Skip to main content

Sinds de overstap van Telfort naar KPN kreeg ik wat problemen met het ontvangst van de draadloze TV ontvangers en de TV verbinding (foutmeldingen en dus resetten). Bij het resetten en (her)opstarten van de modem is het modem opeens een irritant piep/zoem geluid gaan maken. Ik heb het al een aantal keren opnieuw gereset in de hoop dat het zou verdwijnen, maar het geluid blijft aanwezig en is zelf luider geworden. Hoewel de modem in de kelderkast hangt is het geluid dusdanig irritant dat het bij stilte doorklinkt in meerdere ruimten in huis. Het is geen vibratie van het modem op de wand of zo, het komt echt uit het toestel zelf. Iemand enig idee wat dit kan zijn, maar nog belangrijker hoe ik dit kan oplossen?   

Draadloze tv ontvangers heeft kpn niet dus het zal om iets anders gaan.  Voor het modem kunt u bellen 0800-0402 gratis nummer.  Tegen de computer die u aan de lijn krijgt zegt u ik wil een medewerker spreken en dan vertel je het verhaal.


Ik bedoel de draadloze verbindingset voor de TV  de DVS 650.


Draadloze tv ontvangers heeft kpn niet dus het zal om iets anders gaan.  Voor het modem kunt u bellen 0800-0402 gratis nummer.  Tegen de computer die u aan de lijn krijgt zegt u ik wil een medewerker spreken en dan vertel je het verhaal.

Hallo @Joep1965 , jij weet heel goed wat er met 

Draadloze tv ontvangers

bedoeld wordt, toch?

 


Hi @KPNdrama, wat rot om te lezen dat het na de overgang van Telfort naar KPN zo gelopen is. Door drukte zijn we op het moment minder snel met reageren dan gewoonlijk onze bedoeling is. Ik zie dat er gelukkig al wat hulp toegesneld is. 

Ik hoop dat je er intussen uit gekomen bent met de suggesties die je hier gekregen hebt. Zo niet, of als je vragen hebt, laat het dan gerust weten.


Hallo Alexandra, 

Het probleem is deels opgelost. De modum is verplaats naar de gang/overloop en daarmee lijkt het probleem met het ontvangst (tot nu toe) opgelost. Wat wel is gebleven is de piep vanuit het modum. Door het verplaatsen naar de gang/overloop is de piep helaas ook luider geworden in een groot deel van het huis. Ik heb eergisteren wel een poging gedaan om in contact te komen met een medewerker, maar na een kwartier in de wacht staan heb ik de moed opgegeven.  


Goedemorgen @KPNdrama, wel fijn om te horen dat 't deels opgelost is! Alleen die piep hoort natuurlijk niet, en als dat echt een harder geluid wordt snap ik dat dat niet prettig is. Ik doe een verzoek om je modem te vervangen. Als ik hier iets over hoor, laat ik het je weten. Mocht jij er eerder iets over horen dan ik, dan hoor ik dat ook graag van je!


Dat vervangen ging bij Telfort toch een stuk makkelijker @Alexandra , nu moet het over meerdere schijven.

Hoezo baantjes behouden daar bij het oude staatsbedrijf.:stuck_out_tongue_winking_eye:


Dat vervangen ging bij Telfort toch een stuk makkelijker @Alexandra , nu moet het over meerdere schijven.

Hoezo baantjes behouden daar bij het oude staatsbedrijf.:stuck_out_tongue_winking_eye:

Hi goedemorgen @Doornekamp33! Het proces was bij Telfort inderdaad anders :slight_smile: Het maakt het nu lastiger doordat de verbinding wel goed werkt, dus het modem doet wat het moet doen. Er wordt bewust om gegaan met het omruilen van de modems, het gebeurt alleen indien nodig, vandaar dat er nu een stapje extra tussen zit.


Goedemorgen @KPNdrama, wel fijn om te horen dat 't deels opgelost is! Alleen die piep hoort natuurlijk niet, en als dat echt een harder geluid wordt snap ik dat dat niet prettig is. Ik doe een verzoek om je modem te vervangen. Als ik hier iets over hoor, laat ik het je weten. Mocht jij er eerder iets over horen dan ik, dan hoor ik dat ook graag van je!

