Skip to main content

Goedendag. Heeft altijd prima gewerkt, maar ik ondervind nu regelmatig uitvallen van het modem. Internetverbinding presteert ook beduidend minder de laatste tijd terwijl ik de snelste internetoptie heb in mijn abonnement. Dat kan ik dan (slechts tijdelijk) herstellen door het modem te rebooten. Ik moet dat op wekelijkse basis doen, wat me niet de bedoeling lijkt.

MVG

Welkom op het forum. Voor de medewerkers van KPN is het belangrijk dat alles relevante persoonsgegevens in je profiel worden aangevuld, zodat zij zo goed mogelijk kunnen ondersteunen bij het zoeken van een passende oplossing. Mocht je dit al gedaan hebben, zullen medewerkers binnenkort reageren op je bericht. Het is de laatste tijd erg druk, waardoor een reactie even op zich kan laten wachten.

Het is ook mogelijk om te bellen met 0800-0402 of te chatten.

Website: https://www.kpn.com/service.htm

Let op! Bij het bellen is het handig om aan te geven dat je een medewerker wil spreken. Anders bestaat de kans dat je een sms krijgt met tips en wordt de verbinding automatisch verbroken.


Hi @Patjohk, welkom hier. 

Valt je modem in dat geval geheel uit? Heb je op dat moment zowel via een kabel als via WiFi geen internet meer? Werkt iTV nog wel? 

Zou je je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Dan kan ik ook meekijken. :relaxed:


@Patjohk, ik heb helaas geen reactie meer van je gehad. Laat me gerust weten of ik alsnog iets voor je kan doen. 


Hallo Alex, sorry voor de late reactie.

 

Ik heb contact gehad met KPN via de telefoon. De medewerker heeft een test op afstand gedaan, echter was er op dat moment geen issue die ze kon reproduceren dus kon ze niets voor me betekenen. Voor mij is het lastig aangeven dat ik regelmatig signaaluitval/verslechtering heb wanneer dat bij de test niet het geval is.


ik heb het modem al eens terug gezet naar fabriekswaarden en ook meerdere malen gereboot via de modem software  en ook hard reboot via power out voor meer dan een minuut  

de klachten zijn onverminderd aanwezig  mijn persoonlijke inschatting is dat de V9 aan z’n houdbaarheid zit 

 

Gr Patrick 

 


Geen probleem. Ik kijk toch graag mee. Zou je alsnog je profiel willen invullen en mij een seintje willen geven wanneer je dit hebt gedaan? 


Gedaan 👍🏻


Dankjewel.

Met de verbinding is niets mis, dat is goed nieuws. :relaxed: Voor de zekerheid: zou je de modem willen resetten door het resetknopje aan de achterkant ingedrukt te houden tot alle lampjes uit gaan? Zou je daarna ook het glasvezelkastje 10 seconden stroomloos willen maken? 

Als dit ook niet helpt stel ik voor om je modem om te ruilen, laat me eerst even weten of bovenstaande stappen hebben geholpen. 


Hallo Alex,

 

Ik zal dit uitproberen. Ik zal het wel een paar dagen moeten testen dan aangezien het snelheidsverlies en uitval niet continu aanwezig is. Je hoort van me.

 

Groet, Patrick.


Top, dankjewel! En laat het me vooral weten mocht het weer gebeuren. 


Hallo Alex, alles gedaan zoals je zei en heb toch weer twee keer een snelheidsdrop en een uitval gehad. Ik zag trouwens ook nu twee x een melding in het tv beeld dat ik naar een andere zender moest schakelen om de waarschuwing uit het beeld te krijgen. Ik weet niet of dat laatste ook aan de experiabox kan liggen, maar gebeurde nu ook.

 

ik zou er de voorkeur aan geven de Experiabox te vervangen.

 

gr. Patrick.


Daar kom ik dan ook op uit. De omruiling zal plaatsvinden bij een Post NL punt in je buurt. Heb je een voorkeur? 

 


Bij de Bruna graag Alex

 

Bedankt voor je hulp

 

gr. Patrick


Bij de Bruna graag Alex

 

Bedankt voor je hulp

 

gr. Patrick

Top! Ik ga nu voor je bezig, het kan zijn dat je verbinding even wegvalt. 


We zijn toch op een monteur aangekomen. @Patjohk laat je me dinsdag weten hoe het af is gelopen en of alles weer goed werkt?


Hallo Alex, de monteur is net geweest. Heeft op afstand eerst de verbinding doorgemeten en geen bijzonderheden opgemerkt. Hij zei dat het wat hem betreft ook aan de V9 moest liggen, waarvan hij ook zei dat die wel aan vervanging toe was. Nieuw modem geïnstalleerd en de eerste test is super. Snelheid max en stabiel. Ik ben tevreden zo.

Bedankt voor de hulp iig en wellicht tot een volgende x.

gr. Patrick


Dat is fijn om te horen! Graag gedaan, je weet me hier te vinden mocht het nodig zijn.