Skip to main content
Vraag

Modem in meterkast buiten de woning geeft matige Wifi snelheid

• May 25, 2026
  • 7 reacties
  • 86 keer bekeken

Goedemiddag, Misschien moet ik toch niet meer me moeder overhalen om bij KPN te blijven!?! Dit is echt absurd ik ben al heel lang klant bij jullie en ik word zo slecht geholpen door jullie.

Op 20 Mei 2025 kregen wij de 1e monteur binnen die deed gewoon netjes zijn werk, Ik gaf al aan dat die modem in de meterkast voor een probleem gaat zorgen omdat wij in een flat wonen en die meterkast in buiten de woning. maar wij hadden toen nog een snelheid van 100/100 en dit werkte toen omdat wij nog niet omhoog gingen en ook hadden wij de oude v10. De monteur kwam met een oplossing en gaf ons een wifi versterker 2.0 Dit ging nog allemaal goed. Monteur heeft ons geholpen met een oplossing en verlaat ons. Dezelfde dag verhoog ik de internet naar 1Gb, Nu kom ik bij het probleem dat mijn snelheid 1gb niet eens haalt! Ik meet 200/300 Upload/Download. Hiervoor KPN Gebeld en KPN geeft instructies van het Restten van de wifi - versterker. Ik herhaal modem zit in meterkast BUITEN WONING!! ik moest hele tijd heen en weer lopen ik was heel de dag bezig. De KPN medewerker gaf aan dat dit normaal is en dat het de volgende dag beter moet werken.

22 Mei De volgende dag en raad eens? NOG STEEDS werkt de verbinding stroef wij krijgen onze snelheid niet onze volle snelheid!!!! Dus ik besluit weer kpn te bellen kpn geeft aan weer hetzelfde te de doen ( resetten ) mevrouw ze me terug bellen raad eens NOOIT GEDAAN! 2e Monteur maakte ruzie met mij  terwijl ik ook nog met een kpn medewerker aan de telefoon aan het praten was want ik  kreeg verteld dat ik moest betalen voor het trekken van kabel en dit werd mij een maand geleden anders verteld dus vandaar dat ik kpn belde voor bevestiging .De superwifi werkt een dag en dan verliest hij weer verbinding ik Will gewoon die modem in de woonkamer dit gebeurde niet toen die modem daar stond! Ik ben al 2 weken bezig wanneer word ik nou in godsnaam geholpen op de juiste manier??

Hele dag bezig geweest ik ben moe die modem moet echt naar boven.

Kpn monteur wou hem niet meer trekken door de discussie die we hadden en is vertrokken lekker professioneel .

7 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • May 25, 2026

Beste ​@Wesley Doe alleen bekabeld haal je die Gigibit snelheid, draadloos nooit op deze manier

De oplossing is een kabel van het glasvezelpunt naar een plek in huis waar je de modem/router neer wllt zetten.

• Auteur
  • Helper
  • May 25, 2026

Beste ​@Wesley Doe alleen bekabeld haal je die Gigibit snelheid, draadloos nooit op deze manier

De oplossing is een kabel van het glasvezelpunt naar een plek in huis waar je de modem/router neer wllt zetten.

dat is ook wat ik wil doen maar er komt maar geen monteur.

rvk01
Slimmerik
  • May 25, 2026

Ja, maar was je bereidt om daarvoor te betalen?

(want dat was de discussie begreep ik).

• Auteur
  • Helper
  • May 25, 2026

Ja, maar was je bereidt om daarvoor te betalen?

(want dat was de discussie begreep ik).

Ja zeker hoeveel kan dit kosten ? We hebben al trekveren in de buis 

rvk01
Slimmerik
  • May 25, 2026

• May 25, 2026

Een ethernetkabel leggen is eenvoudig werk.
Er ligt een buis met trekdraad, dan zit-tie er zo in.
De enige uitdaging is dan om de stekkertjes er aan te zetten maar ook dat is niet moeilijk.
( als je weet hoe dat moet, jaja, zo is het met alles :-)   )

Is er een handige klusjesmens ergens in je buurt ?

Maikel Drost
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+9

Utp kabel door een lege buis trekken 2 RJ45 stekkers er aan persen. En modem verplaatsen naar de woonkamer lost dit probleem op