Skip to main content

Mijn vrouw en ik werken beide sinds maart vorig jaar vanuit huis. In perioden valt de modem 2 à 3 keer per dag uit. Het lampje doorloopt dan een aantal kleuren, en als ie weer groen is kunnen we weer verder. Erg vervelend als je midden in een vergadering zit, en helemaal vervelend als je voorzitter bent. Tegen de tijd dat ik het zat ben en heb besloten te gaan bellen meteen als het weer gebeurt, dan is het weer over voor een paar weken. Er lijkt geen patroon in te zitten qua : tijdstip van de dag, vakanties, gebruik van bepaalde apparaten, datagebruik, weersomstandigheden, verkeersdrukte etc.. Ik zou graag willen dat KPN een keertje logs bekijkt. Volgens de "KPN probleemoplosser” is er niks aan de hand met de connectie.

We werken met twee PC's die via kabel aan de modem verbonden zijn. Radio en tv gaan via Ziggo.

Over de snelheid hebben we niks te klagen : 100 Mbps download / 28 Mbps upload.

 

Goedemiddag @OmeAad, welkom! Heeft u dit al eens geprobeerd?

1. Start je Experia Box (modem) opnieuw op

Lees eerst deze beschrijving goed door (of maak er een foto van). Bij het herstarten van je modem valt ook je internetverbinding weg.

- Haal de stekker(s) van je modem uit het stopcontact.

- Wacht 10 seconden.

- Stop de stekker(s) van je modem weer in het stopcontact.

- Wacht 10 minuten tot je modem weer helemaal opgestart is.

- Controleer of het Internet/Online lampje knippert of groen brandt.

- Je modem is herstart.

Tip: gebruik onze Servicetools om zelf je televisie-, bellen- of internetproblemen op te lossen.

 

2. Reset je KPN Box (modem)

Wanneer je bij je modem een reset uitvoert, dan worden alle instellingen van het modem terug naar de fabrieksinstellingen gezet. Dat betekent dat al je persoonlijke wijzigingen in het modem verwijderd worden. Ook moeten je aangeloten producten (zoals een smart thermostaat) mogelijk opnieuw aansluiten.

Tip: lees eerst deze beschrijving goed door (of maak er een foto van). Bij het resetten van je modem valt ook je internetverbinding weg. Het resetten van je modem kan op twee manieren:

 

Gebruik de Servicetool Fabrieksinstellingen

Je kunt je KPN modem het makkelijkst resetten via de Servicetool Herstellen Fabrieksinstellingen Experia Box Modem. Dit werkt alleen als je thuis bent.

 

Handmatige reset van de KPN Experia Box V10 en V10a

- Steek een pen, een paperclip of ander puntig voorwerp in het gaatje ‘reset’. Je vindt het reset gaatje naast de stroomkabel, aan de zij- of achterkant van het modem.

- Houd deze een aantal seconden ingedrukt.

- Laat de pen of ander puntig voorwerp direct los als het 'Power' lampje rood gaat branden. De KPN Experia Box start nu opnieuw op en zal persoonlijke gegevens in de KPN Experia Box terugzetten. 

Laat de KPN Experia Box 30 minuten aanstaan en onderbreek de procedure niet! Na de reset moeten de lampjes ‘Power’, ‘Services’ en ‘Internet’ weer branden.

Weet je na de reset van de modem, je wifinaam en wachtwoord niet meer? Wijzig deze dan thuis via de 'Servicetool wifi naam en wachtwoord wijzigen'. Laat u me nog even weten of het gelukt is en geholpen heeft?


Welkom op ons forum, @OmeAad! Ik kan me voorstellen dat het niet prettig werken is als jouw verbinding regelmatig wegvalt. Heel goed dat je daarom contact met ons opneemt. @fame29 geeft je een hele goede tip! Bij problemen met een wegvallende verbinding is het advies om eerst het modem een reset te geven aan de hand van de instructies van fame29. Hopelijk zorgt dit voor verbetering. 


Het probleem van onregelmatig optredende storingen is dat het onmogelijk is om te bevestigen dat het advies hielp. Ik kan alvast bevestigen dat ik afgelopen maanden al meermalen mijn modem HAD gereset, spanning eraf gehaald en/of fabrieksinstellingen teruggezet. De ene keer LIJKT het te geholpen te hebben, de andere keer heeft het blijkbaar NIET geholpen. Dat betekent natuurlijk niet dat het geen goed advies was. Zonder die reset, spanning eraf en/of fabrieksinstellingen terugzetten was het probleem wellicht nog véél groter geweest.

Mijn vraag was eigenlijk of het mogelijk is om logs ofzo te bekijken.

Het goede nieuws : de laatste 2 weken is het maar 2 keer gebeurd, net toen we van plan waren om te pauzeren.


Wat fijn dat de verbinding in de afgelopen twee weken slechts twee keer is verbroken, dat is in ieder geval beter dan eerder dag meerdere keren uitvallen. Op dit moment heeft het dan weinig zin om de logs uit te lezen. Mocht het probleem zich weer voordoen, dan mag je ons altijd een berichtje sturen. Wil je graag dat er snel gekeken wordt, dan kan je ons ook bellen op 0800 0402.