Dankjewel Alexandra, dat zou heel erg fijn zijn. Ik heb nog niets vernomen, maar mocht dat wel zo zijn dan laat ik het je weten. 


Goedemorgen @KPNdrama, ik ben nog voor je bezig. Doordat het huidige modem wel goed werkt, is het wat lastiger om het modem om te laten ruilen. Ik ga het via een andere weg proberen, maar daarvoor is het nodig om je modem te resetten. Kan ik dat doen, of is dat lastig in verband met bijvoorbeeld thuiswerken? Want dan houd ik daar rekening mee. 


Hallo Alexandra,

Onze dochter volgt online lessen dus is het wat lastig om het van daaruit te doen. Ik wil je voorstellen dat ik vanavond het modem zelf nog een keer reset en/of dat we anders een afspraak inplannen waarop jij één en ander reset zodat ze de lessen gewoon kan blijven volgen. Mocht dat geen oplossing zijn (omdat jullie dan niet kunnen zien wat er gebeurd tijdens het resetten) dan hoor ik dat graag van je. 

P.S. Als het resetten bedoeld is om het piepgeluid te laten verdwijnen dan kan ik je vertellen dat het restten geen invloed heeft op het piepgeluid, dit blijft gewoon aanwezig. Het geluid is alleen bij het opstarten zelf niet aanwezig, dit begint op het moment dat de modem bijna volledig actief is en blijft dan vervolgens aanwezig. 


@KPNdrama Het resetten is niet meer nodig, het is me gelukt om een nieuw modem voor je aan te vragen met wat hulp van een collega :blush: Je kan het modem vanaf morgenmiddag omruilen op het servicepunt in jouw buurt! Ik stuur je de details en alles wat je moet weten toe in een privébericht. Ik hoor hier in het topic graag of alles is gelukt.


Hallo Alexandra,

Fijn te lezen dat één en ander gelukt is. Zodra alles is afgerond laat ik het uiteraard weten. Alvast hartelijk bedankt voor je hulp (mede namens mijn vrouw, die hoort namelijk iets beter dan dat ik doe :wink: ) . 


@KPNdrama Helemaal goed, graag gedaan en ik hoor het wel :relaxed:


Dat vervangen ging bij Telfort toch een stuk makkelijker @Alexandra , nu moet het over meerdere schijven.

Hoezo baantjes behouden daar bij het oude staatsbedrijf.:stuck_out_tongue_winking_eye:

Hi goedemorgen @Doornekamp33! Het proces was bij Telfort inderdaad anders :slight_smile: Het maakt het nu lastiger doordat de verbinding wel goed werkt, dus het modem doet wat het moet doen. Er wordt bewust om gegaan met het omruilen van de modems, het gebeurt alleen indien nodig, vandaar dat er nu een stapje extra tussen zit.


Dat snap ik zeker wel, maar een modem dat werkt maar een piepgeluid maakt gaat op den duur stuk en zou iets makkelijker omgeruild moeten kunnen worden, hetzij goedkoper per post of een monteur die het ter plekke oplost.

Het is niet de eerste die dit fenomeen heeft en zeker niet de laatste en de uitkomst komt op hetzelfde neer, het is niet goed dat het modem geluid maakt.


@KPNdrama Helemaal goed, graag gedaan en ik hoor het wel :relaxed:

Hallo Alexandra,

Ik heb de modum ontvangen en aangesloten, alles werk naar behoren en het is weer heerlijk stil. Wel een beetje slordig dat ze bij KPN niet even de moeite hebben genomen om het betreffende gebruikte modum even schoon te maken. Het was te ranzig om zo vast te pakken, dus hij moest hier eerst door de wasstraat :confounded:   


Hallo Alexandra, 

Ik was een beetje te voorbarig met de melding dat alles naar behoren werkt. Dit is inderdaad het geval, maar op alle mobiele apparaten werkt het helaas niet. Hij zegt dat we wel verbonden zijn maar geen internet hebben. Binnen de modum krijg ik een melding dat "De internetverbinding parameter configuratie is niet beschikbaar voor Telfort". De verbindingen vergeten en opnieuw invoeren biedt geen uitkomst en ook het opnieuw opstarten van de modum geeft geen oplossing,


Goedemiddag @KPNdrama, welkom! Heeft u dit al eens geprobeerd?

