Skip to main content

Ik heb een experia V10a die met een kabel verbonden is met de modem voor de TV. Dit modem is dan weer met een kabel verbonden met de TV. Nu wil ik de indeling van mijn woonkamer veranderen en alles naar de tegenoverliggende muur verhuizen. Daar is ook een aansluiting waar ik de rode kabel vd Experia Box kan insteken, alleen als ik dat doe, wordt het lichtje vd experia niet groen, dus iets is daar niet goed.  Hoe los ik dit op? Moet een monteur komen?

Bij de tv heeft u een tv ontvanger. Geen modem. 

Ergens in huis, mogelijk in de meterkast heeft u een glasvezelmodem. Zoiets: 

Of zoiets: 

Waar is dat kastje bij u?


Ik heb idd zo’n wit kastje id meterkast. En ja, sorry, het heet een tv ontvanger. Ondertussen contact gehad met KPN, het eea geprobeerd, experia box in andere aansluiting, maar helaas blijft dit rood. Dus een monteur gepland. 


Als u de situatie herstelt naar hoe het eerst was, dan moet het toch gewoon weer werken?


Welkom bij ons op het forum @GeeJay59. Wat voor aansluitpunt zit er precies aan de andere kant van de muur? Het klinkt alsof daar wel een UTP-aansluiting zit, maar mogelijk is die niet verbonden met het glasvezelkastje dat in de meterkast zit. Dat zou kunnen verklaren dat daar geen signaal op staat.

Is de monteur inmiddels geweest? Hoe is dat bezoek verlopen?


Welkom bij ons op het forum @GeeJay59. Wat voor aansluitpunt zit er precies aan de andere kant van de muur? Het klinkt alsof daar wel een UTP-aansluiting zit, maar mogelijk is die niet verbonden met het glasvezelkastje dat in de meterkast zit. Dat zou kunnen verklaren dat daar geen signaal op staat.

Is de monteur inmiddels geweest? Hoe is dat bezoek verlopen?

Prima opgelost door monteur!

Â