Skip to main content

Dag KPN,

 

Dag KPN,

 

Onlangs is het modem geïnstalleerd.

 

Ik heb echter al een aantal maanden abonnementsgeld

betaald, terwijl ik lees dat het abonnement ingaat

zodra het modem is geïnstalleerd.

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

 

 

Goedemiddag @Hendrik Harm, welkom en bedankt voor je bericht!

Op het moment dat wij een bestelling in behandeling nemen, doen wij een aantal controles en informeren wij je op het door jou opgegeven e-mailadres, over de definitieve startdatum van het gekozen abonnement. In de e-mail staat:

Startdatum van uw abonnement
Sluit uw apparatuur aan op datum]. Uw abonnement start als het modem geïnstalleerd is of uiterlijk 7 dagen na oplevering van uw verbinding. Wilt u een andere datum afspreken? Bel ons dan op 0800-0402.

Zodra uw verbinding gereed is, krijgt u een bevestiging via sms op telefoonnummer rtelefoonnummer].

Op de dag dat de verbinding gereed is, sturen wij een e-mail, zodat je weet dat het modem aangesloten kan worden. Op het moment dat het modem niet aangesloten wordt, sturen wij 2 berichten met een aankondiging over de factuurperiode die in gaat. Zo kan het zijn dat het modem nog niet aangesloten was, maar de factuurperiode al wel gestart is. 

Ik begrijp van jou dat er een aantal maanden tussen zit? Mijn ervaring tot nu toe is dat klanten niet kunnen wachten om gebruik te maken van hun internetverbinding. Mag ik vragen waarom er maanden tussen de startdatum en het daadwerkelijk aansluiten heeft gezeten?


Het betreft de aansluiting voor mijn moeder. Ze woont in een

verzorgingscentrum.

Ik heb een aantal malen geprobeerd om de aansluiting tot

stand te brengen.

Dit lukte mij niet.

De laatste keer dat ik weer tijd had om het te proberen

lukte het weer niet, waarna ik hulp van mijn zoon inriep.

Ook hem lukte het niet, waarna we ten einde raad contact

opnamen met KPN. De telefoniste constateerde dat het 

niet mogelijk bleek om aan te sluiten en zegde toe een

monteur te sturen.

Hun lukte het wel. 


Dag KPN,

 

Dag KPN,

 

Onlangs is het modem geïnstalleerd.

 

Ik heb echter al een aantal maanden abonnementsgeld

betaald, terwijl ik lees dat het abonnement ingaat

zodra het modem is geïnstalleerd.

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

 

 

Ik denk dat we hier te maken hebben met een onvolledige zin. Waarschijnlijk bedoelt KPN: “Als het modem bij ons geinstalleerd is”. Hier bedoelen ze dan mee, dat zaken als IP adressen en wachtwoorden zijn ingesteld, het is namelijk geen modem, maar een router met een ingebouwd modem.  (De gangbare naam hiervoor is router/modem). Voor een modem hoeft niets vanuit de serverkant te worden geinstalleerd.

Je hebt natuurlijk gelijk dat dit wel heel erg vanuit de eigen navel is gedacht. Want jij hebt gelezen wat er stond:  “Als de modem is geinstaleerd.” Met andere woorden net zoals je andere electrische zaken (inclusief echte modems) installeert, door de kabels in de stopcontacten te doen.

 


En nu?


En nu?

Ja je moet nu op de goodwill van een KPN moderator wachten die hier wat dieper in wil duiken. Als je goed schriftelijk bewijs hebt, kan dat best helpen. @Shyrin_ wil best nog wel eens ergens induiken en met haar collega’s overleggen of er wat aan kan worden gedaan. 

Via de rechter gaat veel langer duren dan je lief is. Of je moet een rechtsbijstandverzekering hebben, dan hoef je het alleen uit handen te geven en als het is zoals ik aanneem, te wachten tot het wordt teruggestort.  


In afwachting van een gunstige afloop, wacht ik af


Fijn dat jij je situatie toegelicht hebt, wil je ook de klantgegevens van je moeder toevoegen in jouw Forum profiel? Graag haar volledige naam, klantnummer, postcode en huisnummer en de laatste 3 cijfers van het rekeningnummer wat bij ons bekend is. Ik wil graag kijken hoe of wat.Geef je hier een seintje als je het profiel aangevuld hebt? 


Gedaan!         


Dank je wel! 

Als ik alles op een rijtje zet, denk ik: ja… tja…. Er moest hoe dan ook sowieso een storingsmonteur aan te pas komen om de diensten werkend te krijgen… Maar, jullie hebben in maart een bestelling geplaatst en in de bevestiging en de herinneringen over het aansluiten zijn we echt wel duidelijk over het starten van de factuurperiode. We bieden ook verschillende mogelijkheden aan (in onze correspondentie) om je te helpen bij het aansluiten. Ik zie dat er niet eerder dan op 08 juni gebeld is om aan te geven dat het installeren niet lukt en op basis van dit telefoongesprek is er een afspraak gemaakt met een storingsmonteur.

Zelf aansluiten was niet gelukt en dat hadden we graag eerder van jullie gehoord :wink:. Ik stel voor dat over de periode dat het modem niet aangesloten was, wij een deel voor onze rekening nemen: ik heb je hierover een privébericht gestuurd en wacht een terugkoppeling af!