allemaal weer goed! 
dank voor jullie hulp tot zover!

 


Ik ben benieuwd wat de uitkomst is en fijn dat je een kort lijntje hebt met de juiste afdeling! Houd je ons op de hoogte? :)

 

Nog even over het stukje dat de monteur niets kon betekenen. Monteurs hebben helaas ook geen inzicht in de status van een technische migratie, die moeten daarvoor ook weer naar een andere desk bellen. Vaak is dit ook niet relevant voor ons en de keren dat we het nodig hebben dan is er naar mijn ervaring meer aan de hand en moet ik toch bellen naar de helpdesk Infra.


@Maja_ @NHendriks ik heb intussen een v10 in huis (kreeg helaas niks toegestuurd maar heb het modem gewisseld bij de KPN winkel in Den Bosch…

Snoertjes eruit, modem gewisseld, snoertjes erin en voila alles doet het weer!

 

@NHendriks bedankt voor de tip, op basis hiervan lijkt het erop dat de box12 niet geschikt was voor mij als oud-Telfort klant.


Fijn om te horen dat het modem hebt kunnen omruilen bij de KPN winkel en dat daarmee alle problemen zijn opgelost!