Skip to main content

Net met Mw. Servicedesk gesproken.

er zal een nieuw kabeltje komen voor de DSL / modem, verbinding naar KPN stamkabel.

 

mocht dit niet helpen dan opnieuw bellen.

nu maar hopen dat we voor het weekend de zaak storingen vrij hebben .

Wat voor soort kabeltje was dit en kan ik die ook krijgen @Nico_ ?

Hier Experia V-10A modem en buitengebied 4G  (zwart type) op 5km hemelsbreed van “buitenkast” volgens installateur

 

*Admin: eigen topic voor vraag gemaakt

Net met Mw. Servicedesk gesproken.

er zal een nieuw kabeltje komen voor de DSL / modem, verbinding naar KPN stamkabel.

 

mocht dit niet helpen dan opnieuw bellen.

nu maar hopen dat we voor het weekend de zaak storingen vrij hebben .

 

 

Wat voor soort kabeltje was dit en kan ik die ook krijgen @Nico_ ?

Hier Experia V-10A modem en buitengebied 4G  (zwart type) op 5km hemelsbreed van “buitenkast” volgens installateur

@Noordzee , bovenstaand probleem heb ik nu zo’n 3 tot 4 keer per week en altijd ‘s nachts tussen 00:30 en 03:00 uur.

enig idee?

ik lees verder dat een kabeltje vervangen de oplossing zou zijn? Kan ik die krijgen en wat voor eentje is dat?

 

dank en groeten


@GuynJacq Welkom op het forum. 

Het lijkt er op dat jouw situatie toch anders is dan het topic waarin je reactie in eerste instantie achtergelaten is. 

Ik begrijp dus dat je gebruik maakt van Sneller internet voor buitengebied en dat deze verbinding vaak wegvalt en zo te lezen vaak op vaste momenten. 

Is dit iets van de laatste tijd of bestaat die probleem al langer? 

 


Beste @Rutger_ 

het gekke is dat het sneller internet buitengebied kastje dus GEEN storing aangeeft (allemaal blauwe lampjes en gewoon bereikbaar via WiFi), maar juist de experia v10A wel een rood lampje laat zien. Als ik enkel deze restant heb ik wel weer verbinding….

vandaar dat ik meen dat ik wel vergelijkbaar probleem heb.

 

het is al maanden, mogelijk zelfs al een jaar. Recentelijk wel veel vaker, nu 3 x per week.

 

lees graag wat we gaan proberen, kabeltje misschien als eerste toch maar opsturen dan?


@GuynJacq Bedankt voor je reactie. 

Omdat het lampje op het modem rood wordt lijkt het inderdaad alsof de verbinding even verbroken wordt. 

Ik heb dan ook een doosje met aansluitmaterialen opgestuurd, hierin zit ook een nieuw kabeltje voor tussen je aansluitpunt en je modem. 

Zou je mij zodra je het doosje hebt ontvangen kunnen laten weten of het hier inderdaad beter van is geworden? 


@Rutger_ 

Dank je. Ik ga je laten weten wat het effect is.


@GuynJacq Heb je het doosje met aansluitmaterialen ontvangen? En heeft dit het probleem opgelost? 


@Rutger_  ik heb het ontvangen en nu na een maand helaas net zoveel “uitval” gehad. Ik heb 4 keer de modem/router moeten resetten door stekker er uit te halen. De 4G buitengebied blijft wel allemaal blauw branden, maar daar waar het signaal binnenkomst staat het lampje op rood.(de Experia V10A)

kortom,no joy.


Lijkt erop dat de V10a geen stabiele DSL-verbinding kan opzetten. De LTE Gateway van Sneller Internet Buitengebied zal dat nooit volledig kunnen overnemen, deze heeft een vaste verbinding nodig om ‘aan te vullen’ bijvoorbeeld om te voorkomen dat iedereen in de zomer zijn SIB-router meeneemt naar de camping om daar ook internet te hebben. Nouja, dat terzijde. Het is een DSL-verbinding, er kan dus enorm veel mee aan de hand zijn en het is altijd maar weer de vraag of daar zonder monteur wat aan gedaan kan worden.

 

Hoe zit de Experiabox aangesloten eigenlijk? Direct op het ISRA-punt of via een binnenkabel op bijvoorbeeld een telefoonstekker?


@GuynJacq Ik heb in dit geval het idee dat het aan het modem ligt. Ik heb dan ook een nieuw modem besteld. 

Ik stuur je een privé bericht met meer informatie!