Skip to main content

Sinds de overstap van Telfort naar KPN kreeg ik wat problemen met het ontvangst van de draadloze TV ontvangers en de TV verbinding (foutmeldingen en dus resetten). Bij het resetten en (her)opstarten van de modem is het modem opeens een irritant piep/zoem geluid gaan maken. Ik heb het al een aantal keren opnieuw gereset in de hoop dat het zou verdwijnen, maar het geluid blijft aanwezig en is zelf luider geworden. Hoewel de modem in de kelderkast hangt is het geluid dusdanig irritant dat het bij stilte doorklinkt in meerdere ruimten in huis. Het is geen vibratie van het modem op de wand of zo, het komt echt uit het toestel zelf. Iemand enig idee wat dit kan zijn, maar nog belangrijker hoe ik dit kan oplossen?   

@KPNdrama Ik snap wel wat je bedoelt, maar dat is zeker niet het geval. Wij hebben er ook niets aan als jij na de overgang naar KPN niet blij bent met je verbinding. Dus we kijken gewoon verder.

Goed dat je het resetten al hebt geprobeerd. Heb je daarna ook onze handige WiFi manager al eens doorlopen? Deze helpt je om WiFi zo optimaal mogelijk in te stellen. Daarnaast wat de televisie betreft even een checkvraag voor de zekerheid, hoeveel tv-ontvangers gebruik je thuis? Gebeurt dit haperen en blokken van het beeld op één of op alle tv-ontvangers? Ze zijn draadloos aangesloten las ik, wat doen de lampjes op de draadloze verbindingsstekkers?


Ik heb inmiddels diverse keren geprobeerd de handleiding door te nemen met de Wifi manager maar na lang (of korter) zoeken krijg ik steeds dezelfde foutmelding: "Oeps.. Er gaat iets fout bij het ophalen van de gegevens van je mobiele abonnement, probeer het later nog eens". De TV ontvanger is een Arcadyan HMB 2260 V2. De lampjes op de ontvangers branden alle 3 continu blauw. In de kamer maken wij gebruik van een FritzWlan Reteater 1750E die het maximale aantal streepjes geeft als het gaat om ontvangst. De Repeater staat op zo'n 3 meter van de draadloze ontvanger. 


Het is mij nu gelukt om de wifi manager te gebruiken met de mobiele telefoon. Daar geeft hij een (vrijwel) maximale score van 49 Mbit (wij hebben een abonnement van 50Mbit). Qua ontvangst zit het dus blijkbaar wel goed, alleen gaat het op de TV dus mis vreemd genoeg.


@KPNdrama Fijn dat 't uiteindelijk gelukt is met de WiFi manager. 49 Mb klinkt goed, dus dat klinkt positief. 

Dan kijken we verder naar de tv, omdat dit nog niet goed gaat. De tv-ontvanger waar we het over hebben is dus draadloos aangesloten. Is het mogelijk om de tv-ontvanger, eventueel tijdelijk, met een kabel aan te sluiten en op die manier te testen? Ik ben ook nog benieuwd naar de antwoorden op mijn eerdere vragen:

... Daarnaast wat de televisie betreft even een checkvraag voor de zekerheid, hoeveel tv-ontvangers gebruik je thuis? Gebeurt dit haperen en blokken van het beeld op één of op alle tv-ontvangers? Ze zijn draadloos aangesloten las ik, wat doen de lampjes op de draadloze verbindingsstekkers?

 


Hallo Alexandra,

Ik had je al een privé bericht gestuurd, maar die hebt je blijkbaar nog niet gezien. Omdat ik geen zin heb om dagelijk bezig te zijn met het opnieuw instellen van alles hebben we besloten op zoek te gaan naar een andere provider. Waar we eerst vrijwel nooit problemen hadden, hebben we sinds het overzetten van Telfort naar KPN dagelijk problemen met het ontvangst. Er is in onze alles-in-1 omgeving niets veranderd dus daar kan het probleem niet liggen. Wij hadden gehoopt dat de piepende modem de oorzaak zou zijn maar dat bleek een illusie. Ook de vorige week gestuurde modem blijft blokkend beeld en haperend geluid geven. Daarnaast gebeurd het een aantal keren op een avond dat het beeld stil gaat staan. In de meeste gevallen gaat het na een aantal seconden weer vanzelf verder, maar er zijn ook gevallen bij waardoor je eerst moet overschakenen naar een andere zender, en weer terug moet schakelen om weer beweging in het beeld te krijgen. Omdat we er niet veel vertrouwen in hebben dat deze ellende binnen korte tijd opgelost zal worden/zijn, hebben we besloten op zoek te gaan naar een andere provider. Met onze mobiele abonnementen heb ik gisteren een overeenkomst gesloten, wat betreft het alles-in-1 pakket ben ik nog reviews aan het bekijken en wat zaken aan het vergelijken. In ieder geval hartelijk bedankt voro je inspanning.


@KPNdrama Dat vind ik erg jammer, maar ook begrijpelijk. Ik zag je berichtje inderdaad net. Als ik toch iets voor je kan betekenen of als je vragen hebt, dan weet je me te vinden.