Reset je KPN Box (modem)

Wanneer je bij je modem een reset uitvoert, dan worden alle instellingen van het modem terug naar de fabrieksinstellingen gezet. Dat betekent dat al je persoonlijke wijzigingen in het modem verwijderd worden. Ook moeten je aangeloten producten (zoals een smart thermostaat) mogelijk opnieuw aansluiten.

Tip: lees eerst deze beschrijving goed door (of maak er een foto van). Bij het resetten van je modem valt ook je internetverbinding weg. Het resetten van je modem kan op twee manieren:

 

Gebruik de Servicetool Fabrieksinstellingen

Je kunt je KPN modem het makkelijkst resetten via de Servicetool Herstellen Fabrieksinstellingen Experia Box Modem. Dit werkt alleen als je thuis bent.

 

Handmatige reset van de KPN Experia Box V10 en V10a

- Steek een pen, een paperclip of ander puntig voorwerp in het gaatje ‘reset’. Je vindt het reset gaatje naast de stroomkabel, aan de zij- of achterkant van het modem.

- Houd deze een aantal seconden ingedrukt.

- Laat de pen of ander puntig voorwerp direct los als het 'Power' lampje rood gaat branden. De KPN Experia Box start nu opnieuw op en zal persoonlijke gegevens in de KPN Experia Box terugzetten. 

Laat de KPN Experia Box 30 minuten aanstaan en onderbreek de procedure niet! Na de reset moeten de lampjes ‘Power’, ‘Services’ en ‘Internet’ weer branden.

Weet je na de reset van de modem, je wifinaam en wachtwoord niet meer? Wijzig deze dan thuis via de 'Servicetool wifi naam en wachtwoord wijzigen'.

Welk type modem heeft u? 
En laat u het mij nog even weten of het gelukt is en geholpen heeft?


Hallo fame29,

Ik heb zoals beschreven de modum opnieuw opgestart (met de servicetool) en voro de zekerheid ook maar de wifinaam en wachtwoord opnieuw ingesteld. Het lijkt erop dat de wifi nu werkt (althans op de mobiel slaat het wifi signaal nu wel uit. Hij geeft ook geen melding meer dat ik geen internet zou hebben. Wat mij wel opvalt is dat ik bij het wifi signaal sterkte pictogram recht van het pictogram een 2tal streepjes zie staan die ik nog nooit eerder heb gezien. Ook het TV signaal gaat niet helemaal goed. Het beeld blokt regelmatig en het geluid hapert. Het is net of het op een bepaald punt blijft hangen / stotteren /tikken. Dat stopt pas op het moment dat ik over schakel naar een andere zender. Als we dan terug schakelen gaat het een tijdje goed en dan gaat het vanzelf weer over in blijven hangen / stotteren /tikken.

 


Hallo @KPNdrama, heeft u dit al eens geprobeerd?

Laat u het me nog even weten of het bij de TV nu beter gaat? En of het gelukt is?


Hallo fame29,

Ik zie bij instellingen niet het scherm dat jij in je lijst hebt staan (stap 6). Ik krijg het volgende scherm te zien. Alles al opties doorloopt zie ik ook nergens de mogelijkheid om de software opnieuw te installeren.  
 

