Skip to main content

Goedemorgen, ik hoop dat ik op deze manier een werknemer van KPN te pakken kan krijgen want het telefoonnummer houden jullie angstvallig verborgen. Na het doorlopen van alle stappenplannen was de enige optie een monteur bestellen voor 60 euro, dat lijkt me geen goed idee.

Gisteren ging mijn abonnement in, DSL internet en televisie van KPN, tot 200 Mbit snel en die snelheid haal de lijn hier ook nog eens bijna, dus dat is top. Modem was zo geïnstalleerd, rechtstreeks de telefoonstekker in de varkenssnuit en aan de onderkant RJ11 en die het modem in.

Wifi als een zonnetje en overal in huis ~170 Mb/s DS en 25-30 US dus niets te klagen.

Behalve dat meerdere keren per uur het modem automatisch reset. Het internet valt niet uit, het modem reset. Al mijn apparaten verliezen hun wifi verbinding. Vervolgens is eerst de wifi verbinding weer hersteld, het modem springt immers weer aan, maar daarna is er nog een minuut of drie geen internet. Dan doet alles het weer. Dat is ontzettend irritant bij video of audio streamen, tv-kijken, gamen, vergaderingen en meetings via Zoom (WAT ONPROFESSIONEEL, al meerdere keren moeten schamen ). Kortom, een flinke stoorzender.

Dat het daadwerkelijk het modem is dat reset merk ik aan het feit dat als ik naar de meterkast ren als het weer zo ver is, alle lampjes even uit zijn en weer aan. Te beginnen met het powerlampje (de middelste). Volgens alle doormetingen van de kpn-website is er geen vuiltje aan de lucht met de internet verbinding en de verbinding hiervoor hier in huis (andere aanbieder en ander modem) via dezelfde varkenssnuit (andere stekker, heb de bijgeleverde kabels gebruikt, nogmaals, lijkt me niet dat dat het probleem is want internetsnelheid is stabiel, maar modem valt uit) gaf geen problemen. 

 

Als het internet even weg zou vallen dan zou alleen het internetlampje even van uit naar geel/wit naar groen gaan. De rest zou aanblijven. Dit is dus niet het geval. Mij lijkt de eerste oplossing een nieuw modem op te sturen, om te kijken of daarmee de boel opgelost kan worden. Zoals ik het hierboven teruglees bevestigd dat toch mijn vermoeden dat het aan het modem ligt. 

Lieve klantenservice, iemand een idee, voorstel, hulp?

 

Lieve groet,
Bart_Wil_Internet

Je hebt me er nog niet van kunnen overtuigen dat het inderdaad een probleem is van het modem:wink: . Wat heb je zoal aangesloten qua randapparatuur? Gebruik je wifi versterkers? Gebruik je draadloze verbindingset of andere apparatuur die data verstuurd via het elektriciteitsnetwerk?


Hoi @Bart_Wil_Internet, welkom hier. 

Een steeds herstartende Experia Box is wel super irritant zeg. Heb je daar verder zelf als iets aan gedaan. Je hebt glasvezel toch? Heb je het glasvezelkastje al eens stroomloos gehad voor minimaal 2 minuten? En het modem zelf gereset? 

Ik wil ook nog graag meekijken hoor. Zou je jouw profiel willen voorzien van gegevens. Hoor ik van je als je dat gedaan hebt, dan kijk ik mee.


@Joep1965 Dank voor je snelle reactie. En je kritische vraag 😉. Ik heb aan het modem zelf niets hangen. Zelfs het tv kastje is nog niet aangesloten, dat wil ik doen zodra mijn DVS binnen is. Ook geen wifi versterkers en geen apparatuur die iets via het lichtnet stuurt. Met de wifi zijn verbonden:

Een MacBook, een Playstation 5, een Apple TV, een iPhone als ik thuis ben, een Nest Thermostaat en een Sonos SL1. Overigens maakt het in frequentie van herstarten niet uit hoeveel of welke apparaten gebruik maken van het netwerk of van het internet.

Maar nog voor ik de wifi had geïnstalleerd en verbinding had gemaakt met mijn apparaten merkte ik al op dat het modem zichzelf herstartte. Dat vond ik al gek maar ik besteedde daar toen verder geen aandacht aan. 

 

@Bart_Z dankjewel voor je reactie ook, goeie naam heb je overigens. Ik kreeg toevallig iemand aan de telefoon van KPN toch nog vanmiddag, en die heette dan weer Mart. Mart ging voor me uitzoeken of hij storingen zag en kon meten, zo nee zou hij me een nieuw modem toesturen. Helaas werd de verbinding verbroken terwijl ik in de wacht stond, maar ik kreeg daarna een sms dat ik een nieuw modem kon verwachten en morgen op een PostNL punt op kan halen, dus dat ga ik zeker doen. Bedank deze Mart aub vriendelijk voor de hulp.

Inmiddels heb ik alle gegevens ingevuld in mijn profiel. Helaas is er geen sprake van glasvezel op dit adres dus ik heb DSL internet. Heb het kastje stroomloos gehad voor enige tijd en inmiddels zelf ook een aantal keer gerest, waarvan 2x terug naar fabrieksinstellingen. Daarbij viel me op dat hij 1x terugzette naar 5 GHz en 1x naar 2.4. In beide gevallen bleef het probleem zich voordoen.

Ik denk dat het nu handig is om eerst morgen maar eens te kijken hoe het werkt met het nieuwe modem. Ik heb nu de KPN Box 12, is het het proberen waard om het anders eens met Experia of Fritzbox te proberen? Als er nog iets is dat ik in de tussentijd (vanmiddag/vanavond) kan doen, hoor ik het graag!

 


Even afwachten lijkt me een strak plan. Laat het vooral ook weten als alles weer werkt. Ik zal Mart bedanken @Bart_Wil_Internet :smile:  

 


Dag @Lisa , @Bart_Z en @Joep1965 , met het nieuwe modem herstarte hij nog een paar keer de eerste dag, maar daarna stopte dat uit het niets. Alle problemen lijken opgelost en volgens mij werkt alles tot nu toe prima! Dus laten we optimistisch zijn en zeggen dat deze op slot mag.

 

Dank voor de hulp!


Fijn om te lezen dat het nu werkt. Mocht je toch weer iets ervaren, laat het dan weten.Â