Skip to main content

Hoi,

Ik heb twee isra oude stekker contact dozen in mijn huis. Bij de ene contactdoos heeft monteur jaren geleden een DSL verbinding gemaakt met kabel naar modem .  Nu wil ik modem verplaatsen naar andere gedeelte in huis naar andere contactdoos. Hoe kan ik daar ook DSL verbinding krijgen? Geprobeerd in te pluggen met telefoonstekker en kabel naar modem. Werkt niet. Heb ik splitter nodig? (zie foto).

 

Hallo @Keessie63 

Ik verwacht dat die monteur toen de aftakking naar de andere contactdoos (“varkensneus”) heeft afgekoppeld. Dit om een “bridge tap” te voorkomen die het DSL signaal zou verstoren.


Telefoon deed het op die contactdoos wel gewoon.


Wat voor een aansluiting en modem heb je dan? Je spreekt ook nog over een splitter. Die gebruik je bij ADSL om modem en telefoon te scheiden.

Bij VDSL doet de telefoon het niet meer als je die inplugt. Die moet dan in het modem aangesloten worden (via Phone poort).


Ik had idd nog een oude aansluiting met aparte lijnen tel en ADSL, er komen twee kabels uit de eerste contacdoos. Ik heb dit onlangs overgezet naar internet met tv en voice.  Geen zin om lange kabel te leggen of met wifi naar tvbox. Wil nu die andere isra-tefefoonstekkerdoos gebruiken. Daar  waarschijnlijker splitter nodig?


Een splitter kan je bij VDSL niet meer gebruiken. Kan je om de situatie te verduidelijken een foto plaatsen van beide contactdozen, met de aansluitingen van de doorverbinding naar de 2e doos?

Dit klinkt als een situatie waar je niet zelf aan de ISRA kan en mag sleutelen, dus het beste kan je morgen vanaf 08.00 uur bellen met klantenservice via 0800-0402 voor een monteur. 


Reageer