 


Hallo @KPNdrama, wat voor ontvanger heeft u? Is dat een Motorola? Zo ja, dan kunt u hem omruilen. Via deze onderstaande link kun je de Motorola omruilen voor een nieuwere versie TV ontvanger: Apparatuur omruilen. Dit kun je doen als je op je eigen thuisnetwerk zit, dan controleert het systeem je aangesloten apparatuur. Zorg ervoor dat de tv-ontvangers dan nog zijn aangesloten zodat het systeem ze herkent en een omruilverzoek in gang kan zetten, anders werkt deze tool niet. Maar heb je een Motorola gehad in het verleden, dan kan het best zijn dat ie nog bij KPN in het systeem zit. Zou je je Forumprofiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? Bij persoonlijke opmerkingen ook de laatste 4 cijfers van je IBAN. Deze gegevens kan alleen jij zien en de KPN moderators. Hopelijk heb ik u zo voldoende geïnformeerd!

 


Hallo @KPNdrama, wat voor ontvanger heeft u? Is dat een Motorola? Zo ja, dan kunt u hem omruilen. Via deze onderstaande link kun je de Motorola omruilen voor een nieuwere versie TV ontvanger: Apparatuur omruilen. Dit kun je doen als je op je eigen thuisnetwerk zit, dan controleert het systeem je aangesloten apparatuur. Zorg ervoor dat de tv-ontvangers dan nog zijn aangesloten zodat het systeem ze herkent en een omruilverzoek in gang kan zetten, anders werkt deze tool niet. Maar heb je een Motorola gehad in het verleden, dan kan het best zijn dat ie nog bij KPN in het systeem zit. Zou je je Forumprofiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? Bij persoonlijke opmerkingen ook de laatste 4 cijfers van je IBAN. Deze gegevens kan alleen jij zien en de KPN moderators. Hopelijk heb ik u zo voldoende geïnformeerd!

 

Dat is allemaal al ingevuld met uitzondering van de laatste cijfers van de IBAN, ik zie dat ook niet als een toegevoegde waarde om een probleem op te lossen bij KPN. De ontvanger is een Arcadyan HMB2260 V2.


Hallo fame29,

Ik heb zoals beschreven de modum opnieuw opgestart (met de servicetool) en voro de zekerheid ook maar de wifinaam en wachtwoord opnieuw ingesteld. Het lijkt erop dat de wifi nu werkt (althans op de mobiel slaat het wifi signaal nu wel uit. Hij geeft ook geen melding meer dat ik geen internet zou hebben. Wat mij wel opvalt is dat ik bij het wifi signaal sterkte pictogram recht van het pictogram een 2tal streepjes zie staan die ik nog nooit eerder heb gezien. Ook het TV signaal gaat niet helemaal goed. Het beeld blokt regelmatig en het geluid hapert. Het is net of het op een bepaald punt blijft hangen / stotteren /tikken. Dat stopt pas op het moment dat ik over schakel naar een andere zender. Als we dan terug schakelen gaat het een tijdje goed en dan gaat het vanzelf weer over in blijven hangen / stotteren /tikken.

 

Goedemorgen @KPNdrama, het nieuwe modem hoort natuurlijk wel netjes te zijn, excuus daarvoor! Ik lees dat 't aansluiten gelukt is, maar dat WiFi op je mobiele telefoons nog niet optimaal werkt en dat de tv (soms) stoort. Ik raad je aan om het modem voor de zekerheid een volledige reset volgens stap twee te geven. Ik ben benieuwd hoe het daarna met de WiFi verbinding en met tv kijken gaat. 

En voor de zekerheid, hoeveel tv-ontvangers heb je thuis? Ik zie er 3 staan, waarvan 1 Motorola tv-ontvanger. Als je deze nog gebruikt, kan je 'm gratis omruilen zoals Fame ook vertelde. Het kan anders ook zijn dat dit nog een oude tv-ontvanger is die nog in de technische administratie staat. Dan haal ik 'm er voor je uit.


Reset is gedaan, maar heeft geen veranderingen opgeleverd. De wifi op de telefoon lijkt wat stabieler dan gisteren, maar de TV heeft geen verbeteringen teweeg gebracht. Het blockt nog steeds en het geluid gaat ook nog steeds niet goed. Beetje moedeloos begin ik er wel van te worden. Ik heb sterk het vermoeden dat na de overgang van Telfort naar KPN de problemen (al of niet bewsut) worden veroorzaakt. Ik heb sinds de overgang nog nooit zoveel problemen gehad als nu.Â