Skip to main content

Mijn experia box die ik sinds een aantal weken heb toen ik een aansluiting op het glasvezelnetwerk kreeg (KPN box 12) start steeds opnieuw op. Ook nadat ik het modem heb gereset. Ook heb ik de stekker van het kastje waarmee de glasvezel mijn huiskamer binnenkomt er al 2 minuten uit gehad, maar het probleem blijft. Wat is de oorzaak van het probleem?

Dat klinkt niet best. Wat heb je zoal aangesloten op de experiabox? Gebruik je draadloze verbindingssets toevallig?


Joep 1965, ja.


Daar was ik al bang voor.  Welk type dvs is het?


Het zou fijn zijn als iemand van KPN zou kunnen reageren. Heb dezelfde vraag al eerder gesteld en tot op heden geen reactie.


Joep, DVS 1200 (2x) en nog een DVS 200


Die gaat binnenkort reageren.  Overigens is de bedoeling van dit forum dat klanten elkaar helpen en indien nodig reageert een moderator. De problemen die je hebt horen allemaal bij niet goed werkende draadloze verbindingsets.  De moderator zal je ook vragen te testen met een kabel. Het gebruik van draadloze verbindingsets is op eigen risico.  Maar goed ik begrijp dat je niet op mijn hulp zit te wachten dus ik laat het hier bij. Naar aanleiding van je laatste bericht nog een tip. Gebruik nooit 2 verschillende types. De 200 voldoet niet meer aan de huidige eisen.


Joep, bedankt voor de tips en je reactie. Ik zal eens kijken of e.e.a. helpt. En ik was meer in de veronderstelling dat zowel klanten als ook moderators reageren. Vandaar die eerdere opmerking. 


Hoi @MJV1978! Is het gelukt met de tips van @Joep1965? Zo niet, valt de Experia Box dan helemaal uit? Branden er geen lampjes meer, of gaan er bepaalde lampjes rood/oranje branden? Heb je hem vandaag zelf al een aantal keren herstart, of is de verbinding vandaag ook weer weggevallen?


Hallo Sanne_m. Ik had een WD My cloud verbonden aan de experia box. Die heb ik sinds gisterochtend, samen met de oude DVS 200 losgekoppeld. Sindsdien is het probleem wel minder, maar niet weg. Het gaat lang goed, maar na een aantal uur start het modem toch weer opnieuw op.

Als het modem opnieuw opstart, blijft er 1 lampje groen branden (power). Verder geen lampjes oranje of rood. 


Kleine aanvulling op het vorige bericht: eerst zijn alle lampjes uit.


Hoi @MJV1978 wat vervelend probleem. 

Had u uw profiel al ingevuld, dan kunnen de forum medewerkers u wat beter helpen. Als ik zo snel even lees denk ik dat of de box 12 defect is, of de lijn naar buiten is niet goed. ( @Sanne_M demping of klapperende poort.) Mijn ervaring is dat de box 12 bij die problemen gaat herstarten. Maar daar mee kan @Sanne_M u verder mee helpen om dit uit te pluizen.


Bedankt voor de toelichting @MJV1978 en de tip @rpkoops! Ik zie inderdaad dat de verbinding vandaag ook weer een flink aantal keren is weggevallen. Ik kom zo geen gekke zaken in de verbinding tegen van wat ik op afstand uit kan meten, dus stap 1 is het omruilen van het modem. Ik stuur je een privébericht met informatie over de bezorging, laat je hier weten of het nieuwe modem voor de oplossing heeft gezorgd? 🙂


Bedankt voor de eerste stappen tot een oplossing. Alleen nog een laatste vraag over het privé bericht:

Beste klant, op maandag 5 oktober 2020 kunt u de KPN apparatuur omruilen op het servicepunt .... U ontvangt nog een bericht wanneer uw pakket beschikbaar is op het servicepunt. Groet, KPN

Is de apparatuur maandag al beschikbaar of moet ik eerst een bericht krijgen?


De apparatuur ligt er sowieso maandag (eventuele vertraging van de koeriers niet meegerekend), maar mijn advies is om te wachten tot je een SMS hebt ontvangen die bevestigt dat het afgeleverd is. Scheelt een reisje voor niks, zeker met dit regenachtige weer. :cloud_rain:


Is het gelukt om het pakket op te halen @MJV1978? Ik heb geprobeerd de zending te traceren in mijn systeem, maar die lijkt er geen zin in te hebben. Ik hoop dat het gelukt is om hem op te halen en dat de nieuwe modem goed werkt.


Het is gelukt om het modem op te halen.  Sinds maandagavond in bedrijf en tot op heden geen problemen ondervonden. Hopelijk blijft dat zo, bij het vorige modem onstonden de problemen in de tweede week. Maar laten we uitgaan van het goede.😉


Gelukkig! Fijn dat de modem goed bij je aangekomen is. 😄 Mocht hij zich na twee weken ook weer misdragen, laat hier gerust weer een reactie achter. Ik ga er vanuit dat deze zich braaf gedraagt, maar je weet ons te vinden als daar toch verandering in komt. 🙂


Reageer