Skip to main content

Goedendag,

Ik heb twee vragen over de modeum instellingen.

  1. Ik heb een Experia Box V10a en 3 Super Wifi punten. Het eerste Super Wifi punt is zoals gebruikelijk met een netwerkkabel aan de Experia Box verbonden. Na een aantal storingen is mijn Box helemaal gereset en terug naar de fabrieksinstellingen. Omdat de Experia Box zelf ook een wifi signaal levert is mij ooit door KPN aangeraden om in de modem instellingen de Wifi 2.4 en 5 GHz radio uit te zetten (ENABLE RADIO: NO). Klopt dit verhaal nog steeds?
  2. Via de KPN Thuis app op mijn telefoon heb ik een gastnetwerk aangezet en een naam gegeven. Echter als ik in mijn modem instellingen kijk, dan zie ik onder het tabje Guest_Network op zowel 2.4 als 5GHz ‘disabled’ staan. Is dit iets anders?

Groet, Edgar

Goedendag,

Ik heb twee vragen over de modeum instellingen.

  1. Ik heb een Experia Box V10a en 3 Super Wifi punten. Het eerste Super Wifi punt is zoals gebruikelijk met een netwerkkabel aan de Experia Box verbonden. Na een aantal storingen is mijn Box helemaal gereset en terug naar de fabrieksinstellingen. Omdat de Experia Box zelf ook een wifi signaal levert is mij ooit door KPN aangeraden om in de modem instellingen de Wifi 2.4 en 5 GHz radio uit te zetten (ENABLE RADIO: NO). Klopt dit verhaal nog steeds?

Ja ... in principe wel. Als het echt zo is dat de SuperWiFi net naast de Experiabox staat, dan kun je de WiFi wel uitzetten. De SuperWiFi's mag natuurlijk ook elders in huis staan. Als die maar bekabeld aangesloten is. Hoe lang die kabel is, dat maakt niet uit.

  1. Via de KPN Thuis app op mijn telefoon heb ik een gastnetwerk aangezet en een naam gegeven. Echter als ik in mijn modem instellingen kijk, dan zie ik onder het tabje Guest_Network op zowel 2.4 als 5GHz ‘disabled’ staan. Is dit iets anders?

Groet, Edgar

Ja... het werkt allemaal niet zo heel ideaal met die thuis app. Als je SuperWiFi's hebt, dan werkt de thuis app alleen op de SuperWiFi's. Niet op de Experiabox. De SuperWiFi's en de Experiabox komen bij verschillende fabrikanten vandaan. En softwareontwikkeling doet KPN waarschijnlijk outsourcen naar India ofzo. Dan krijg je zulke dingen. Dus je zult het dan in de Experiabox ook nog even in moeten stellen.


Beste Nick,

 

Dank voor je snelle antwoord. V.w.b. Het aan/uit zetten van de modem wifi twijfel ik nog. Vorige week vertelde een helpdesk medewerker van KPN dat je de wifi op het modem van de V10a zelf het beste uit kunt schakelen. Gisteren had ik een KPN helpdeskmedewerker aan de lijn die vertelde dat je deze juisthet beste aan kunt laten. Ook als het eerste bekabelde SuperWifi punt vlak bij het modem staat. De V10a zou hier juist geschikt voor zijn in tegenstelling tot eerdere versies van de Experia box. Blijft lastig, wat is nu waar??

 

Groet, Edgar


Goedemiddag @EdgarW!

Voor de Experia Box V10A geldt dat de wifi aan blijft staan zodra je de Superwifi's er op aansluit. Bij de andere modems geldt dat wifi uitgezet wordt zodra je de Superwifi's aansluit. Als je een Experia Box V10A hebt, dan raad ik ook aan om de wifi aan te laten staan. Op die manier heb je een extra wifi-punt in je woning, wat het signaal weer ten goede kan komen. :blush: Kom je zo verder?


Dank José,

Antwoord is helder.

Groet, Edgar