Skip to main content

Pas is mijn nieuwe kpn [nternet verbinding ingesteld door de kpn monteur. Ik heb een aantal problemen:

  1. Ik heb voor de admin van de modem een nieuw password ingesteld maar dat werkt niet.
  2. Ik heb naast mijn eerste wifi netwerk een tweede ingesteld voor gastgebruik. De monteur heeft dit geregeld voor de super wifi. De gewone modem is daarbij uitgeschakeld. Ik heb een 200 Mb/s verbinding. Mijn eerste wifi net heeft een snelheid van 100 Mb/s en de tweede nog geen 20 Mb/s. Het tweede net is heel instabiel en ook het eerste geeft soms storing. Niet acceptabel in mijn ogen.
  3. Vraag 1: hoe kom ik weer in mijn modem?
  4. Vraag 2: hoe kan ik een stabiel gastnetwerk instellen?
  5. Vraag 3: hoe moet ik de super wifi instellen? De monteur heeft dat gedaan en ik heb geen idee hoe het werkt.

Admin: topic verplaatst naar juiste board

Als u het paswoord niet meer weet zal u de Experiabox moeten resetten en opnieuw beginnen. U heeft heeft een abonnement met een snelheid van 200. Dat zal u bekabeld ook ongeveer moeten halen.  Via Wi-Fi zult u dat vrijwel nooit halen. Zover ik weet is de bandbreedte voor het gastnetwerk veel lager. U zou de boel nog een keer kunnen resetten. Heeft u de super wifi's of de bekabeld uitvoering?


Hoi @JosvG, leuk dat je de community van KPN een vraag stelt, welkom op het forum :)

Joep geeft hier al goede informatie en adviezen.

Hoe kom je weer in je modem? Door een reset KPN Experiabox Daarmee zet je de gegevens weer terug naar fabrieksinstellingen waardoor je weer toegang hebt op het modem met de standaard naam (SSID) en wachtwoord van je modem. 

Voor de andere vragen: Beheer vervolgens met de KPN Thuis app je KPN Experiabox V10 voor bijvoorbeeld een gastnetwerk en om de KPN Super wifi te installeren.


Hey Jos, het is hier al een tijdje stil. Ik ga er vanuit dat je vragen zijn beantwoord en dat je hiermee geholpen bent. Ik sluit daarmee je topic. 

Toch nog vragen? Je weet ons te vinden :)


Reageer